Több százezret költünk a kertünkre

Több százezret költünk a kertünkre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

Ú

Úgy tűnik, 2019 a kertrendezés éve lesz, tízből hat hobbikertész ugyanis több százezer forintot, sőt, akár egymilliót is hajlandó áldozni a tökéletes kert kialakítására - derül ki a STIHL nem reprezentatív kutatásából, amelyet a GardenExpón és a Construmán végeztek a kiállításra látogatók körében

A hobbikertészek nem bízzák másra a munkát

Több százan töltötték ki az Andreas STIHL Kft. kertápolási szokásokat vizsgáló lakossági kérdőívét a Construma és a GardenExpo szakkiállításokon. Az eredményekből kiderül, hogy a magánszemélyek 67 százaléka idén mindenképpen tervezi, hogy kertfelújításba vágja a fejszéjét, további 13,8 százalék pedig még nem döntött erről. A hobbikertészek zöme azonban maga fog belekezdeni a munkálatokba. Saját eszközökkel, saját elképzelések mentén a válaszadók 78,7 százaléka kívánja ápolni a kertjét, kertépítő szakembereket csupán a válaszadók negyede bíz meg rendszeres időközönként.

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége jelentős összeget hajlandó áldozni arra, hogy kialakítsa álomkertjét. A kérdőívet kitöltők közel fele ugyanis 100 és 500 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a kertrendezésre, míg minden hetedik válaszadó akár egymillió forintos büdzséből is gazdálkodhat. Ennek ellenére azonban okos eszközök beruházását a válaszadók 42 százaléka mellőzi, azok azonban, akik nyitnának az intelligens megoldások felé, elsősorban az öntözőrendszerek kiépítésében gondolkodnak. A kérdőívet kitöltők egynegyede a robotfűnyírót részesítené előnyben, míg minden tizedik vásárlót foglalkoztatnak a megújuló energiát használó kerti világítótestek.

Kép

Vásárlói motivációk és döntések

Annak ellenére, hogy a kert egész évben gondozásra szorul, csupán a válaszadók egyharmada ápolja otthona környékét szezontól függetlenül, a válaszadók 58,6 százaléka pedig csak tavasszal érzi úgy, hogy kertjének szüksége van a karbantartásra. Nem csoda, hogy a hobbikertészek több mint fele a kertfenntartást tartja a legnagyobb kihívásnak, míg egyharmaduknak a kerttervezéssel gyűlik meg a baja. A kertépítés minden ötödik lakossági fogyasztónak okoz fejtörést, míg magának a kertnek a berendezése 10 százalékuk számára jelent kisebb-nagyobb problémát.

A lakossági fogyasztók közel fele ár-érték arány alapján választja ki azokat az eszközöket, amiket a kertrendezés során használni fog, a vásárlási döntést a válaszadók 42,9 százalékánál azonban legnagyobb mértékben a gépek minősége befolyásolja. A hobbikertészek számára vásárláskor nem releváns az, hogy a kertészeti berendezésekhez kapcsolódik-e szerviz-, vagy egyéb szolgáltatás, miként az sem, hogy a termékcsaládok egymással kompatibilisek-e vagy a márka termékkínálata mennyire széles.

Érdekes kép rajzolódott ki akkor, amikor az Andreas Stihl Kft. a kerti gépek beszerzési helyére vonatkozóan tett fel kérdést. A vásárlók közel ugyanakkora aránya szerzi be ugyanis eszközeit a kertészeti szakkereskedésekben, mint a barkácsáruházakban, de a válaszadók több mint egyharmada már rendelt kerti gépet webáruházból is, míg minden negyedik válaszadó a közeli gazdaboltból is szerzett már be ilyen jellegű eszközöket.

Összességében elmondható, hogy a kertrendezésbe vágók számára a legnagyobb kihívást a kert fenntartása jelenti, ehhez pedig elsősorban ár-érték alapján vásárolnak szakkereskedésekből vagy barkácsáruházakból eszközöket. A vásárlók idén több százezres keretet használhatnak fel otthonuk környezetének zömében saját maguk által megvalósított elképzelések mentén történő átalakítására.

Kép

A kutatás módszertanáról

Az Andreas Stihl Kft. 333 főt kérdezett meg a 2019-es Construma és a Garden Expo szakkiállításokon lakossági kertápolási szokásokat vizsgáló nem reprezentatív felmérése során. A teljes mértékben anonim, egyszerű feleletválasztós, nyolc kérdésből álló online alapú kérdőívet tableteken tölthették ki az érdeklődők, a válaszok összesítése így elektronikusan valósulhatott meg.

Tovább olvasok
12 híres ember, aki divatmárkájával is kaszál

A hírességek számára mindig is különösen fontos volt a divat. A különböző fellépések, a sok fotózás, a mindig makulátlan megjelenés számukra elengedhetetlen. Így hát nem csoda, hogy sokan döntenek úgy: saját márkát alapítanak.

A szemétcsökkentés új fegyvere a mosható papírtörlő

Ha kiömlik az üdítő, lecsöppen a mustár, kifröccsen a paradicsomszósz te is automatikusan a papírtörlőért nyúlsz? Mutatunk helyette egy költséghatékonyabb és környezetkímélőbb megoldást.

Napi horoszkóp július 19.: a Bakok bizonyítani szeretnének valakinek, a Halak váratlan ajánlatot kapnak

A hét utolsó munkanapján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét üzentek!

Jégre tett húsok: mi, meddig tartható biztonságosan?

Sokszor nehéz kiszámolni mennyi húsra lesz szükség a vasárnapi ebéd vagy egy grillvacsora elkészítéséhez, így a felesleg gyakran a mélyhűtőben landol. Csakhogy ott sem tárolható örökké.

Neked mi a titkos guilty pleasure-öd? Teszteld magad

Az üzenőfalad? A shoppingolás? Vagy a valóságshow-k a tévében? Most kiderül, mi az a titkos szenvedélyed, amit akárkinek azért nem vallanál be.

Lécci lécci ne csak azért eddz és diétázz, hogy jól nézz ki

Edzeni akarsz? Nincs abban semmi rossz, sőt! Egészségesen élnél? Hajrá! De kérdezd meg magadtól: miért eszed azt a salátát egész pontosan? Azért, hogy dögösen nézz ki vagy azért, hogy jobban érzed magad? Ez a cikk az utóbbi célért kardoskodik a kettő közül.

Mi köze a strandnak a swinger klubhoz?

Akárhogy is: nyáron kirakatba kerülünk. És ha szabadságra megyünk, megkísért a szabadosság is.

Hizlal az alvás előtti képernyőzés. Itt a bizonyíték

Mindannyiunkkal előfordul, hogy elalszunk a tévé előtt vagy az ágyban nyomkodjuk a telefont, de aki fogyni szeretne, annak sajnos le kell szoknia róla.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Vesd bele magad a nyárba és fizess elő 40% kedvezménnyel 1185 Ft-ért!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem