Egy szál virág nem elég: hazai cégek tesznek nemek közötti esélyegyenlőségért

Borítókép: Egy szál virág nem elég: hazai cégek tesznek nemek közötti esélyegyenlőségért
Magyarországon a munkavállalók 60 százaléka tapasztalta 2017-18 között, hogy munkahelyén igyekeztek tenni azért, hogy ugyanolyan lehetőségeket biztosítsanak a nőknek és a férfiaknak. Bár a folyamatok elindultak a pozitív változásért, de a világjárvány bizonyítottan lelassította a fejlődést, és a társadalmi egyenlőtlenségek súlyosbodtak. A Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet új kampányt indít a figyelemfelhívás jegyében: azonnali cselekvésre van szükség azért, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan lehetőségekhez jussanak a munkahelyen. Nem csak nőnapon.

A kezdeményezést egy nemzetközi kutatásra alapozzák: ez alapján négyből három ember a cégvezetőktől várja, hogy fontos társadalmi változások élére álljanak, például, hogy felszámolják a nemi alapú diszkriminációt a munkahelyen. Az ENSZ legújabb, 38 országot érintő kutatásából pedig az is kiderült, hogy a koronavírus-járvány mintegy 25 évvel vetette vissza a nők helyzetét, akikre az elmúlt években egyre nagyobb terhek hárultak a munka és az otthon világában is. A távoktatás, a normává vált home office és a családokat érintő munkaerőpiaci bizonytalanság hatására tovább nőttek az egyenlőtlenségek.

A Nyitottak vagyunk felhívására még a világjárvány előtt, több mint 80 hazai cég 160 képviselője állt ki a Közös Ügy kezdeményezésben, sokan közülük konkrét vállalásokat is tettek 2020-ra és 2021-re vonatkozóan is a nemek közötti esélyegyenlőség előmozdításáért.

Az „Egy szál virág nem elég” kampánnyal arra szeretnék felhívni a munkáltatók figyelmét, hogy a nőnapi gesztusokon túl igazi, hosszútávú változásra van szükség. A szervezet arra kért hazai cégeket, hogy konkrét javaslatok, jó gyakorlatok és tanácsok megosztásával támogassák a munkaadókat. A kezdeményezés célja egy igazságosabb, egyenlőbb és boldogabb munkahelyi kultúra kialakítása. A kampányban a Nyitottak vagyunk kreatív partnere a Publicis Groupe Hungary. A kampányt a Nyitottak vagyunk csapata a partnerei és támogatói előtt is bemutatja március 8-án egy nőnapi OPEN Backstage rendezvényen, amelyen többek közötti a nemek közötti esélyegyenlőség ügyéről fognak beszélgetni. A Publicis képviseletében kreatív oldalról Farkas Vilmos fog online bejelentkezni, hogy bemutassa a kampányt pár szóban. A rendezvény helyszíne a kampány partnere, a Publicis Groupe Hungary irodája. Nem véletlen, hogy a cég másodjára is otthont ad OPEN Backstage rendezvénynek, mivel elhivatott képviselik a sokszínűség és az elfogadás értékeit, illetve Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary vezetője tagja a Nyitottak vagyunk tanácsadó testületének is.

“Ha a nők számára egyenlő lehetőségeket biztosítunk, az nem csak a nők életére van pozitív hatással. Azzal, hogy a nők és a férfiak ugyanolyan lehetőségekhez jutnak, mindannyian jobban járunk. A nemek közötti esélyegyenlőséggel azonban nem elég csak az év egy napján foglalkoznunk, minden nap tennünk kell érte, közösen." Így nyilatkozott a kampány céljáról Radnai-Tóth Judit, a Nyitottak vagyunk új megbízott ügyvezető igazgatója.

"A nemek közötti egyenlőtlenség a mai napig nagymértékben meghatározza a munkaerőpiacot, és ez ellen nap mint nap fel kell lépnünk. Mi szerencsés helyzetben vagyunk globálisan és lokálisan is a Publicis Groupe-nál: a legfontosabb alapelveink közé tartozik a diverzitás és a nyitottság melletti kiállás, amit nem csak elméletben, de a gyakorlatban is folyamatosan képviselünk. Ugyanakkor tudjuk, hogy óriási különbségek vannak a világban, aminek megváltoztatása hosszú időt vesz igénybe. Az „Egy szál virág nem elég” kampány erre szeretné felhívni a figyelmet: a társadalmi szemléletváltás hosszú évek, sőt, évtizedek alatt érhető el, az ilyen fontos ügyekkel nap mint nap kell foglalkozni.” - mondta Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja."

A cégek tanácsait egy külön erre a célra létrehozott weboldalon, valamint a közösségi médiában is elérhetővé és megoszthatóvá teszik. A hazai cégek közül eddig csatlakozott többek között a Bosch Magyarország, Celanese, Citi, CMS, Eaton és sokan mások is. A kezdeményezéshez továbbra is várják a hazai cégek és szervezetek csatlakozását a https://nyitottakvagyunk.hu/hu/egyszalvirag/ weboldalon.