Borítókép: Szónokok harca – kinek a legjobb a szövege?

Szónokok harca – kinek a legjobb a szövege?

A közösségi média javította az emberi kommunikációt, vagy rontott rajta? Ki számít ma hírességnek? A szelektív hulladékgyűjtés vajon a jelenlegi formájában hatékony lehet? Létezik barátság férfi és nő között? Aki okoseszközzel fizet, jobban szórja a pénzt? Olyan témák ezek, amelyekről mindenkinek van véleménye, de vajon mindenki meg is tudja fogalmazni azt, mondjuk egy percben?

Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Kossuth-szónokverseny bemutatja: Petőfi vs. Kossuth, az ELTE és a Petőfi Kulturális Ügynökség szervezésében. A jelentkezőktől 60 másodperces videókat várnak, öt közérdekű témában, pro vagy kontra érvekkel.

Pölcz Ádám, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Magyar Nyelvi és Irodalmi Tanszék vezetője és a Petőfi Kulturális Ügynökség Kazinczy Műhelyének programigazgatója elmondta, arra biztatják a fiatalokat, hogy merjenek megszólalni, legyenek hatással kortársaikra, mint Petőfi, az első magyar influenszer.

Pölcz Ádám

„Huszonhárom éve elismert és nagy rangnak örvend a Kossuth-szónokverseny az ELTE-n, amely mellé tavaly a Petőfi Kulturális Ügynökség Kazinczy Műhelye csatlakozott. Az esemény célja a vitakultúra fontosságának hangsúlyozása a legegyszerűbb, hétköznapi helyzetekre is kivetítve - hiszen véleménye mindenkinek van, elmondani azt egy percben azonban nem is olyan könnyű. A versenyzőknek jelentkezésképp egy legfeljebb 60 másodperces TikTok-videót kell készíteniük, de a döntőn egyéb műfajokban, háromperces, klasszikus szónoklatban, és vitahelyzetben is megmérettethetik magukat” – mondta Pölcz, aki azt is elárulta, hogy elképzelésük szerint ütköztetik a hagyományos és klasszikus retorikai értékeket és tudást elsajátító egyetemista réteget azokkal a fiatalokkal, akik nem klasszikus szónoklást tanulnak, mégis nagyon jó verbális képességekkel rendelkeznek, hiszen Petőfi és Kossuth is remek szónok volt, de eltérő stílusban tudtak nagyot alkotni.

A jelentkezés október 22. 23.59-ig tart, a verseny nyertesei pedig akár félmillió forinttal, vagy egy fél éven át tartó influenszeri együttműködéssel is gazdagodhatnak.

Nézd meg, ki Hollywood legjobban kereső influenszerei!