Gyerekek beszélnek a cukorbetegségről – kicsit másként

Gyerekek beszélnek a cukorbetegségről – kicsit másként

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A kampány fő üzenete: cukorbetegen is lehet teljes életet élni és megvalósítani a gyerekkori álmokat! A kampányfilmet Till Attila rendezi.

A 12 év alatti gyermekek körében megduplázódott a cukorbetegek száma Magyarországon. Naponta kilencen halnak meg diabéteszben, és e betegség kezelésére költ a legtöbbet az egészségbiztosító. (2015-ben több mint 44,9 milliárd forintot fordítottak erre a KSH adatai szerint – a szerk.)

A Roche – mint a világ egyik vezető gyógyszergyártója – több mint száz éve foglalkozik új, az egészséget szolgáló készítmények és eszközök fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával. A cég magyarországi leányvállalata kiemelt fontosságot tulajdonít mind a betegek felvilágosításának, mind a megelőző szűrőprogramoknak, s a cél a cukorbetegség korai felismerése, valamint a modern terápia terjesztése a szövődmények megelőzése érdekében.

Most készülő kisfilmjükkel az 1-es típusú cukorbetegséggel élőkhöz és hozzátartozóikhoz kívánnak szólni.

A diabétesz lényege, hogy a betegek szervezetének energiaellátását a szervezet nem tudja önállóan ellátni a szőlőcukor sejtekbe történő beépülését biztosító inzulin hormon kiesése okán. Az inzulin hiánya miatt a betegek sejtjei nem jutnak hozzá a létfenntartásukhoz nélkülözhetetlen cukorhoz, ráadásul a sejtekből kirekesztett szőlőcukor a szervezetben további károkat okoz. A diabéteszes betegeknek pontosan ezért kerülniük kell mind az alacsony, mind a magas vércukorszint-állapotot, illetve folyamatos inzulinpótlással kell segíteniük sejtjeik cukorfelvételét. Emiatt az úgynevezett 1-es típusú cukorbetegség folyamatos inzulin-utánpótlást igényel, ami sokkal nagyobb figyelmet és teljes életmódváltást jelent. Mint a legtöbb krónikus betegség esetében, itt is nagyon fontos az érintettekkel folytatott párbeszéd és a figyelemfelhívás. A kisfilm célja bemutatni, hogy az inzulinfüggő cukorbetegség bár élethosszig tartó odafigyelést, rendszeres vércukormérést és teljes életmódváltást kíván, a betegek mégis az élet számos területén ugyanolyan életet élhetnek, mint bárki más.

„Az 1-es típusú diabétesznél különösen igaz az, hogy a beteg teljes együttműködését igényli, sőt a terápiában nagyobb részt vállal, mint orvosa. Gyermekek esetében azért nehezebb ez a kérdés, mert nekik több időbe telhet megtanulni, miként kezeljék a betegséget, ezért a szüleikre is nagyobb felelősség hárul. Azonban idővel, a megfelelő életmód kialakításával, mindennapi rutinná válhat a kezelés és teljes élet élhető. Ehhez szerencsére ma már olyan megbízható vércukormérő és inzulinadagoló készülékek állnak rendelkezésre, amelyekkel pontosan és gyorsan tudják a szükséges napi méréseket és az inzulin adagolását elvégezni. Nagyon fontos, hogy a cukorbetegek és hozzátartozóik minél hamarabb elfogadják, hogy ez az állapot új életformát és nagyobb önfegyelmet igényel, ugyanakkor a gyerekkori álmok és vágyak ugyanúgy elérhetőek számukra, legyen szó akár karrierről, családról vagy kimagasló sportteljesítményről. A kisfilmben szereplő gyerekek éppen ezt szeretnék megmutatni valamennyi diabéteszesnek – nyilatkozta Szabadszállási Beáta, a Roche Magyarország Kft. diabétesz üzletágának vezetője.

A Till Attila rendezésében megvalósuló kisfilm cukorbeteg gyermekek tolmácsolásában nyit ablakot az e betegséggel élők életére a készítők reményei szerint, sok-sok napsugarat engedve be rajta. A rövidfilm május 29-én indul internetes útjára, és reméljük, a lehető legtöbb otthonba elviszi majd az üzenetét.

20 őszi énidős program, ami egy fillérbe sem kerül. Viszont feltölt jó energiákkal.

Ha eddig nem szeretted az őszt, talán most sikerül meggyőznünk a szépségeiről. Vigyázat, ragályos!

Ezért nem szimpi valaki a gyerekeknek egy kutatás szerint

Ne ijedj meg, ha a gyerek nem kedvel valakit. Megvan rá az oka...

Valaki összegereblyézte a legkreatívabb gondolatokat, amik zuhany alatt fogalmazódnak meg – íme a gyűjtemény legjava

Az is kiderül, hogy miért éppen a zuhany alatt jutnak eszünkbe a legjobb (illetve legidiótább) ötletek.

9 éves kislány írta minden idők legsikeresebb publikációját ebben a szakfolyóiratban

A tanulmány kapta a legmagasabb értékelést a folyóirat történetében. Arról szól, hogyan lehet lányokat bevonni a tudományos életbe a Twitteren keresztül.

A legviccesebb kérdések egy utazási iroda dolgozójához, aki megpróbált nem röhögni

Egy utazásra alaposan fel kell készülni, épp ezért egyetlen kérdés sem hiábavaló. Ha más nem, mi legalább jót röhögünk rajta.

Kövess minket

Spórolj ősszel is!

Csak 1185 Ft