Újabb nemzetközi szervezettel indít mentorprogramot az MDDÜ

Borítókép: Újabb nemzetközi szervezettel indít mentorprogramot az MDDÜ
Stabil magyar márkák számára szerveznek mentorprogramot az olasz IED szakmai közreműködésével.

A neves olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) közösen indít design SPEED néven mentorprogramot a Magyar Divat & Design Ügynökség olyan már stabil, akár külföldi tapasztalattal is rendelkező magyar formatervezőknek, akik elkötelezettek cégük további fejlesztése érdekében. A megállapodás értelmében az IED szakmai mentorai hat modulos előadássorozatot tartanak a mentoráltaknak, de a program részét képezi személyes konzultáció, illetve egyéni projektmunka is. A cél, hogy a magyar tervezők nemzetközi szinten is elismert designszakértőktől kapjanak támogatást, amely segítségével sikeresen fejleszthetik a márkájukat.

Az IED világszerte ismert olasz designintézet, amely 50 éve működik, és méltán híres oktatóiról, akik a legelismertebb designszakértők közül kerülnek ki. A szakemberek a magyar tervezők számára előzetesen kiküldött kérdőív alapján feltérképezték a cégek egyéni szükségleteit, és ez alapján az MDDÜ szakmai képviselőivel közösen állították össze a képzési csomagot és jelölték ki a meghívott olasz előadókat. A design SPEED mentorprogramban való részvételre az IED és az MDDÜ egy 5 tagú szakmai zsűrivel közösen (Dr. Horváth Judit, Magyar Iparművészeti Múzeum Kortárs Dizájn Főosztályának vezetője; Majcher Barbara Magyar Formatervezési Tanács vezető főtanácsosa; Osvárt Judit Design Hét Budapest kurátora; Hosszú Gergely, Red Dot Díjas formatervező; Szőke Gábor Miklós, szobrászművész, designer), szakmai szempontok alapján az alábbi 6 márkát választotta ki: KOMONKA, Multifelt, POSITION Collective, sixay furniture, Viaplant és YOZA.

A magyar mentoráltak feladatait egy olasz professzor koordinálja majd, aki lépésről lépésre követi az egyes cégek munkafolyamatait. Az IED által nyújtott oktatási csomag hat know-how modult tartalmaz, valamint egyéni konzultációt és egy személyre szabott projektmunka elkészítését. A hat modul két fő témakörre épül: Design Marketing Program és Design Management Program, melyek az alábbi szakterületekre fókuszálnak a képzés során: Analízis, Kutatás és Üzleti pozicionálás, Innováció, Kreatív management, Termékfejlesztés, Brand management és kommunikáció.

„A szervezetünk mindig is az olyan együttműködésekben és projektekben hitt, amelyek a kreatíviparon belül történő fejlesztésekre és növekedésre koncentrálnak. Nagy örömünkre szolgál ezért, hogy az MDDÜ-vel megkötött együttműködési megállapodás révén kapcsolatba kerülhetünk Magyarországgal, és a helyi formatervezőkkel. Az eddigi tapasztalataink alapján úgy gondoljuk, hogy a magyar designerek számára alapvető fontosságú, hogy megerősödjenek abban az identitásban, amely hidat képezhet a nemzeti tradíció és az egyre sokszínűbb, táguló nemzetközi piac elvárásai között. Az IED képzése pedig ebben is segítséget nyújt nekik” – fogalmazott Giovanni Ottonello, az Istituto Europeo di Design művészeti vezetője.

A design SPEED mentorprogram célja előbbi mellett, hogy a mentoráltak felismerjék cégük, tevékenységük kritikus pontjait, illetve, hogy sikeresen pozícionálják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállhatják majd a helyüket, erősítve ezáltal az országimázst is.

„Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen szakmai múlttal rendelkező intézet oktatóival közösen tudunk tenni a magyar design ágazat fejlesztése érdekében. Az olasz design szcéna kiemelkedőnek számít az európai országok körében, ezért az MDDÜ már korábban is részt vett olasz designeseményeken, legutóbb például a milánói BRERA-n biztosítottunk kiállítási lehetőséget magyar formatervezőknek. A visszajelzések nagyon pozitívak voltak, ez is tovább erősítette bennünk azt a szándékot, hogy olasz szakemberekkel dolgozzuk ki a design SPEED mentorprogram oktatási rendszerét” – mondta el Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

Az ügynökség a 2018-as indulása óta folyamatosan monitorozza a magyar designvállalkozásokat, illetve kezdeményez párbeszédeket az iparági szereplők között. Ezekből a dialógusokból kitűnik, hogy a forráshiányból adódó nehézségek mellett az üzleti világban előforduló problémákra sok esetben – a releváns üzleti tudás hiányában – nem tudnak megfelelően reflektálni ezek a vállalkozások. Így annak érdekében, hogy a magyar designmárkák a nemzetközi piacon is sikeresebben megállják a helyüket, illetve a tervezők sikeresen tudják menedzselni a saját márkájukat, az üzleti tudás elengedhetetlen.