Hogyan égethetsz zsírt futással egész pontosan?

zsírégetés,futás,fogyás
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A futással zsírt lehet égetni – rengetegen ezért is kezdenek bele ugyebár. Csakhogy nem minden futás egyformán hatékony. Most tudományos alapon elmagyarázzuk, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a futásodból, amennyiben zsírégetés a célod.

Ha zsírégetés céljából futsz, két lehetőséged van: vagy hosszú, lassú, kimért tempójú futás vagy a gyors sprint, amely gyakran intervall-módszerrel történik. A jó hír az, hogy mindkét módon lehet kalóriákat égetni a test zsír- és szénhidrátraktáraiból. Na de nézzük, melyik változatnál hogy működik a zsírégetés pontosan:

Ha hosszan alacsony intenzitású mozgást végzel,

a tested valószínűleg inkább a zsír-, mint a szénhidráttartalékaihoz nyúl majd. Ez az edzésfajta összességében kevesebb kalóriától szabadít meg, mint a magas intenzitású edzés.

A nagyobb intenzitású futással

zsírkalóriából is többtől szabadulhatsz meg, vagyis a HIIT-edzés a legjobb módszer a zsírégetéshez. Ezzel nem csak sok kalóriát és zsírt égetsz el, de a szervezedet edzés után is folytatja a zsírégető munkát az úgynevezett EPOC-nak (edzés utáni oxigénfelhasználás) köszönhetően. Minél nagyobb intenzitással végezted az edzést, annál több kalóriát égetsz el az azt követő órákban.

Milyen gyakran kell futnom, ha zsírból szeretnék fogyni?


A HIIT-futóedzés intenzív jellege miatt nem érdemes minden nap futnod. Inkább iktass be hosszú távú, kimért tempójú futóedzéseket, erősítő edzéseket és akár cross-fit napokat is. Itt egy heti edzésprogram, amelyet a popsugar.com szakértője, Tom Holland mesteredző állított össze:

  • Hétfő: intervallfutás
  • Kedd: erősítő edzés (saját testsúlyos vagy súlyzós)
  • Szerda: hegyi futás
  • Csütörtök: erősítő edzés (saját testsúlyos vagy súlyzós)
  • Péntek: hosszú távú állóképességi edzés
  • Szombat: úszás, biciklizés vagy jóga
  • Vasárnap: pihenőnap

A gyors intervall-, az állóképességi és az erősítő edzéseknek ez a kombinációja nem csak csúcsra járatja a zsírégetés folyamatát, de segít a sérülések megelőzésében is, ami az egyik legnagyobb rizikófaktor a magas intenzitású testmozgásnál. Ne feledkezz meg az egészséges, teljes értékű étrendről sem, és így már mindent (vagy majdnem mindent) megtettél az áhított eredmények érdekében.

Honnan tudhatom, hogy zsírt égetek-e el a futásom során?

Érdemes nem csak a testsúlyodat, de a testzsírszázalékodat is mérned. Ehhez profi dietetikus, orvos vagy más fitneszszakértő segítségét kell igénybe venned; jobb fitneszklubok rendelkeznek ilyen mérőeszközökkel.

Érdemes a derékvonaladat is megmérni időről időre, mert itt jelentkezik a leginkább a változás az edzésnek köszönhetően, valamint néhány hetenként fotókat készíteni a fejlődésedről.

A zsírégetés szempontjából rendkívül fontos az egészséges, fenntartható diéta, sok zöldséggel, teljes értékű gabonákkal és egészséges zsírokkal (avokádó, magvak, hal), amelyek hosszantartó jóllakottságérzést biztosítanak.


Nézd meg ezt a galériát is, ha azt tapasztalod, hogy az erőfeszítéseid nem térülnek meg a kellő mértékben:

Nézd meg a galériánkat>3 kép
3 lehetséges ok, amiért akárhogy edzel és diétázol, nem lesz laposabb a hasad
Tovább olvasok
Kép
2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép
Második babáját és 2020 történéseit gyászolja Meghan Markle

A New York Times-ban jelent meg Meghan őszinte vallomása a vetélésről és fontos dolgot üzent minden nőnek!

Kép
Napi horoszkóp november 30.: a Bakoknak érdemes nyitottabbnak lenniük, a Halak diplomáciát gyakorolnak

A hónap utolsó napjára is üzentek a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Kép
"Miután kigyógyultam a koronavírusból, az alábbi különös dolgot vettem észre"

Még szakértők sem tudják, pontosan milyen hatással van a szervezetre hosszabb távon a koronavírus.

Kép
Tökéletes tökéletlenségek a médiában és a nagyvilágban

A legújabb részben egy kényes és sokakat megosztó témáról beszélgetünk az ÉvaMagazin.hu podcast műsorában, a Mesélj, Anyukám!-ban.

Kép
Hancúr karantén idején: "Az alvásidőben lezavart együttlét végére kelt fel a lányunk, aki nem értette, miért vagyunk meztelenek délután 3-kor"

Soha nem látott hévvel faljátok egymást, sutyiban, netán a gyerekek elől bujdokolva csókolóztok, vagy a fáradtságtól egyszerűen gondolni se tudtok a szexre? Miközben sok házaspár már egymás puszta létezésétől is a falra mászik a karanténos mindennapokban, mások boldogan élvezik ki a szoros közelséget, attól függően, kinek milyen hatással van a jelenlegi helyzet a libidójára. Megkérdeztünk néhány anyát, hogy áll a szexuális életük a karantén alatt.

Kép
Ez történik a testeddel, ha nincs szex

Erősíti az immunrendszeredet, mérsékli a stresszt, és a vérnyomásod is alacsonyabb lesz, ha rendszeresen hancúroztok a pároddal. Ha viszont csak kevés, vagy egyáltalán nincs szex, a tested ahhoz fog alkalmazkodni és problémák sora jelentkezhet.

Kép
Mikor kezdhető újra a sport a koronavírus fertőzés után?

Bár a koronavírus fertőzöttek többsége szerencsére teljesen felgyógyul, bizonyos esetekben viszont komolyabb szövődmények alakulhatnak ki, akár hónapokkal később is. Sportolók esetében különösen fontos lenne egy kardiológiai ellenőrzés.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem