4 érv amellett, hogy otthon is asztalnál dolgozz

4 érv amellett, hogy otthon is asztalnál dolgozz
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Tényleg bazi kényelmes a kedvenc kanapédra bekuckózni és ott ütni a billentyűket, de egy idő után akaratlanul is görnyedté válik a tartásod!

Lassan több mint egy éve itthonról dolgozom, egy laptop társaságában. Azelőtt évekig ültem irodában, a szokásosnál is kényelmetlenebb irodai székeken, amikor is azon ábrándoztam, hogy milyen szuper is lenne otthon, a kanapén elnyúlva végezni a munkámat. Nos, ma már ezen is túl vagyok, és tudjátok mi lett az eredménye? Iszonyatos hát, és – derékfájdalom. Mindamellett, hogy tényleg bazi kényelmes a kedvenc kanapédra bekuckózni és ott ütni a billentyűket, egy idő után akaratlanul is görnyedté válik a tartásod. Én ezt nemrég megelégetem, és kialakítottam magamnak egy kis iroda sarkot, aminek azóta is számos előnyét élvezem.

Nézd csak, melyek ezek!

Kép
forrás: europress

1. Normális testtartás

Ahogy már mondtam, sokkal inkább tudsz a normális, nem görnyedt tartással dolgozni, ha asztalhoz ülsz. Nem nehezedik el olyan gyorsan a nyakad, a vállad, és van rá esély, hogy több óra ülőmunka után is meg tudsz majd mozdulni a felvett pozícióból, nem úgy, mint a szófáról felkelve.

2. Munka-magánélet térválasztó

Én az asztalhoz ülés óta sokkal inkább tudok kizárólag a munkafeladatokra koncentrálni, mint addig, amíg a kanapén tanyáztam. Hogy miért? Mert az agyunk a kanapé képéhez már réges-rég a pihenés képét társította, így a munka bevonásával nem igazán tudott mit kezdeni az új helyzettel. Nyilvánvaló, hogy jóval küzdelmesebb volt fenntartanom a koncentrációmat, amikor fizikailag állandóan a pihenő övezetben voltam. Így mára kialakultak az otthonunkban a kizárólag munka, és kizárólag magánélet terek, és ez nagyszerűen működik.

Kép
forrás: europress

3. Éljen a mozgás!

Az egészséges testtartásra visszatérve, remek, hogy egy asztalnál adott a lehetőség különböző alkalmatosságok variálására. Így, ha még egy kis plusz izommunkára is vágyom munka közben, akkor nem a széken, hanem egy fitballon ülök, ami segít megerősíteni a tartóizmokat, és a helyes tartásra kényszerítéssel javítani az enyhe gerincferdülésemen is. Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem megerőltető.

4. Motiváló munka sarok

Az én mini irodám nem csak hogy nagyon kényelmes és dekoratív, hanem még igazán inspiráló környezet is számomra. Az egyik falon kialakítottam egy vision boardot, ahova képeket, idézeteket, elért eredményeket, és számomra kedves dolgokat ragasztottam fel. Ez segít bármikor továbblendülni a munkában, ha kicsit lankadna a lelkesedésem. Ha pedig arra van szükségem, hogy néhány percre elvonuljak valahova gondolkodni, ötletelni, akkor is nagyszerű „búvóhely” számomra.

Ha tehetitek, ti is alakítsatok ki magatoknak egy asztallal rendelkező iroda sarkot, hogy sokkal hatékonyabban és egészségesebben menjen ezentúl a munka!

Ezeket kéne máshogyan takarítanod a fürdőszobában, hogy egészséges maradj!

Az ember azt hinné, hogy bizonyos dolgokra ritkábban is ráfér a takarítás. Pedig nem.

Tudod, melyik romantikus filmből valók ezek a vicces jelentek? – Töltsd ki a KVÍZT!

Töltsd ki a kvízt és írd meg, hányat tudtál helyesen a válaszok közül!

Mihez kezdj, ha transznemű vagy? És ha a gyerek az?

Hova fordulhat, milyen lehetőségei vannak itthon annak, aki úgy érzi, rossz testbe született? Részlet a novemberi Éva magazinban megjelent összeállításból.

Kövess minket

Egy éves előfizetésed mellé most az Advent különszámunkat ajándékba kapod!

Csak 4590 Ft