A menstruációs higiénia története egyetlen infografikában

A menstruációs higiénia története egyetlen infografikában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A havi vérzés ma is stigma persze; régebben még inkább az volt.

Mit kezdtek magukkal nagyanyáink azokon a bizonyos napokon? Az biztos, hogy minél messzebbre nézünk vissza a múltban, annál kevesebbet tudunk arról, hogy mit használtak a nők, amikor menstruáltak. A havi vérzés ma is stigma persze; régebben még inkább az volt.

Most egy kommunikációs ügynökség kezdeményezést indított People for Periods címmel, amelynek célja, hogy ledöntsük a menstruációhoz fűződő mítoszokat és ellenérzéseket. Ezt a célkitűzést szolgálja ez az infografika is, amely a menstruációs higiénia történetét foglalja össze:

Kép
forrás: http://peopleforperiods.columnfivemedia.com

Az infografikából kiderül például, hogy

  • Az ókori Egyiptomban a nők lágyított papiruszból készítettek maguknak tampont.
  • A középkorban a parasztasszonyok a havivérüket belekeverték a vetőmagba, ily módon trágyának használva azt.
  • A 19. században a nők vagy rongyokat használtak a vérük felitatására, vagy semmit. Ekkoriban kezdtek divatba jönni a megkötős megoldások és elasztikus övek.
  • 1896-ban vezeti be a Johnson & Johnson az első betéteket, de a vásárlók szemérmessége miatt nem sok fogy belőlük.
  • A 20-as években a Johnson & Johnson egy „néma vásárláshoz való” kupont jelentet meg egy magazinhirdetésben, hogy a nőknek ne kelljen hangosan kérniük a betétet.
  • 1931-től kapható az első tampon, amely pamutból készült és kartonpapír segítségével lehet felhelyezni.
  • 1948-ban válik általánosan elfogadottá a betét intézménye az Egyesült Államokban, amikor a Modess márka kampányában a történelemben először profi modellek, fotósok dolgoznak és egész oldalas hirdetések jelennek meg elegáns nők szereplésével.
  • 1969-ben megjelenik a piacon az első odaragasztható betét, ezzel kiváltva a felerősítésre szolgáló öveket.
  • 1976-ban bevezetik a tisztasági betétet.
  • 1985-ben egy Tampax hirdetés főszereplője, Courteney Cox először mondja ki a „menstruáció” szót tévéreklámban.
  • 2013-ban Kickstarter kampány indul egy menstruációbiztos fehérneműkollekció bevezetéséért.
  • 2015-ben egyperces Always-reklámot sugároznak a Super Bowl alatt.
Nézd meg ezt is!

Az infografikából az is kiderül, amit nem hangsúlyoznak ki benne, nevezetesen, hogy a piacról még mindig feltűnően ritkán elérhetők a könnyen hozzáférhető és mosható, környezetbarát intim higiéniás termékek, amilyen például a textilbetét vagy a menstruációs tölcsér.

via

A „csináltasd meg a melled”-től a konkrét zaklatásig – 9 színésznő mesél arról, hogy mennyire durván szexista hely Hollywood még 2017-ben is

A nők emancipációja nem lefutott ügy, és ez sehol sem érhető tetten könnyebben, mint a filmipar fellegvárában.

Minőség és elegancia – Ezt az 6 jellemzőt vedd figyelembe táskavásárláskor

Egy jó táska legyen praktikus viselet, tartós és minőségi anyagokból, képviselje azt a stílusüzenetet, amit közvetíteni szeretnénk. Ha egyetértesz a jó táska legfontosabb ismérveivel, ez a cikk hasznos lesz neked, ha most tervezed beszerezni az őszi-téli szezon kulcsdarabját a ruhatáradba!

7 házaspár elmeséli, mi a titka annak, hogy 10+ év után is szerelmesek egymásba

Ezek tényleg szeretik egymást. De most tényleg, hogyan csinálják?!

Kövess minket

Spórolj ősszel is!

Csak 1185 Ft