"Végig sportoltam mindkét terhességem alatt, és egyáltalán nem a súlyom miatt csináltam!"

"Végig sportoltam mindkét terhességem alatt, és egyáltalán nem a súlyom miatt csináltam!"

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Meglepő előnyei is vannak ám az aktív babavárásnak! A joy.hu munkatársának írása.

Minden nő másként birkózik meg azzal, ahogyan a teste a várandósság alatt átalakul. Szerintem azonban azok, akik a terhesség előtt is sokat foglalkoztak a testükkel, kicsit nehezebb helyzetben vannak. Mert ugyan csodás dolog az, amikor az ember tudja, hogy hamarosan életet ad egy gyermeknek, azt viszont nem mindenkinek könnyű feldolgozni, hogy a test, amiért évtizedekig keményen dolgozott, amit néha bizony sanyargatott, maximálisan kihasznált, most egy pillanat alatt teljesen megváltozik.

Beismerem, nekem is nehezen megy a dolog. Az első terhességem alatt 23 kilót híztam annak ellenére, hogy figyeltem az étrendemre, és heti 3-4 alkalommal sportoltam, a szülés után egy évvel pedig egy deka felesleg sem maradt rajtam. Fitt kismama voltam, nem esett nehezemre a mozgás, és most, a második várandósságom alatt talán még aktívabb vagyok, hiszen van már egy izgő-mozgó csemetém. De látom azokat a kismamákat is – és most nem a veszélyeztetett terhesekről beszélek –, akik meg sem moccanak, 10 perc sétával tudják le az orvos által javasolt mozgást, közben meg temérdek bajuk van a babavárás alatt.

Nekik meg kellene érteniük: nem a kilók, a feszes popsi miatt kell ilyenkor is mozogni, sokkal inkább önmaguk és a pici miatt!

A következő indokok egyenként is nagyon fontosak, ha azonban rendesen sportolsz a babavárás alatt, ezerszer könnyebb lesz a pocakos lét, és az azt követő időszak is!

Kép
forrás: pexels.com

Mindenhol jobban fogod bírni a gyűrődést!

Hidd el, nem árt felkészülni a gyerekre, mert a legtöbb baba mellett nincs sok idő a pihenésre, és igenis nagyon aktívnak kell maradni. Ha pocakosan sem hagyod el magad, akkor garantálom, nem készülsz ki úgy az első hetekben, mint ha lustálkodnál! És nem csak az anyai dolgokról van szó: engem a császármetszés sem vágott taccsra testileg annyira, mint sok más ismerősömet, a szülés után 10 nappal pedig az orvos engedélyével már ismét tornáztam. Pillanatok alatt regenerálódtam 30 felett, és ezt nagyrészt a mozgásnak köszönhetem!

Az edzéstől boldogabb leszel

Nem titok, hogy a mozgás hatására endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel a testben, erre pedig nagyon nagy szüksége van egy kismamának, akinek épp rossz napja van, tombolnak a hormonjai, nem aludt rendesen az éjszaka, és még a védőnő is leszúrja, hogy túl sokat hízott...

Ellazít, kikapcsol

Sosem szerettem úszni, de a minap eljutottam egy uszodába, és hirtelen kedvem támadt a vízhez. 30 percet úsztam, egészen fantasztikus volt! Légiesen könnyűnek éreztem magam, a nagy pocak nem feszített, elképesztően ellazultam közben, és azt éreztem, hogy a bennem lévő kis ember is ezt érzi. A víz hihetetlen módon összekapcsolt bennünket, így eldöntöttem, hogy a jóga és az alakformálás mellett a heti úszást is beiktatom!

Kép
forrás: GettyImages

Jobban alszol éjszaka

Az első várandósságot is végigtornáztam, most azonban kicsit több időm van erre, ennek pedig éjszaka is érzem a hatását: a 7. hónap közepén – ha csak nem kelt a nagyfiam – még mindig édesdeden átaluszom az éjszakákat, nem okoz gondot az elalvás sem.

A gerinc is hálás lesz érte

Az egyre növekvő pluszsúly, majd a baba érkezése után a szoptatás és a pici cipelése bizony kemény meló a hátadnak, de hidd el, ha nem hagyod abba a mozgást, erősíted a hátizmaidat, jógázol, úszol, akkor fogalmad sem lesz, miről beszél a többi kismama, amikor a kínzó hátfájást emlegetik.

Kevésbé vizesedsz majd

Ez is hajlam kérdése, de sok kismama várandósságát bizony nagyon komolyan megnehezítik a dagadó lábak, a puffadás, a vizesedés. A mozgástól azonban minden jobban működik a testben, hiszen ez serkenti a keringést! Az első terhességem alatt sokat ültem irodában, és már a 6. hónaptól durván vizesedtem, pedig tél volt. Most hetek óta kánikula van, sokkal többet rohangálok, csak napi pár órát ülök a gép előtt, és láss csodát: még feljönnek rám a gyűrűim is!

