"Végig sportoltam mindkét terhességem alatt, és egyáltalán nem a súlyom miatt csináltam!"

"Végig sportoltam mindkét terhességem alatt, és egyáltalán nem a súlyom miatt csináltam!"

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Meglepő előnyei is vannak ám az aktív babavárásnak! A joy.hu munkatársának írása.

Minden nő másként birkózik meg azzal, ahogyan a teste a várandósság alatt átalakul. Szerintem azonban azok, akik a terhesség előtt is sokat foglalkoztak a testükkel, kicsit nehezebb helyzetben vannak. Mert ugyan csodás dolog az, amikor az ember tudja, hogy hamarosan életet ad egy gyermeknek, azt viszont nem mindenkinek könnyű feldolgozni, hogy a test, amiért évtizedekig keményen dolgozott, amit néha bizony sanyargatott, maximálisan kihasznált, most egy pillanat alatt teljesen megváltozik.

Beismerem, nekem is nehezen megy a dolog. Az első terhességem alatt 23 kilót híztam annak ellenére, hogy figyeltem az étrendemre, és heti 3-4 alkalommal sportoltam, a szülés után egy évvel pedig egy deka felesleg sem maradt rajtam. Fitt kismama voltam, nem esett nehezemre a mozgás, és most, a második várandósságom alatt talán még aktívabb vagyok, hiszen van már egy izgő-mozgó csemetém. De látom azokat a kismamákat is – és most nem a veszélyeztetett terhesekről beszélek –, akik meg sem moccanak, 10 perc sétával tudják le az orvos által javasolt mozgást, közben meg temérdek bajuk van a babavárás alatt.

Nekik meg kellene érteniük: nem a kilók, a feszes popsi miatt kell ilyenkor is mozogni, sokkal inkább önmaguk és a pici miatt!

A következő indokok egyenként is nagyon fontosak, ha azonban rendesen sportolsz a babavárás alatt, ezerszer könnyebb lesz a pocakos lét, és az azt követő időszak is!

Kép
forrás: pexels.com

Mindenhol jobban fogod bírni a gyűrődést!

Hidd el, nem árt felkészülni a gyerekre, mert a legtöbb baba mellett nincs sok idő a pihenésre, és igenis nagyon aktívnak kell maradni. Ha pocakosan sem hagyod el magad, akkor garantálom, nem készülsz ki úgy az első hetekben, mint ha lustálkodnál! És nem csak az anyai dolgokról van szó: engem a császármetszés sem vágott taccsra testileg annyira, mint sok más ismerősömet, a szülés után 10 nappal pedig az orvos engedélyével már ismét tornáztam. Pillanatok alatt regenerálódtam 30 felett, és ezt nagyrészt a mozgásnak köszönhetem!

Az edzéstől boldogabb leszel

Nem titok, hogy a mozgás hatására endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel a testben, erre pedig nagyon nagy szüksége van egy kismamának, akinek épp rossz napja van, tombolnak a hormonjai, nem aludt rendesen az éjszaka, és még a védőnő is leszúrja, hogy túl sokat hízott...

Ellazít, kikapcsol

Sosem szerettem úszni, de a minap eljutottam egy uszodába, és hirtelen kedvem támadt a vízhez. 30 percet úsztam, egészen fantasztikus volt! Légiesen könnyűnek éreztem magam, a nagy pocak nem feszített, elképesztően ellazultam közben, és azt éreztem, hogy a bennem lévő kis ember is ezt érzi. A víz hihetetlen módon összekapcsolt bennünket, így eldöntöttem, hogy a jóga és az alakformálás mellett a heti úszást is beiktatom!

Kép
forrás: GettyImages

Jobban alszol éjszaka

Az első várandósságot is végigtornáztam, most azonban kicsit több időm van erre, ennek pedig éjszaka is érzem a hatását: a 7. hónap közepén – ha csak nem kelt a nagyfiam – még mindig édesdeden átaluszom az éjszakákat, nem okoz gondot az elalvás sem.

A gerinc is hálás lesz érte

Az egyre növekvő pluszsúly, majd a baba érkezése után a szoptatás és a pici cipelése bizony kemény meló a hátadnak, de hidd el, ha nem hagyod abba a mozgást, erősíted a hátizmaidat, jógázol, úszol, akkor fogalmad sem lesz, miről beszél a többi kismama, amikor a kínzó hátfájást emlegetik.

