Környezettudatos divattermékek

Borítókép: Környezettudatos divattermékek
A divatvilág is zöldre vált!

Ha nyitott szemmel járunk, egyre több környezettudatos ruházati termékre bukkanhatunk a boltok polcain. Összeszedtünk néhányat kedvenceink közül, amelyeket nektek is bátran, jó lelkiismerettel merünk ajánlani!

1. Levi's WasteLess kollekció
A műanyag üvegek és tálcák újrafelhasználásával gyártott Levi’s WasteLess termékek a 2013-as tavaszi kollekció részeként kerültek piacra. Minden egyes WasteLess termék legalább 20% újrafelhasznált alapanyagból készül. A nagymúltú farmergyártó cég bízik benne, hogy azáltal, hogy értéket ad a hulladéknak, meg tudja változtatni az emberek szelektív hulladékgyűjtésről alkotott véleményét. Az újrahasznosított üvegekből gyártott termékek ugyanolyan kiváló minőségűek és divatosak, mint a többi Levi’s termék.


A gyártási folyamat
A Levi’s partnerei a PET palackokat vagy polietilén-tereftalát anyagokat (a barna sörös üvegeket, a zöld szódás üvegeket, a tiszta vizes üvegeket és a fekete ételes tálcákat) az amerikai önkormányzati szelektív hulladékgyűjtő programok segítségével gyűjtötték össze. Az üvegeket és a tálcákat szín alapján válogatva, pelyhekké törik össze és poliészter rostokká alakítják őket.

Ezután a poliészter rostokat összekeverik a pamut rostokkal, amit végül hagyományos pamut fonallá szőnek, melyből a Cone Denim vezető textil gyár farmer anyagot készít a Levi’s WasteLess farmereihez és Trucker dzsekijeihez. Az üvegek használatával egyedülálló végtermék jön létre.

--pagebreak--

2. Springfield, H2Ø farmerkollekció

A Springfield H2Ø nevet viselő, kevesebb vízfelhasználással készült farmervonala a 2012-2013-as őszi-téli kollekció újdonságaként került a nagyközönség elé, és azóta is kapható. Az innovatív gyártási eljárások alkalmazásának köszönhetően a H2Ø lehetővé teszi a csökkentett víz- és energiafelhasználást a farmergyártás során. A Springfield célja – frappánsan megfogalmazva: “kevesebb víz, több farmer!” A Springfield az új technológiával készült farmerjaival is szeretné kinyilvánítani elkötelezettségét a környezetvédelem és a fenntartható fogyasztás iránt. Az új gyártási folyamat lényege az, hogy különböző innovatív technológiák alkalmazásával csökkenthetővé váltak azok a mosási fázisok (pl. az ózonfürdő és számos kézzel végzett eljárás), amelyek a nagyon népszerű, viseltes hatását adják a farmeroknak. Újítás az is, hogy a szárítási folyamat egy speciális próbababán történik három dimenzióban.

3. Helly Hansen
A norvég cég önmagára vonatkozóan fogadott el környezeti szabályzatot, ezt részletesen itt megtalálhatjátok: www.hellyhansen.com/about-us/environmental-policy
Innen szemezgettünk néhány "finomságot:"
„Termékeinknek mindig a legjobb minőségűnek és tartósságúnak kell lennie, hogy ne legyen szükség a szezononkénti cserélésükre!
Sohasem fogunk tudatosan olyan vegyszert használni, amit betiltottak, és megfelelünk az olyan kormányzati kezdeményezéseknek, mint a REACH Európában.
Együttműködünk a Bluesign-nal (www.bluesign.com), hogy fejlesszük a fenntarthatóságot és az egész ellátási láncot az energiafelhasználás, a vegyi anyagok használata és kibocsátása, valamint a vízfelhasználás szempontjából.”
Egészen meggyőzőnek hangzik, nem?


A Helly Hansen legújabb technikai újításának, a H2Flow dzsekinek a női változata már Bluesign tanúsítvánnyal is rendelkezik!

Fotó: Levi's, Springfield, Helly Hansen