Erősíti az önbizalmat

Valljuk be, egyik konditeremben, aerobikórán vagy uszodában sem hemzsegnek a pocakos kismamák, mert sokak fejében a terhesség még mindig a pihenéssel, önmagunk kímélésével kapcsolódik össze. Bevallom, igenis jól esik, amikor a konditeremben, a legkisebb súlyokat emelgetve is elismerően néz rám 1-2 pasi, hogy ez igen, így kell ezt csinálni. Vagy amikor a jógán simán megcsinálom azokat a gyakorlatokat, amiket a nem pocakosok is alig. Vagy amikor a Pilates edzésen jobban bírom a farizomedzést, mint azok, akiken nem fityeg egy 12 kilós "medicinlabda".

De persze elsősorban magamért és a babámért csinálom. Szóval hajrá, tessék mozogni, pocakos mamik!

Edzés terhesség alatt - ezekre figyelj!


Fontos, hogy egészen más szabályok vonatkoznak azokra, akik sosem sportoltak, és azokra, akik életében mindig jelen volt a mozgás.

Ha sosem edzettél, de most szeretnél, a séta az egyik legjobb választás, de az úszással is csak jót teszel magatoknak. A kismamajógán pedig megtanulod jobban megismerni a testedet, ellazítani az izmaidat, és segít kicsit ráhangolódni a szülésre.

Ha jó erőben vagy, és sportos voltál a teherbeesés előtt is, akkor mehet minden úgy, ahogy eddig, de a következőket tartsd szem előtt:

  • Felejtsd el a hasizomgyakorlatokat!
  • A pulzusodat nagyon figyeld, a szokottnál sokkal alacsonyabb pulzusszámmal sportolj!
  • Kerüld a fordított testhelyzeteket, a csavarásokat, vagy azokat a gyakorlatokat, amik túlságosan összenyomják a pocakot!
  • Ha konditeremben edzel, egy izomcsoportra maximum 2-3 gyakorlatot végezz, egy gyakorlatot legfeljebb három sorozatban, és pihenj többet a sorozatok között. Kerüld azokat a gyakorlatokat is, ahol meg kell feszíteni a core izmokat, illetve ahol hason kell feküdni, vagy erőteljes, lökő mozdulatokat kell végezni. A combfeszítő, a combközelítő és távolító gépek mind jók, vállra, hátra és mellizomra is bátran edzhetsz, kis súlyzókkal is dolgozhatsz, de ne feledd: most nem a versenyforma a cél, hanem az egészséges edzettség!

Nézd meg ezt a galériát is:

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
Érdekességek a terhességről, amiket biztosan nem tudtál!
Alternatív, lebomló, komposztálható műanyag zacskó? Álljunk meg egy pillanatra...

Egy-két éven belül Magyarországon is betiltják a nejlonzacskók és az eldobható tányérok, poharak, műanyag szívószálak gyártását és forgalmazását. Na de mi lesz helyette? Most azt néztük meg, hogy valóban működőképes alternatíva-e a lebomló, esetleg komposztálható, például kukoricakeményítőből készült műanyag zacskó.

Innen tudhatod, hogy a gyereked érzelmi evő + 9 tipp, hogy egészséges kapcsolata legyen a kajával

Válás, költözés vagy valami más nagyobb változás zajlik a családban, és a gyereked testtömege a szokottnál jobban ingadozik? Még csak drámai helyzetek sem kellenek ahhoz, hogy a szülő itt-ott eldugdosott nasikra bukkanjon fedezzen fel a kölök íróasztalfiókjában vagy legósdobozában. Most összefoglaltuk, mit tehetsz az érzelmi evés ellen.

Út a negyedik pohár borig – lépésről lépésre

Negyedik pohár bor. Gyaníthatóan ezen cikk olvasói – sőt, gyakorlatilag a legtöbb huszonegyedik századi ember – eljutott már legalább egyszer a negyedik pohár borig, ha nem tovább. Nem csalás, nem ámítás, a viselkedésünk, hanghordozásunk, szokásaink, igényeink és még ezer apró részlet teljesen egészében átalakul a folyamat során. És nem mindig előnyösen. Lássuk hát pontosan, milyen lépcsőfokokat járunk végig, mire eljutunk a negyed pohár borig.

Édesburgonya-pirítós: az egészséges, gluténmentes finomság

Szereted a percek alatt elkészíthető reggeliket, vacsorákat és uzsonnákat, az egészséges könnyű fogásokat? Szeretnéd, ha a gyerek minél több zöldséget enne? Esetleg van gluténérzékeny családtagod? Akkor ezt az édesburgonya-pirítóst neked és a családodnak találták ki!

