Az újragondolt Nissan Qashqai bámelyik generációt meghódítja
Az az igazi teljesítmény, ha az ilyen étel nem csak a modern konyha kedvelői számára ínycsiklandó, de a nagyi is szívesen megeszi. Átültetve ezt a gondolatot autó vonalra: a Nissan SUV-jében jól összesimul a kicsit retro, hagyományos ülésfűtés gomb és a szép, színes fedélzeti kijelző, meg a nagyképernyős multimédia együttese. Ebben az utastérben az idősebb generáció is elboldogul a funkciókkal, a fiatalabbak pedig megkapják a maguk menőség faktorát.
De nézzünk még egy hétköznapokból vett párhuzamot. A Nissan Qashqai külseje többször is átesett már kisebb “facelifteken”. A ráncfelvarrásról meg tudjuk, hogy akkor optimális, ha a vonásokat nem változtatja meg, csak az összképet frissíti. A Qashqai-on megesett beavatkozások optimálisan sültek el – a jól bevált formán a tervezők mindig csak annyit igazítottak, hogy megfeleljen az aktuális trendeknek. Frissebb kinézetet kapott az autó, ám a karaktere nem veszett oda. A legutóbbi, 2019-es módosítások eredménye például a ledes és sokkal látványosabb fényszóró, kicsit karakteresebb lökhárító. Ha ránézek a kocsira, kifejezetten kellemes képet látok, olyan autót, ami nem akar hivalkodni, inkább egyensúlyt mutat. Ez jön át a vezetési élményen is. Kipróbáltam az automata váltós illetve a manuális verziót és arra jutottam velük kapcsolatban: minden oké… Ritkán írok fogyasztási adatokat, de most meg kell jegyeznem, hogy ehhez a mérethez képest a városi 7.3 litert kifejezetten megnyerő.
A belső nem tartogat óriási meglepetéseket, főleg nem azoknak, akik Nissant cserélnek Nissanra. Semmi bonyolultság, minimális keresgélés után minden funkciót könnyen megtalálni. Az ülések kényelmesek, hely van bőven elöl és hátul is. A csomagtartó 410 liter, ezért egy hosszabb családi nyaralásnál talán már szükség lehet tetőcsomagtartóra is. Ezt a tényezőt figyelembe véve is úgy gondolom, hogy a modell, az 1.33 literes motor valamelyik verziójával jó választás, akár családi autónak is.
1.33 literes, turbó benzines, 160 lóerős, 7 fokozatú automata váltó
Csomagtartó: 410 liter, ami két nagyobb bőrönd és egy kisebb táskának elég
.
Színek: élénk kék, gesztenyebarna, gyöngyház fehér, éjlila, piros, indigó kék, érzéki vörös, ezüst, szürke, fekete
Konkurencia: Peugeot 3008, Mazda CX 5, Seat Ateca, Skoda Karoq