JoyNapok logo
Elérhető az Éva legújabb száma
most JOY-napok kuponfüzettel!
0 nap 0 óra 0 perc

Szorongással küzdesz? Edd ezt a 9 ételt rendszeresen, hogy javíts a mentális állapotodon!

egészséges táplálkozás, stressz, mentális egészség, stresszcsökkentés, Forrás: Getty Images
Függetlenül attól, hogy egy konkrét helyzet miatt szorongsz vagy akut szorongásos megbetegedésben szenvedsz, az alábbi ételek sokat segíthetnek abban, hogy enyhüljenek a tüneteid! A Runner's World cikke.

Az elme és az emésztőrendszer kapcsolatára sokféle példát lehet találni, mint ahogyan arra is, hogy az elfogyasztott élelem hozzájárul a mentális egészséghez is. „Az elmúlt néhány évtizedben egyre több bizonyíték érkezett arra, hogy amit eszünk, hatással van a hangulatunkra és az érzéseinkre" - mondja dr. Uma Naidoo, M.D., táplálkozás pszichológus, a This Is Your Brain on Food szakkönyv szerzője. Például kimutatták, hogy az erősen feldolgozott élelmiszerek, valamint a magas telített zsírtartalmú ételek súlyosbítják a szorongást. Eközben például az antioxidánsokban gazdag ételeket alacsonyabb szorongásos szinttel társították.

Mielőtt azonban összeszednénk, hogy melyek azok az élelmiszerek, amik segíthetnek oldani a szorongásos tüneteket, fontos megjegyezni, hogy szorongás és szorongás között óriási különbség lehet. A klinikailag diagnosztizált szorongást és az alkalmanként, rövidebb ideig megélt szorongással járó helyzeteket külön kell kezelni a szakember szerint. A két szorongás típus abban különbözik, hogy például a krónikus vagy klinikai szorongás során nemcsak átmeneti aggodalmat, stresszt vagy félelmet él át az érintett, hanem tünetei folyamatosak és hatással lehetnek a mindennapi életvitelre.

áfonya, szorongás, stressz, stresszcsökkentés
Forrás: Getty Images

„A táplálkozás mindkét esetben csupán része a probléma megoldásának, fontos tehát, hogy a szorongást más módon is kezeljük vagy kezeltessük” - mondja Dr. Naidoo. „A jól megválasztott étrend azonban sokat segíthet, különösen azok számára, akik krónikus szorongást tapasztalnak.” Ennek az az oka, hogy a szituációs szorongás általában a helyzethez kötődik (például a családi stressz túlterheltsége), míg a krónikus szorongás nagyobb valószínűséggel az agyban fellépő egyensúlyhiányhoz kötődik, amiben a tápanyagok szerepet játszhatnak.

A következő 9 alapanyag tehát sokat segíthet a szorongás enyhítésében: