További 210 tonnával kevesebb műanyagot használ a Lidl

További 210 tonnával kevesebb műanyagot használ a Lidl

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

Ú

Újabb intézkedés a környezetvédelem jegyében

A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának minimalizálása mellett. A kormányzati törekvésekkel összhangban az áruházlánc legújabb intézkedése most a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésére, továbbá műanyag-csomagolásának visszaszorítására is irányul. Az intézkedésnek köszönhetően a vállalat további 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását 2019 végéig.

A Lidl 2018-ban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Stratégiájának megfelelően immáron harmadik konkrét intézkedéscsomagját vezeti be a vállalat. Beszállítóival szorosan együttműködve az áruházlánc most a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentése, a kupakméret csökkentése és egységcsomagolásának továbbfejlesztése révén további 210 tonnával mérsékeli a műanyag-felhasználását.

A vállalat 2019 júniusától a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására. A fejlesztések révén redukálódik a csomagolásra felhasznált fólia mennyisége, továbbá a nyomatlan fólia könnyebb újrahasznosíthatóságot biztosít, használata által pedig elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok, melyek csökkentik a környezeti terhelést is.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedésének első lépéseként 2018 augusztusában a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, így a megújult csomagolásnak köszönhetően a vállalat közel öt tonnával kevesebb fóliát használ fel csomagolásra. A második bejelentett intézkedés révén 2019 év végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését. Továbbá az azonnal fogyasztható, azaz a „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

A Lidl tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon kíván hozzájárulni környezetünk megóvásához, ezért célul tűzte ki, hogy a saját márkás termékek csomagolásához egyre kevesebb műanyagot használjon fel.- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának legújabb lépésével együtt elmondható, hogy az áruházlánc most már évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához. A vállalat beszállítóival együttműködve továbbra is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Tovább olvasok
A szülői értekezlet valójában egy háromórás kabaré

Valahogy nagyon hamar eljött megint az idő, amikor nekünk, szülőknek is be kell ülni az iskolapadba kornyadozni... Ilyenkor csak úgy záporoznak a poénok – még ha nem is mindig annak szánták őket.

A kor csak illúzió – szívdöglesztő férfi modellek 40 felett

Egyeseknek igenis jót tesznek az eltelt évek. Amíg sok esetben a saját stílus megtalálására is hosszú éveket kell várniuk, úgy az érettség, a sárm is bizonyos kor felett érkezik meg igazán a férfiak életébe.

„Még 12 évünk van megmenteni a Földet” – mi ez az Extinction Rebellion és miért kelti itt a pánikot?

Mi a radikálisabb, egy partra sodródott bálnatetem a gyomrában harminc kiló műanyag hulladékkal vagy egy csapat aktivista, aki halottnak tetteti magát a köztereken? Az Extinction Rebellion ennél fontosabb kérdésekre is választ kínál, illetve követel.

Napi horoszkóp szeptember 19.: a Bikák az álmaikat igyekeznek megvalósítani, az Oroszlánok új lehetőség előtt állnak

Mára is izgalmas üzeneteket tartogatnak a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Tervezzünk telefontokot ajándékkal!

Ha egyedi tok tervezésére adjuk a fejünket, akkor alaposan nézzünk körül, mert nem mindig az a jó, ami a legolcsóbb. Egy igazán megbízható webáruház a legtöbb esetben rendelkezik referenciával, ahol a már elkészült munkáikat vehetjük szemügyre.

Hogyan észlelhető a túlterheltség?

Gyermekek esetén fontos, hogy a túlterheltség jeleit időben észrevegye a szülő. Szerencsére napjainkban sok gyermek sportol rendszeresen, sajnos azonban néha a komoly, feszített edzéstempó túlterheltséget okoz.

Hogyan növeljük ingatlanunk értékét modern világítás megoldással?

Egy ingatlan piaci értéke folyton változik. Rajtunk kívülálló okok is befolyásolják, úgymint elhelyezkedés vagy a környék változása. Ám az érték növekedését vagy csökkenését befolyásoló tényezők legtöbbje az ingatlanban lakókon múlik.

A leghíresebb UNICEF-nagykövetek

A hírnevet és a pénzt jó dolgokra is lehet használni. Így tesznek a következő sztárok is, akik az Unicef jószolgálati nagyköveteiként segítenek a világ rászoruló gyermekeinek.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Nem kell választanod! Két kedvenc magazinodat most egy áráért kapod meg. Fél év (5 lapszám) Éva + ajándék fél év (5 lapszám) InStyle 7950 Ft helyett 3180 Ft

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem