Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint

Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint
Forrás: Fotó: HFDA / TheFulldog Tervezők balról jobbra: Tomcsányi, Romani, Cako

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A napokban tartották meg a régió egyik legnagyobb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) a Várkert Bazárban. A szervezők legnagyobb örömére a 2019 / 20 – as őszi-téli kollekciókra minden eddiginél nagyobb volt a hazai és a nemzetközi érdeklődés.

Az olasz szakemberek mellett Budapesten járt a divatvilágot kritikus szemmel illető Diet Prada, a Vogue magazin több külföldi munkatársa, a nagy divatfővárosok bemutatóinak első sorából ismert japán Amiaya ikrek illetve New Yorkból érkezett a Fashionista.com újságírója és egy neves márkatanácsadó is.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Ferencz Borbála (Young Talents)

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Ferencz Borbála (Young Talents)

Bemutatta legújabb kollekcióját többek között az a nyolc magyar márka – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear - akik részt vesznek az olasz divatkamara mentorprogramjában és a milánói divathéten is prezentáltak februárban.

De bemutatott több más népszerű magyar és régiós márka is, akik szerint a nemzetközi trendekhez hasonlóan a következő hűvös szezonban menő lesz a ruhával vagy szoknyával kombinált a nadrág, a zakó, a kockás minta, a feltűnő vállmegoldások illetve a bőr egy kis grunge -al, disco stílussal és minimalizmussal keverve. A vezető színek várhatóan a fekete, a fehér, a bézs, a piros és a kék különféle árnyalatai lesznek.

Fotó: HFDA / TheFulldogkiállítótér: Tipton Eyeworks

Fotó: HFDA / TheFulldog

kiállítótér: Tipton Eyeworks

A látványos bemutatók és prezentációk mellett egy sajtótájékoztató keretében jelentették be a Hiventures valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai megállapodását, melynek értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Mérő Péter

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Mérő Péter

Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Sentiments

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Sentiments

A divathét alatt hirdették ki a MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, Fresh Corner formaruhatervező pályázatának eredményét. A zsűriben a MOL és az MDDÜ munkatársai mellett részt vett a Glamour főszerkesztője, Maróy Krisztina illetve a Nemzeti Múzeum főmuzeuológusa, Simonovics Ildikó. A szakmai zsűri mint tervezői, mint funkcionális szempontból a friss diplomás divattervező, Vass Aranka Adelina egyszerre elegáns, hétköznapi és játékos kapszulakollekcióját tartotta a legjobbnak a beérkezett pályaművek közül.

Annak ellenére, hogy a fenntarthatóság divatos szó, a divat sajnos még nem válik automatikusan fenntarthatóvá. Pedig a divatvilág és ipar egyik legközpontibb kérdése a fenntarthatóság. A Magyar Divat & Design Ügynökség dolgozói kiemelten fontosnak tartják, hogy a főváros a turisztikai látványosságok mellett a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben, ezért egy hosszútávú együttműködésben állapodott meg a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvánnyal, akik az ügynökséghez hasonlóan elengedhetetlennek tartják a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek fejlesztését és annak hatásaival szemben való fellépést. Idén mellőztük a divathétről a műanyag poharakat és a szívószálat és behoztuk az újrahasznosított papírt. A következő szezonra várhatóan elkészül a hazai divatipar fenntarthatóságát vizsgáló, átfogó tanulmány, melynek megállapításait beépítjük a rendezvényeinkbe is. – jegyezte meg a divatipari divízió igazgatója, Forintos-Szűcs Anita, aki reméli, hogy a fiatalabb generációnak már természetes lesz ez a fajta gondolkodás.

Tématámogatás. Készült a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. támogatásával.

Tovább olvasok
Komolyabban vesszük a fiúk fájdalmát, mint a lányokét

Egy friss kutatás szerint máshogy becsüljük meg a különböző nemű gyerekek fájdalmát. Nagyobbra becsüljük a fiúk fájdalmát a lányokéval szemben.

Nyolc dolog, amire még használhatod a régi telefonodat

Mielőtt visszavinnéd a szolgáltatónak vagy elektronikus hulladék válna belőle, nézd meg, hogy nem tudod-e még valamire használni az elfekvőben levő okostelódat.

Kövess minket

A negyed éves Éva előfizetésed mellé most fél évig az APA magazin 3 lapszámát is megkapod

Csak 2970 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem