JoyNapok logo
Elérhető az Éva legújabb száma most JOY-napok kuponfüzettel!
0 nap 0 óra 0 perc

Duplázd meg a túrázás élményét, keress geoládákat!

Borítókép: Duplázd meg a túrázás élményét, keress geoládákat! Forrás: Pixabay / RoonzNL
Ha szeretnéd valamivel megfűszerezni a túrázást, próbáld ki a modern kori kincsvadászatot!

A geoládázás egy szuper játék, amivel fel tudjuk dobni a természetjárást. Lényege, hogy GPS-koordináták segítségével megkeressünk mások által erdőkben, városokban elrejtett ládákat, amiknek kinézetére semmi különös szabály nincs. Lehet egy régi uzsonnás doboz, tégely, fémkazetta, szóval bármi, amibe elrejthetünk valami apróságot. Ezek lehetnek fényképek, tárgyak, lista az előző megtalálók aláírásával és üzenetével, valamint egy jelszó.

Szerte az országban találhatunk ilyen ládákat, és keresésükhöz teljesen megfelel GPS-támogatásra képes mobiltelefonunk. Persze mindezt azután, hogy regisztráltuk magunkat a hivatalos geocaching oldalon. Pontos koordináták jelzik, merre is kell elindulnunk a kincskeresés során, ami pedig a legizgalmasabb, hogy a rejtekhely általában olyan helyen van, főleg erdőben, ami kevésbé szerepel a túraútvonalakon.

Ennek is van értelme, mert így csak az tudja megtalálni a dobozt, aki keresi, és sokszor szó szerint valami titkos helyre vezet minket a keresgélés. Lehet elrejtve egy fa odvában, egy szikla alatt, szinte bárhol, ami kicsit is különlegesnek számít. Kecsegtető túrázás szempontjából, mert sokszor olyan helyen találjuk meg a ládát, mint mondjuk az erdő legnagyobb fája, legérdekesebb sziklája, tehát csupa olyan dolog, amit nem biztos, hogy felfedeznénk magunktól.

Forrás: Pixabay / silviarita

Igazi közösségi élmény együtt megtalálni az elrejtett kincset, amiből ráadásul elvehetünk valamit, eltehetjük emlékbe, viszont alapszabály, hogy ugyanebben az értékben vissza is kell raknunk valamit. Lehet egy üveggolyó, egy síp, egy versrészlet, fotó, matrica, szóval ebben az esetben is bármi, amiről úgy gondoljuk, hogy örülni fog neki a megtalálója.

Amikor már komolyabban vesszük a játékot, mi is feltölthetünk GPS-koordinátát az általunk elrejtett láda adataival, és képbe kerül a már említett jelszó. A geocaching weboldalán lehet jelezni az elrejtőnek a kóddal igazolva, hogy bizony mi megtaláltuk az általa elrejtett ládát, ezért pedig pontokat is kaphatunk a játék közösségi felületén. Mélyebben belemerülve komplexebb formáit is megtaláljuk a játéknak. Léteznek mozgó ládák, multiládák, de kezdésnek a legjobb, ha a hagyományos módot választjuk. Nehéz szavakkal leírni, milyen érzés megtalálni egy ilyen elrejtett kincset egy titkos helyen, ezért mindenkinek ajánlott legalább egyszer kipróbálni, mert garantáltan fel fogja dobni a kirándulást.