A menstruációs higiénia története egyetlen infografikában

A menstruációs higiénia története egyetlen infografikában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A havi vérzés ma is stigma persze; régebben még inkább az volt.

Mit kezdtek magukkal nagyanyáink azokon a bizonyos napokon? Az biztos, hogy minél messzebbre nézünk vissza a múltban, annál kevesebbet tudunk arról, hogy mit használtak a nők, amikor menstruáltak. A havi vérzés ma is stigma persze; régebben még inkább az volt.

Most egy kommunikációs ügynökség kezdeményezést indított People for Periods címmel, amelynek célja, hogy ledöntsük a menstruációhoz fűződő mítoszokat és ellenérzéseket. Ezt a célkitűzést szolgálja ez az infografika is, amely a menstruációs higiénia történetét foglalja össze:

Kép
forrás: http://peopleforperiods.columnfivemedia.com

Az infografikából kiderül például, hogy

  • Az ókori Egyiptomban a nők lágyított papiruszból készítettek maguknak tampont.
  • A középkorban a parasztasszonyok a havivérüket belekeverték a vetőmagba, ily módon trágyának használva azt.
  • A 19. században a nők vagy rongyokat használtak a vérük felitatására, vagy semmit. Ekkoriban kezdtek divatba jönni a megkötős megoldások és elasztikus övek.
  • 1896-ban vezeti be a Johnson & Johnson az első betéteket, de a vásárlók szemérmessége miatt nem sok fogy belőlük.
  • A 20-as években a Johnson & Johnson egy „néma vásárláshoz való” kupont jelentet meg egy magazinhirdetésben, hogy a nőknek ne kelljen hangosan kérniük a betétet.
  • 1931-től kapható az első tampon, amely pamutból készült és kartonpapír segítségével lehet felhelyezni.
  • 1948-ban válik általánosan elfogadottá a betét intézménye az Egyesült Államokban, amikor a Modess márka kampányában a történelemben először profi modellek, fotósok dolgoznak és egész oldalas hirdetések jelennek meg elegáns nők szereplésével.
  • 1969-ben megjelenik a piacon az első odaragasztható betét, ezzel kiváltva a felerősítésre szolgáló öveket.
  • 1976-ban bevezetik a tisztasági betétet.
  • 1985-ben egy Tampax hirdetés főszereplője, Courteney Cox először mondja ki a „menstruáció” szót tévéreklámban.
  • 2013-ban Kickstarter kampány indul egy menstruációbiztos fehérneműkollekció bevezetéséért.
  • 2015-ben egyperces Always-reklámot sugároznak a Super Bowl alatt.
Nézd meg ezt is!

Az infografikából az is kiderül, amit nem hangsúlyoznak ki benne, nevezetesen, hogy a piacról még mindig feltűnően ritkán elérhetők a könnyen hozzáférhető és mosható, környezetbarát intim higiéniás termékek, amilyen például a textilbetét vagy a menstruációs tölcsér.

via

Bejött a Kaliforniai álom? Jó hírünk van: Ryan Gosling a következő filmjében is énekel

Ryan hangját legújabb filmjének előzetesében is meghallgathatod (és olvadozhatsz).

3 testrész, amiről megfeledkezünk randi előtt, aztán jól megbánjuk

Randi előtt hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni az alábbi testrészeinket – majd kínos helyzetbe kerülni miattuk.

Micsoda ötlet! Egy anyuka „valódi" gyerekarcokat pingál ezeknek a túlsminkelt babáknak

Egyre több baba esik át ilyen „rehabilitáción”, ezeket bárki meg is vásárolhatja.

Kismama-krónikák: én, a várandós Szupergörl

Reméltem, hogy egyszer még lehetnek szuperképességeim, de nem egészen erre gondoltam...

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Apa csak egy van, de ha most megrendeled az Éva magazint, négyet adunk hozzá! Élj a rendkívüli lehetőséggel: 10 Éva és 4 Apa magazin most 10 930 Ft helyett csak 5990 Ft!

Csak 5990 Ft