Napi horoszkóp szeptember 18.: a Kosok váratlanul kapnak lendületet, a Bikákat eltalálhatja Ámor nyila

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, mert a csillagok ismét üzentek!

Ilyen tortákkal ünnepelnek a világ különböző pontjain - 14 (esetenként meglepő) kép

Ha érdekel, hogy hogyan néznek ki a különböző nemzetek tortái, hogy kik és milyen alapanyagokból készítik, milyen ünnepekre szánják és hogyan díszítik fel ezeket az édességeket, akkor ezt az összeállítást érdemes megnézned!

18 dolog, amit csak akkor érthetsz, ha kísérőtanár vagy egy gimnáziumi osztálykiránduláson

Az biztos, hogy intenzív napokra számíthat, aki kísérőtanárkodásra adja a fejét egy végzős osztály kirándulásán.

Napi horoszkóp szeptember 17.: a Skorpiók előtt új lehetőség áll, a Bakok kimondhatják a végszót egy bizonyos ügyben

A hét első napján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét izgalmas üzeneteket küldtek!

Ajj de ciki! 10 sztár, aki kínos helyzetbe hozta a gyerekét ország-világ előtt

Minden ép ésszel bíró szülő tudja, hogy nem szabad elkísérnie a tizenéves gyerekét a randira, szájrapuszit adni neki a reflektorfényben vagy mindenfélét odakommentelni az Instagram-posztjaihoz. De a világsztárok között akad, aki nincs tisztában ezzel az alapszabállyal – vagy magasról nem érdekli.

Napi horoszkóp szeptember 16.: a Skorpiók harcolnak egy számukra fontos dologért, a Halak végre fel merik vállalni a véleményüket

A csillagok a hét utolsó napjára is izgalmas üzeneteket küldtek, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Banános smoothie: a tápláló finomság

Az evamagazin.hu #mutiazuzsit iskolakezdő kihívássorozatát szeptember 14-én útjára indítottuk beharangozónkkal, most pedig szeretnénk megosztani veletek az első hét receptjét, a banános smoothie-t!

Az Éva bemutatja: #mutiazuzsit iskolakezdő kihívás

Ezennel útjára indítjuk #mutiazuzsit néven futó legújabb kihívásunkat, amelyben számtalan szuper recepttel, ötlettel és bevásárlólistával szeretnénk kedveskedni olvasóinknak 10 napon keresztül – akár anyukák, akár nem –, megkönnyítve ezzel pörgős hétköznapjaikat.

4 évig gyűjtögette az eldobható holmikat, majd lefotózta őket

Egy francia fotóművész, Antoine Repessé saját háztartásából csinált látványos fotóhelyszínt azáltal, hogy négy éven keresztül nem dobta ki a szemetet. Viszont kategorizálta a tárgyait, a vécépapír-gurigától a mosószeres flakonon át az újságokig.

#mutiazuzsit: Íme az első hét receptjei és bevásárlólistája!

Az evamagazin.hu #mutiazuzsit iskolakezdő kihívássorozatát szeptember 14-én útjára indítottuk beharangozónkkal, most pedig szeretnénk megosztani veled az első hét bevásárlólistáját és a recepteket!

Napi horoszkóp szeptember 14.: a Kosok zsúfolt napra számíthatnak, a Rákok elhagyják a komfortzónájukat

Csak mert péntek van, még nem muszáj megfeledkezned a horoszkópodról.

4 jel, ami arra utal(hat), hogy allergiás vagy az alkoholra

Ha furán érzed magad iszogatás után, émelyegsz, kipirosodsz vagy összevissza ver a szíved, az nem feltétlenül azért alakul ki, mert túlságosan felöntöttél a garatra, simán lehet, hogy alkoholallergiád van.

5 új sorozat, amire egész biztosan rágyógyulok idén ősszel

Közismert, hogy az őszi szezon a legalkalmasabb sorozatnézésre, ezért ilyenkor jönnek ki a legérdekesebb darabok. A mostaniak között elég erős a felhozatal, van köztük Jim Carrey-tragikomédia, egy több országban játszódó dráma, amelyben a Mad Men két szereplője és a Vészhelyzet Carter dokija együtt tér vissza, valamint megnézhetjük a Gossip Girlből ismert Leighton Meestert szinglianyuka-szerepben.

3 lapszám most csak 1500 Ft! Fizess elő 09.30-ig és a JOY-Napok kuponos lapszám is közte lesz!
Borító

Kövess minket

Rendkívüli előfizetési ajánlatunk: 10 lapszám több mint 40% kedvezménnyel most 6950 Ft helyett csak 3950 Ft + ajándék Éva Egészség!

Csak 3950 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem