3 fantasztikus innováció, amelyet magyar diákok találtak ki

Borítókép: 3 fantasztikus innováció, amelyet magyar diákok találtak ki Forrás: Samsung Magyarország
A tudatosság és a folyamatos tanulás, önfejlesztés elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképesek lehessünk az életünk különböző területein, és ez a következő generációkra hatványozottan igaz. Kutatások szerint háromból két iskolásnak később olyan munkája lesz, amely ma még nem is létezik, és olyan képességekre, készségekre kell szert tennie, amelyeknek most még nincs birtokában. Ezek elsajátításához kiváló lehetőséget adnak az olyan programok, mint például a Samsung és az EdisonKids közös kihívása, a Megoldások a holnapért.

Ez a verseny egy kicsit más, mint a többi

Van egy verseny, amely világszerte immár sokadik éve hozza lázba a jövőt tervező és a jövőért tenni akaró fiatalokat. Ez nem egy klasszikus tanulmányi verseny, sokkal inkább egy olyan tanulási, alkotói folyamat, amelyben diákok és tanárok keresik a megoldást bolygónk, társadalmunk égető problémáira és nem kevesebbet akarnak, mint újraírni a jövőt. Hogy még az unokáinknak is jó legyen itt élni.

A Samsung és az EdisonKids idén február és június között második alkalommal kereste az ország leginnovatívabb 12 és 18 év közötti diákjait, tanárait és iskoláit a Megoldások a holnapért (Solve for Tomorrow) program keretében. Az első körön túljutott 50 csapat 180 diákja és tanáraik márciustól kezdődően jövőtervezői órákon vehettek részt, ahol bepillantást nyerhettek a design thinking alapjaiba, prezentációs készségeket sajátíthattak el, valamint Dr. Meskó Bertalantól, orvosi jövőkutatótól is tanácsokat kérhettek, nagyban segítve őket projektjeik továbbfejlesztésében. A középdöntőn túljutott legjobb 8 csapat egészen júniusig kereshetett megoldást azokra a kérdésekre, probléma felvetésekre, amelyek orvoslásával pozitív változás érhető el a mindennapjainkban. S miközben folyamatosan képzéseken vettek részt, együtt gondolkodtak, tanultak, igazi közösséggé kovácsolódtak.

A digitális innovációk rendkívüli mértékben alakítják át a társadalmunkat és számos jelentős probléma megoldásában is segíthetnek. Ezeket a megoldásokat csak együtt találhatjuk meg, és ezért is olyan fontos ez a kezdeményezés, amellyel lehetőséget és platformot teremtünk a magyar fiataloknak, hogy megosszák velünk az elképzeléseiket és közösen újratervezzük a jövőt.
mondta a kihívás kapcsán Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője.

Témák, amelyek a fiatalokat foglalkoztatják

A döntőbe jutott csapatok tagjai olyan, mindenki számára fontos kérdésekre próbáltak megoldást találni, mint az újrahasznosítási lehetőségek, a közösségépítés, a szexuális edukáció, az iskolai erőszak elleni fellépés vagy a lakhatási és mezőgazdasági problémák megoldása. A dobogós helyeket azonban a következő 3 projekt vitte el és róluk még biztosan hallani fogunk.

PlanNet – Egy platform a jó ügyek támogatására

Az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Gimnázium 17 évesekből álló GITegylet csapata PlanNet névre keresztelt megoldásával egy olyan platform létrehozására tett javaslatot, ahol a tárgyak eladásával általunk kiválasztott jó ügyeket támogathatunk. Ötletükben a használt tárgyakat árusító és az adománygyűjtő platformok előnyeit egyesítették, melynek köszönhetően a már nem használt tárgyak eladásából befolyt összeget egy fenntarthatósági ötlet megvalósítására lehetne fordítani, ezzel több szempontból is támogatva az újrahasznosítást.

Forrás: Samsung Magyarország
A verseny első helyezettje: a GITegylet

Hőenergiából elektromos áram

A Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium 14 éves átlagéletkorú tanulóiból álló Amper és Éta csapat ötlete a hulladék komposzt felhasználását ötvözte a keletkező hőenergia elektromos árammá alakításával, amellyel megoldható lenne például az adott otthonban a világítás.

Forrás: Samsung Magyarország
A második helyezett csapat: az Amper és Éta

Szexuális edukációs platform

A budapesti Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Gimnázium 17 éves diákjaiból álló BOND csapat projektjével a szexuális edukáció megújításának lehetőségeit kereste egy olyan online platform létrehozásán keresztül, ahol a fiatalok, tanárok és a szülők is szakértői válaszokat kaphatnának bármilyen szexualitással kapcsolatos kérdésre.

Forrás: Samsung Magyarország
A harmadik helyezett csapat: a BOND

A cikk bevezetőjében idézett kutatás forrása:

https://www.edisonplatform.hu/wp-content/uploads/2021/08/Whitepaper_2021.pdf