Kevésbé vizesedsz majd

Ez is hajlam kérdése, de sok kismama várandósságát bizony nagyon komolyan megnehezítik a dagadó lábak, a puffadás, a vizesedés. A mozgástól azonban minden jobban működik a testben, hiszen ez serkenti a keringést! Az első terhességem alatt sokat ültem irodában, és már a 6. hónaptól durván vizesedtem, pedig tél volt. Most hetek óta kánikula van, sokkal többet rohangálok, csak napi pár órát ülök a gép előtt, és láss csodát: még feljönnek rám a gyűrűim is!

Erősíti az önbizalmat

Valljuk be, egyik konditeremben, aerobikórán vagy uszodában sem hemzsegnek a pocakos kismamák, mert sokak fejében a terhesség még mindig a pihenéssel, önmagunk kímélésével kapcsolódik össze. Bevallom, igenis jól esik, amikor a konditeremben, a legkisebb súlyokat emelgetve is elismerően néz rám 1-2 pasi, hogy ez igen, így kell ezt csinálni. Vagy amikor a jógán simán megcsinálom azokat a gyakorlatokat, amiket a nem pocakosok is alig. Vagy amikor a Pilates edzésen jobban bírom a farizomedzést, mint azok, akiken nem fityeg egy 12 kilós "medicinlabda".

De persze elsősorban magamért és a babámért csinálom. Szóval hajrá, tessék mozogni, pocakos mamik!

Edzés terhesség alatt - ezekre figyelj!


Fontos, hogy egészen más szabályok vonatkoznak azokra, akik sosem sportoltak, és azokra, akik életében mindig jelen volt a mozgás.

Ha sosem edzettél, de most szeretnél, a séta az egyik legjobb választás, de az úszással is csak jót teszel magatoknak. A kismamajógán pedig megtanulod jobban megismerni a testedet, ellazítani az izmaidat, és segít kicsit ráhangolódni a szülésre.

Ha jó erőben vagy, és sportos voltál a teherbeesés előtt is, akkor mehet minden úgy, ahogy eddig, de a következőket tartsd szem előtt:

  • Felejtsd el a hasizomgyakorlatokat!
  • A pulzusodat nagyon figyeld, a szokottnál sokkal alacsonyabb pulzusszámmal sportolj!
  • Kerüld a fordított testhelyzeteket, a csavarásokat, vagy azokat a gyakorlatokat, amik túlságosan összenyomják a pocakot!
  • Ha konditeremben edzel, egy izomcsoportra maximum 2-3 gyakorlatot végezz, egy gyakorlatot legfeljebb három sorozatban, és pihenj többet a sorozatok között. Kerüld azokat a gyakorlatokat is, ahol meg kell feszíteni a core izmokat, illetve ahol hason kell feküdni, vagy erőteljes, lökő mozdulatokat kell végezni. A combfeszítő, a combközelítő és távolító gépek mind jók, vállra, hátra és mellizomra is bátran edzhetsz, kis súlyzókkal is dolgozhatsz, de ne feledd: most nem a versenyforma a cél, hanem az egészséges edzettség!

Nézd meg ezt a galériát is:

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
Érdekességek a terhességről, amiket biztosan nem tudtál!
Mi történik akkor, ha babérlevelet égetsz? Valami fantasztikus dolog!

A babérlevél az egyik leggyakrabban használt fűszernövény, amelynek ráadásul számtalan jó tulajdonsága van. Amellett, hogy felturbózhatjuk vele az ételek ízét, az egészségi és mentális állapotunkra is jó hatást gyakorol.

6 nosztalgikus dolog, amit te is csináltál a barátnőiddel gyerekként

Az idő csak úgy repül, ezt pedig az bizonyítja igazán, ha felidézed, milyen más volt az életed általános iskolás korodban. Ennek kapcsán a joy.hu most egy kis időutazásra hív.

Napi horoszkóp július 20.: a Bikák elégedettek az eddigi teljesítményükkel, az Oroszlánok zsúfolt nap elé néznek

A hét utolsó munkanapján se feledkezz meg a horoszkópodról, mert a csillagok mára is üzentek!

Jé, te tudtad, ki küldte az első spam e-mailt?

És azt, hogy kinek köszönhetjük a "spam" elnevezést?

4 bosszúálló csillagjegy, aki nem fél revansot venni

Jobb, ha vigyázol azokkal az emberekkel, akiknek felkerült a listára a horoszkópja, mivel ők sok esetben a megbocsátás helyett inkább a bosszút választják! A JOY cikkéből kiderül, pontosan kikről is van szó.

Tippek kezdőknek: a műanyagmentes(ebb) életért, amit illene neked is elsajátítanod

Műanyagmentesen élni sajnos nem könnyű, hiszen az ebből készült használati tárgyak olyannyira részesei lettek mindennapjainknak, hogy szinte már el sem tudjuk képzelni az életünket nélkülük. Holott számtalan alternatívát találhatnál, amelyek kevésbé vagy egyáltalán nem szennyezik a környezetünket.

