5 valóban hatékony módszer szorongás ellen

szorongás,szorongás ellen
Forrás: Getty images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Előfordult már valaha, hogy csak úgy cikáztak a gondolataid, képtelen voltál megnyugodni, aludni, levegőt venni és mintha a saját elméd csapdájába estél volna? Mutatunk 5 hatékony módszert, ami segít a szorongás leküzdésében!

Időnként sajnos mindannyiunknak vannak szorongósabb időszakai, még akkor is, ha alapvetően nem vagyunk hajlamosak arra, hogy ránk törjön a pánik. Ilyenkor a figyelemelterelés, egy csésze gyógytea és persze a megfelelő légzésgyakorlatok sokat segíthetnek, mindezek mellett hosszútávon a mozgás, a megfelelő étkezés, illetve bizonyos dolgok elhagyása (amiket a galériában sorolunk fel) nyújthat számodra hatékony segítséget.

Természetesen abban az esetben, ha súlyos a helyzet, a legjobb, amit tehetsz, ha mielőbb felkeresel egy szakorvost, pszichológust vagy pszichiátert, de ha csak múló pánikról, túlterheltségről és zakatoló elméről van szó, akkor a most következő módszereket érdemes elsajátítanod.

5 módszer, amit bevethetsz a szorongás ellen:

Mély hasi légzés

Amikor az ember ideges és/vagy pánikrohama van, a teste megfeszül és felszínesen, kapkodva kezdi venni a levegőt, ennek hatására pedig tovább erősödik a roham. Több tanulmány is bizonyítja, hogy a helyes légzés, illetve a különböző légzéstechnikák gyakorlása azonban lecsendesíti az elmét, csökkenti a szorongást, a stresszt, a vérnyomást és a pánikrohamok előfordulásának esélyét. A helyes légzésgyakorlatok elsajátítása ráadásul jótékonyan hat az alvásra és az emésztésre is.

A szakértők a mély hasi légzést vagy más néven a jógalégzést javasolják szorongás ellen. Ennél a légzésformánál ugyanis tudatosan összpontosítunk minden egyes levegővételre, amit az orrunkon keresztül mélyen a hasunkba szívunk, majd a mellkasunkon keresztül lassan kifújunk. Ennek hatására több oxigén jut az agyunkba, ami endorfint (boldogsághormon) szabadít fel, melynek köszönhetően elterelődik a figyelem, megnyugszik a test és az elme.

Tipp: Vegyél lassan tíz mély lélegzetet. Szívd be az orrodon keresztül, tedd a kezed a hasadra és figyeld meg, ahogyan kitágul, majd ugyanilyen lassan fújd ki a szádon keresztül. Ezt kényszerített kilégzésnek nevezzük. Pedram Shojai (a keleti orvoslás doktora és A városi szerzetes szerzője) azt javasolja, ha elfog a szorongás mindenképpen hosszan lélegezz ki, méghozzá a szádon keresztül, mert ez az, ami segít kiengedni a gőzt és lenyugtat. Ha lecsillapodtál akkor pedig térj vissza az orrlégzéshez.

További hatékony módszerekről a galériára kattintva olvashatsz!

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
4 hatékony módszer, amit bevethetsz szorongás ellen

Neked van bevált módszered, amivel megnyugtatod magad?

Tovább olvasok
„Az én gyerekemet nyugodtan felpofozhatja a tanár”

Igen, ez a mondat elhangzott, a saját fülemmel hallottam szülői értekezleten. Én is csak pislogtam, és azonnal kétségbe vontam a kedves szülőtárs épelméjűségét. És szerinted meddig mehet el egy tanár?

7 jel, hogy egy hazugba vagy szerelmes

Az egyik exem megrögzött hazudozó volt, de olyan zseniálisan adta elő magát, hogy állandóan úgy éreztem, én vagyok ok nélkül bizalmatlan. Később rájöttem, hogy nem bennem van a hiba, hanem benne. Méghozzá nem is kevés.

Kövess minket

60%-os kedvezmény!!! Fizess elő fél évere (5 lapszám) és fél évig az InStyle-t is megkapod!

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem