Oktatási trénerek segítették a gyerekek visszatérését az iskolapadba az online oktatásból

Borítókép: Oktatási trénerek segítették a gyerekek visszatérését az iskolapadba az online oktatásból Forrás: Saját (Földi Barbara)
A héten a felsős és gimnazista diákok is visszakerültek az iskolapadba - hátrahagyva az online világot. Egyik napról a másikra változott meg a napirendjük, életritmusok. Egy lelkes pedagógus felismerte a változás nehézségeit, és komoly segítséget nyújtott a diákok és tanárok részére is.

Mi kell ahhoz, hogy a diákok ne nyűgként éljék meg az iskolába való visszatérést, hanem várják? Ezen a kérdésen gondolkodott el egy lelkes pedagógus, akinek szintén vegyes érzelmei voltak azzal kapcsolatban, hogy milyen is lesz hosszú kihagyás után visszatérni a suliba egy hónapra.

Ez a lelkes pedagógus – Czifra Vera - nem volt rest segítséget kérni és olyanokhoz fordult , akiknek a szakmájuk az, hogy élményeket adva fejlesszenek készségeket, oldjanak meg problémákat, csökkentsék a szorongást, közös gondolkodásra és együttműködésre sarkallják a résztvevőket.

Itthon nem túl kreatívan trénernek hívjuk őket – de ők nem a testet hozzák formába, hanem az elmét és kicsit a lelkünket is. A trénerek több szektorban is dolgoznak – és sokféle korosztállyal. Vannak, akik kifejezetten fiatalokkal, mások felnőttekkel vagy épp idősekkel foglalkoznak.

A budapesti Benkő István Református Általános Iskola és Gimnázium tanára egy tréneri közösséghez fordult, ahonnan 16 önkéntes tréner került ki – akik nem ismerték egymást, más területeken dolgoztak, de a közös az volt bennük, hogy szerették volna megkönnyíteni a diákoknak és a tanároknak az régi kerékvágásba való visszatérést.

A trénerek párban mentek be az osztályokba, ahol partnerként kezelve a diákokat különféle feladatokat csináltak meg, majd beszéltek át, melyeknek célja a közös gondolkodás és együttműködés volt.

Amíg a diákok közösen dolgoztak az osztályfőnökeik se maradtak teendő nélkül, nekik is hasonló feladatokat kellett megcsinálni.

Volt logikai történet mesélés, ahol a hangsúly az egymás közötti kommunikáción volt, volt toronyépítés spagettiből, ahol a kisebb csoportokban gyakorolták a diákok a figyelmet, vezetési készségeket és gyakorolták a csoportban való munkát.

A diákok és a tanárok is sokat merítettek belőle. A nap végére a profi trénerek is megizzadtak, hiszen sokan nem ifjúsági területen dolgoznak és általában a csoport létszám is kisebb. Számunkra nagyon érdekes és új tapasztalások születtek. Az online oktatás után után egy csapásra teljesen más környezetbe került mindenki, majdnem úgy, mintha állást változtatott volna. A program egyfajta gyors onboarding tréning volt. Tehát nem csak a régiújhoz való alkalmazkodást és a helyünk újra megtalálását jelentette, hanem az elköteleződést, a megfelelő erőforrás menedzsmentet, és a minden szintű kommunikáció erősítését a következő hetekre.

Azt nem tudjuk, mit hoz a jövő, de bízunk benne, hogy az oktatás is egyre nyitottabb lesz a nem formális módszertanok felé is. Addig is nézd meg a galériánkat, miket fognak tanítani a jövő iskolájában.