5 ok, amiért mindig valami édességet kívánsz ebéd után

Egyszerűen nem tudod elképzelni, hogy ne egyél valami édességet ebéd után? Képtelen vagy szkippelni a desszertet, vagy ha mégis kihagyod, utána leküzdhetetlen sóvárgás fog el egy kis csokiért? Most kiderül, mi állhat ennek a hátterében és hogyan küzdheted le az édességmániádat.

Napi horoszkóp július 19.: a Kosok a tökéletességre törekszenek, az Ikrek ragaszkodnak az elképzeléseikhez

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, hisz a csillagok állásából ismét izgalmas dolgokat tudhatsz meg!

Így nézne ki John Lennon és még jó néhány popsztár, ha még mindig élnének

Valaki elképzelte, hogy a popsztárok hogyan néznének ki napjainkban, ha még mindig élnének, és ezt egy remek fotósorozatban mutatják meg nekünk.

6 étel zöldbabból, ami simán kenterbe veri a hagyományos recepteket

Ha szuperfinom és egyben kalóriaszegény fogásokra vágysz, itt az ideje, hogy kihasználd a zöldbabszezont, hiszen a bab amellett, hogy változatosan készíthető, rendszeresen fogyasztva számtalan betegséget kezelhetsz, illetve előzhetsz meg vele.

Napi horoszkóp július 18.: a Rákok munkája végre megtérül, az Oroszlánok felelősségteljes feladattal küzdenek

Ma se feledkezz meg a napi horoszkópodról, mert izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok!

Fesztiválos ital kisokos: mit mivel lehet keverni, és mivel nem?

Itt a nyár, és vele együtt a fesztiválok szezonja is. A lazítás egyik legjobb módja meghallgatni a kedvenc zenekarod koncertjét, közben pedig meginni egy-két pohár bort. A nagy melegben viszont ennyi is gyorsan a fejedbe szállhat, pláne, ha többfélét iszol, vagy épp olyan italokat keversz, melyek nem jönnek ki jól egymással. Ezért is szedtük most össze, hogy mivel szabad és mivel nem ajánlatos együtt innod a bort.

24 dolog, amit fogadjunk, hogy nem tudtál Margaret Atwoodról

A szolgálólány meséje önmagában is ellentmondásos módon nyugtalanító mű, éspedig az eredeti regény legalább annyira, mint a belőle készült tévésorozat. De mi most a mögötte álló írónőre, Margaret Atwoodra voltunk kíváncsiak.

Napi horoszkóp július 17.: a Kosoknak nehéz döntést kell meghozniuk, a Rákok hirtelen válnak népszerűvé

A csillagok mára is izgalmas üzeneteket tartogatnak, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

50 kcal nem sok! Íme 24 alacsony kalóriatartalmú snack

Ha képtelen vagy lemondani a nassolásról, ha nem bírod ki vacsoráig, de nem mindegy, mennyi energiát tartalmaz, amihez nyúlsz, akkor készítsd be előre egyet-egyet ezekből az alacsony kalóriatartalmú snackekből.

6 felület a konyhában, amelyek tisztításáról valószínűleg te is sokszor megfeledkezel

Mindannyiunknak megvannak a magunk jól bevált tisztítási szokásai, amikor az otthonunk egyik legforgalmasabb helyéről beszélünk, azonban sajnos mindezt sokkal inkább rutinnal, mintsem tudatossággal végezzük. Ez pedig nagy hiba!

Az applikáció, amitől minden túrázást kedvelő ember függővé válik

Olyan klassz megosztani másokkal egy-egy jó útvonalat, ahol jártam, ráadásul műholdas térképpel és az adott helyre igazított fotókkal. És viszont: szuper egy-egy ilyen ajánlás szerint nekiindulni a nagyvilágnak. Ez a szuper túrázáshoz való app létszükséglet mindenkinek, aki az aktív pihenést választja.

Elképesztően flancos szülinapi gyerekzsúrok 10+1 sztárcsaládban

Torta, ajándék, néhány haver, esetleg lufik – egy ifjú szülinaposnak elég ennyi a boldogsághoz, nem? Főképp, ha még csak 1-2 éves, és fel sem fogja, mi történik vele. Hát, úgy tűnik, akadnak sztárok, akik nem így gondolják, sőt, ellenkezőleg. Náluk minden presztízskérdés, még a gyerekzsúr se lehet kivétel!

Kövess minket

Most 3 lapszám csupán 1.185 Ft-ért rendelhető elő!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem