A METRO 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszer adományt juttatott el az Élelmiszerbanknak!

A METRO 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszer adományt juttatott el az Élelmiszerbanknak!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Ez olyan nagymértékű segítség, hogy a Dow Jones fenntarthatósági pontozó rendszerében az Európai átlag feletti eredményt jelent!

Egymilliárdos élelmiszer adomány a METRÓTÓL

A METRO és a Magyar Élelmiszerbank együttműködése idén az ötödik évébe lépett. 2012 óta a METRO Kereskedelmi Kft. 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszer adományt juttatott el az Élelmiszerbanknak, melyből az elmúlt évek alatt több mint 2 millió adag élelmiszer csomagot állítottak össze, és jutattak el évente megközelítőleg 50.000 családnak. Az együttműködés keretében a 13 METRO áruházból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket juttatják el a nehéz körülmények között élőknek.

Az ENSZ és a Magyar Élelmiszerbank adatai szerint Magyarországon évente megközelítőleg 2 millió tonna élelmiszer-hulladékot termelünk össznépileg. Ez azt jelenti, hogy évente fejenként csaknem 50 kg élelmiszert dobunk ki a szemétbe. Ezzel az EU középmezőnyébe tartozunk. Ugyanakkor több százezer ember éhezik hazánkban, ebből megközelítőleg 20 ezer a gyermek. De nem csak nálunk rossz ennyire a helyzet, az élelmiszer-hulladék termelés évről évre nő globálisan is. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a kukában landoló étel, nem csak felesleges pazarlás, de a csomagoláshoz és a termeléshez felhasznált energia elpocsékolásával szennyezzük a környezetünket is. Pedig kicsi odafigyeléssel csökkenthető lenne mind a pazarlás, mind pedig a környezetterhelés mértéke. Ezért 2012-ben a METRO Kereskedelmi Kft. úgy döntött, hogy a még felhasználható lejárat közeli vagy esztétikai hibás termékeket a megsemmisítés helyett a rászorulóknak adományozza. Az átadott termékek zömében friss élelmiszerek (halak, tejtermékek, felvágottak, húsok, pékáruk, zöldségek és gyümölcsök), amihez a nehéz körülmények között élők nagyon nehezen vagy egyáltalán nem jutnának hozzá. Ráadásul ezzel a döntéssel a METRO 4400 tonnával csökkentette a környezet CO2 terhelését is.

A METRO hisz abban, hogy a saját és a jövő generációk érdekében fenntartható módon kell bánni természeti környezetünk erőforrásaival, hiszen a jövő csak úgy biztosítható, ha igényeink kielégítése mellett forrásokat hagyunk utódaink számára is. Ezért a METRO minden területen különös figyelmet fordít a fenntartható fejlődés támogatására. Idén második alkalommal tartotta meg „Fenntarthatósági napját”, ahol a dolgozók figyelmét próbálják ráirányítani a fenntartható fejlődés céljaira és eszközrendszerére.

Horváth Imre a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója a Fenntarthatósági nap kapcsán megjegyezte, hogy nagy öröm számára, hogy tagja lehet a METRO Group nemzetközi fenntarthatósági bizottságának, és arra törekszik, hogy a nemzetközi tapasztalatokat megossza magyar kollégáival, illetve a sikeres helyi kezdeményezéseket nemzetközi szintre emeljék. „Azon dolgozunk, hogy mind rövid, mind hosszabb távon meghatározó kereskedelmi vállalatként a fenntarthatóságban is az élen járva mutassunk példát vásárlóinknak és munkavállalóinknak egyaránt”- egészítette ki Horváth Imre.

Misem bizonyítja jobban, hogy a vállalat jó úton jár, mint hogy, 2014-ben a METRO Group-ot a Dow Jones fenntarthatósági pontozó rendszerében, az élelmiszer-kereskedelmi szektor legjobbjai közé sorolták 77 ponttal (az átlagos pontszám Európa tagok esetében 75 pont).

10 vicces helyzet képregényként illusztrálva, amit csak a szemüvegesek érthetnek igazán

Igen, lényegében így éljük meg a mindennapokat szemüveggel, és persze anélkül...

10 dolog, ami minden egészséges és szép nő hűtőjében megtalálható

Csinálj nekik helyet a hűtődben, ha még nincsenek benne.

12 tudományos–bűnügyi mítosz, amelyet a filmek elhitettek velünk

A krimik, bűnügyi tévésorozatok és akciófilmek néha enyhén szólva leegyszerűsítik a tényeket.

Vasaló, melír? Ugyan már! 15 híresség, aki természetes hajjal egész máshogy néz ki...

Lupita Nyong'o, Alicia Keys büszke természetes fürtjeire, míg Scarlett Johansson, Kerry Washington vagy Katy Perry eredeti haja ki tudja, mikor tér vissza a vörös szőnyegre.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

15 lapszám 10 áráért! Az Éva magazin több, mint gondolnád. Ha most rendeled meg az Éva magazint, 15 lapszámot kapsz 10 áráért! Az előfizetési díj így 10 425 Ft helyett most csak 6950 Ft. Jól hangzik, igaz?

Csak 6950 Ft