Az újragondolt Nissan Qashqai bámelyik generációt meghódítja

autó,teszt,nissan qashqai Forrás: Nissan
Nekem olyan a mostani Qashqai, mint amikor egy klasszikus ételt egy nagyon menő szakács újragondol. Megmaradnak a hagyományos alapok, mindenki felismeri névről és ízről is a fogást, de az mégis kap valami kis pluszt, amitől ugyan picit más az összhatás, de a karaktere nem változik.

Az az igazi teljesítmény, ha az ilyen étel nem csak a modern konyha kedvelői számára ínycsiklandó, de a nagyi is szívesen megeszi. Átültetve ezt a gondolatot autó vonalra: a Nissan SUV-jében jól összesimul a kicsit retro, hagyományos ülésfűtés gomb és a szép, színes fedélzeti kijelző, meg a nagyképernyős multimédia együttese. Ebben az utastérben az idősebb generáció is elboldogul a funkciókkal, a fiatalabbak pedig megkapják a maguk menőség faktorát.

De nézzünk még egy hétköznapokból vett párhuzamot. A Nissan Qashqai külseje többször is átesett már kisebb “facelifteken”. A ráncfelvarrásról meg tudjuk, hogy akkor optimális, ha a vonásokat nem változtatja meg, csak az összképet frissíti. A Qashqai-on megesett beavatkozások optimálisan sültek el – a jól bevált formán a tervezők mindig csak annyit igazítottak, hogy megfeleljen az aktuális trendeknek. Frissebb kinézetet kapott az autó, ám a karaktere nem veszett oda. A legutóbbi, 2019-es módosítások eredménye például a ledes és sokkal látványosabb fényszóró, kicsit karakteresebb lökhárító. Ha ránézek a kocsira, kifejezetten kellemes képet látok, olyan autót, ami nem akar hivalkodni, inkább egyensúlyt mutat. Ez jön át a vezetési élményen is. Kipróbáltam az automata váltós illetve a manuális verziót és arra jutottam velük kapcsolatban: minden oké… Ritkán írok fogyasztási adatokat, de most meg kell jegyeznem, hogy ehhez a mérethez képest a városi 7.3 litert kifejezetten megnyerő.

autó,nissan qashqai
Forrás: Nissan
Frissebb kinézetet kapott a Nissan Qashqai, ám a karaktere nem veszett oda.

A belső nem tartogat óriási meglepetéseket, főleg nem azoknak, akik Nissant cserélnek Nissanra. Semmi bonyolultság, minimális keresgélés után minden funkciót könnyen megtalálni. Az ülések kényelmesek, hely van bőven elöl és hátul is. A csomagtartó 410 liter, ezért egy hosszabb családi nyaralásnál talán már szükség lehet tetőcsomagtartóra is. Ezt a tényezőt figyelembe véve is úgy gondolom, hogy a modell, az 1.33 literes motor valamelyik verziójával jó választás, akár családi autónak is.

Ezt a modellt teszteltem:

1.33 literes, turbó benzines, 160 lóerős, 7 fokozatú automata váltó
Csomagtartó: 410 liter, ami két nagyobb bőrönd és egy kisebb táskának elég
.
Színek: élénk kék, gesztenyebarna, gyöngyház fehér, éjlila, piros, indigó kék, érzéki vörös, ezüst, szürke, fekete
Konkurencia: Peugeot 3008, Mazda CX 5, Seat Ateca, Skoda Karoq

Egy csilivili vadonatúj autóról olvasva könnyen eszedbe juthat, hogy a tiédben bizony ideje lenne rendet tenni, mert messze van már ettől az állapottól... Semmi vész, segítünk!