100 éve nyílt meg az egyik legismertebb luxusmárka első szalonja

Borítókép: 100 éve nyílt meg az egyik legismertebb luxusmárka első szalonja Forrás: Europress
Parfüm, táska, blézer és történelem: 5 tény a Chanel márkáról

Még aki, aki kevésbé nyitott a divat ezerarcú és csodálatos világa felé, az az olvasónk is tisztában van a Chanel márka elképesztően híres és sikeres múltjának produktumai és jelenének Karl Lagerfeld által meg-megújuló, de a régihez mindig visszanyúló esztétikájával.

Összegyűjtöttünk néhány érdekes tényt, információt, hátha bővíthetjük a divatszótárát annak, akit viszont nagyon is érdekel a nemzetközi divat legprominensebb brandjének kulisszatitkai.

1. A Chanel No. 5 parfüm vezeti a legsikeresebb kozmetikumok listáját

Coco 1921-ben alkotta meg az azóta világhírű parfümöt, melynek illata és üvegcséje összekeverhetetlen. 2014-ben hivatalosan is minden idők legtöbbet eladott parfümjének választották meg.


2. AChanel volt az első márka, ami várólistát készített egy körömlakkjához

Komolyan! S hogy melyikhez? A Rouge Noir (vöröses fekete) színhez. 1994-ben percekkel a Chanel show megkezdése előtt a sminkes csapat megdöbbenve vette észre, hogy a nagy kapkodásban a modellek körme nem készült el. Egy sminkes gyorsan fogott egy fekete filcet és... egy legenda megszületett.

[cikk=35444]

3. Coco Chanel találta fel a női blézer ősét

Gyakran olvashatjuk, hogy Coco volt az első, aki nadrágba bújtatta a nőket. Ez is igaz, de ráadásul az is, hogy ő volt az első tervező, aki megalkotta az addig csak férfiak által hordott zakó női verzióját, az ikonikus kis kosztümkabátkát.

4. Chanel első párizsi szalonjában nem ruhákat kínált a vásárlóinak

Az első párizsi szalon 1910-ben nyitotta meg a kapuit, ám itt főként kalapokat árultak. Az első couture bolt 1915-ben nyilt meg a nagyközönség előtt.

5. Chanel kétszínű cipői a lábat karcsúbbnak és hosszabbnak mutatják

A fekete orrú, manapság inkább balerinában közkedvelt cipőmodellt 1957-ben álmodta meg Coco, Monsieur Massaro cipőkészítő mester közreműködésével. A céljuk kettős volt: hogy a nők lábfeje kecsesebbnek és kisebbnek látszódjon, valamint, hogy a láb optikailag meghosszabbodjon.