Borítókép: Iszol eleget? Így tudod rávenni magad arra, hogy több vizet igyál a nyári melegben Forrás: Getty Images

Iszol eleget? Így tudod rávenni magad arra, hogy több vizet igyál a nyári melegben

Ittam ma már elég folyadékot? Biztosan te is sokszor felteszed magadnak ezt a kérdést, hisz te is jól tudod, kellő folyadékbevitel nélkül szervezetünk nem működik ideálisan. Mutatunk pár ötletet, hogyan ne feledkezz el róla!

Az emberi szervezet egyik legfontosabb mozgatórugója a folyadékpótlás. Víz alkotja a sejt- és testnedvek jelentős részét. Az orvostudomány mai állása szerint az emberi szervezet nem éli túl a vízhiányt 2-3 napnál. Ha nem iszunk elege,t testünk egy darabig nem jelez, bár már szomjazik, majd eljön az az állapot, amikor már szomjúságérzetet jelez.

Ha eljutsz erre a pontra, akkor tudd: ekkor már elkéstél az ideális hidratálással. Persze mindent lehet pótolni, ennek megvan a maga módja is, amiről ebben a korábbi cikkünkben olvashatsz.

Mennyi folyadék távozik el szervezetünkből egy nap során?

Mi az, amivel folyadékot ürítünk ki a szervezetből?

Adja magát az első: a vizelettel! Naponta vizelet formájában nagyjából 1.5 liter folyadék ürül, hitted volna?! A széklet körülbelül 1 deci folyadékot vesz ki testünk vízmennyiségéből. Viszont a meleg idővel megemelkedik a bőrön keresztüli párolgás (kb. 4 dl) és az izzadás mennyisége is, mely további fél liter folyadékveszteséget jelent.

Forrás: Getty Images

Mennyi vízre van szükségünk?

Alapvetően eltérő mindenki vízigénye, ami nem azt jelenti, hogy mindenkinek más vízmennyiségre van szüksége, ez pusztán csak annyit jelet, hogy mindenki máskor érzékeli a szomjúságot. Az emberi szervezet vízszükséglete nagyon is meghatározható az életkor, a nem és a testsúlykilogramm függvényében. Nőknek, férfiaknak és a gyerekeknek is más a vízszükségletük. Általánosságban azonban elmondható –látva fent a napi vízvesztés mennyiségét- 2.5 liter vízre minimum mindenkinek szüksége van egy nap során.

De sokszor elfelejtünk inni az étkezések előtt, után; otthon hagyjuk a kulacsunkat, elvisz a más tennivaló lendülete és már csak a szomjúságot érzékeljük.

Galériánkban mutatunk pár trükköt arra, hogy hogyan ne feledkezz meg a napi folyadékpótlásról