Oktatási trénerek segítették a gyerekek visszatérését az iskolapadba az online oktatásból
Mi kell ahhoz, hogy a diákok ne nyűgként éljék meg az iskolába való visszatérést, hanem várják? Ezen a kérdésen gondolkodott el egy lelkes pedagógus, akinek szintén vegyes érzelmei voltak azzal kapcsolatban, hogy milyen is lesz hosszú kihagyás után visszatérni a suliba egy hónapra.
Ez a lelkes pedagógus – Czifra Vera - nem volt rest segítséget kérni és olyanokhoz fordult , akiknek a szakmájuk az, hogy élményeket adva fejlesszenek készségeket, oldjanak meg problémákat, csökkentsék a szorongást, közös gondolkodásra és együttműködésre sarkallják a résztvevőket.
Itthon nem túl kreatívan trénernek hívjuk őket – de ők nem a testet hozzák formába, hanem az elmét és kicsit a lelkünket is. A trénerek több szektorban is dolgoznak – és sokféle korosztállyal. Vannak, akik kifejezetten fiatalokkal, mások felnőttekkel vagy épp idősekkel foglalkoznak.
A budapesti Benkő István Református Általános Iskola és Gimnázium tanára egy tréneri közösséghez fordult, ahonnan 16 önkéntes tréner került ki – akik nem ismerték egymást, más területeken dolgoztak, de a közös az volt bennük, hogy szerették volna megkönnyíteni a diákoknak és a tanároknak az régi kerékvágásba való visszatérést.
A trénerek párban mentek be az osztályokba, ahol partnerként kezelve a diákokat különféle feladatokat csináltak meg, majd beszéltek át, melyeknek célja a közös gondolkodás és együttműködés volt.
Volt logikai történet mesélés, ahol a hangsúly az egymás közötti kommunikáción volt, volt toronyépítés spagettiből, ahol a kisebb csoportokban gyakorolták a diákok a figyelmet, vezetési készségeket és gyakorolták a csoportban való munkát.
A diákok és a tanárok is sokat merítettek belőle. A nap végére a profi trénerek is megizzadtak, hiszen sokan nem ifjúsági területen dolgoznak és általában a csoport létszám is kisebb. Számunkra nagyon érdekes és új tapasztalások születtek. Az online oktatás után után egy csapásra teljesen más környezetbe került mindenki, majdnem úgy, mintha állást változtatott volna. A program egyfajta gyors onboarding tréning volt. Tehát nem csak a régiújhoz való alkalmazkodást és a helyünk újra megtalálását jelentette, hanem az elköteleződést, a megfelelő erőforrás menedzsmentet, és a minden szintű kommunikáció erősítését a következő hetekre.