Ezt a 3 dolgot add hozzá a salátádhoz, hogy estig már ne legyél éhes

Ezt a 3 dolgot add hozzá a salátádhoz, hogy estig már ne legyél éhes
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

D

Délben még nagyon fegyelmezetten egy adag salátát ebédelsz, de estére már annyira éhes vagy, hogy legszívesebben az egész hűtőszekrényt elnyelnéd – ismerős? Pedig csak három egyszerű hozzávalón múlik...

Fogyni szeretnél? Akkor egyél több zöldséget – ezt az axiómát mindannyian ismerjük, egyszersmind ez az egyik legkönnyebben bevezethető szokás (mert hát valamilyen zöldséget mindenki szeret, nem igaz?). A zöldségek rostban gazdagok, magas a víz-, ugyanakkor alacsony a cukor- és kalóriatartalmuk, ezért a dietetikusok melegen ajánlják, hogy minden étkezésünk tartalmazzon zöldséget, még a reggeli müzlink is!

Csakhogy egész nap salátalevélen és sárgarépán élni sem kifizetődő, muszáj hozzáadnunk a mixhez némi fehérjét és szénhidrátot is. Ezért a popsugar.com által megkérdezett dietetikus, Leslie Langevin azt ajánlja, hogy minden étkezésed 20-30 gramm fehérjét is tartalmazzon. Ennek még csak nem is muszáj húsnak vagy akár tejterméknek lennie; lehet bab, tofu vagy napraforgó-, kendermag, esetleg mandula is.

Kép
forrás: Getty Images

A dietetikus szerint akkor jársz a legjobban, ha például a salátád három különböző fehérjét is tartalmaz, és ezek közül lehetőleg minél több növényi alapú legyen. Például ebéd gyanánt egy tál salátába bele lehet zuttyantani 100 gramm csicseriborsót, egy evőkanál napraforgómagot és egy marék kockára vágott mozzarellát, teszem azt. Ezek a különböző fehérjeforrások egészen biztosan kiszolgálják a szervezeted igényeit, és estig jóllaksz velük, miközben a megfelelő mennyiségű leveles zöldségeket is magadhoz vetted. Próbáld ki és számolj be nekünk, hogy simán kibírtad-e vacsoráig!


A zöldségek közt is vannak laktatóbbak! Nézzük, melyek ezek:

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Dehogy maradsz éhen! Íme a 7 legtáplálóbb zöldség a dietetikusok szerint
Tovább olvasok
5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Most aztán tesztelheted, mit tudsz Kossuth Lajosról

Éppen 125 éve, 1894. március 20-án hunyt el Kossuth Lajos. Emlékszel még, mit tanultál róla az iskolában?

Kövess minket

Most kevesebb, mint két Éva magazin áráért hármat kapsz, köztük elsőként a Joy-kuponosat!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem