Iskolapadban: 5 dolog, amire évközben is érdemes odafigyelni

Borítókép: Iskolapadban: 5 dolog, amire évközben is érdemes odafigyelni Forrás: europress
Évközben is légy résen: tudd, hogy mi történik a suliban (és azon kívül) a gyerekkel!

Minden szülő megkönnyebbül kicsit, amikor lezajlik az iskola kezdés, és úgy ítéli meg, hogy a gyerekkel minden rendjén van, nagyjából visszarázódott a dolgos, tanulással teli hétköznapokba. Azonban főként a felső tagozatba lépéskor, vagy iskola váltás után elkél még egy kicsivel több idő ahhoz, hogy a kölyök beleszokjon az új dolgokba, feloldódjon, és minden nagyobb akadály nélkül képes legyen koncentrálni a tudás elsajátítására. Ebben lehet segítségére a szülő, aki ha nem is direkt módon, hanem finoman, a háttérből igyekszik egyengetni, támogatni csemetéje beilleszkedését. Íme 6 fontos dolog, amire figyelj oda, hogy tudd, évközben is minden rendben van a gyerek életében!

1. Tud-e pihenni?

Borzasztóan fontos, hogy a fejlődésben levő gyereknek legyen módja a pihenésre, arra, hogy a szellemét és a testét is kellően ellazítsa. Figyelj oda rá, hogy mennyit készül az órákra, meddig marad fönn esténként, mivel tölti a szabadidejét! Legyen lehetősége eleget sportolni, mozogni, de ez se menjen a felkészülés, és a pihenés rovására! Hétvégenként érdemes egy tanulástól teljességében mentes napot tartani, hogy legyen ideje a szervezetének regenerálódni.

2. Boldogul-e egyedül a tanulással?

Vannak-e bármely tárgyból nehézségei, és ha igen mi ennek az oka? Azon túl, hogy természetesen szemmel tartod a hozott jegyeit, érdemes néha beszélgetni vele, hogy mindenből megfelelő szinten érzi-e magát. Ha valamiből elmaradása van, akkor érdemes a tanárnál is utána kérdezni a dolognak, esetleg igénybe venni korrepetálást, felzárkóztatást. Jó, ha minél korábban kapjuk el a hiányosságokat, mert minél kisebbek a hézagok, annál gyorsabban, és könnyebben tudjuk azokat betölteni.

Forrás: europress

3. Milyenek a társaival szőtt kapcsolatai, köt-e barátságokat?

Nagyon sokat elmond a gyerekünk lelki állapotáról, személyiségének fejlődéséről, ha megtudakoljuk, hogyan áll az emberi kapcsolatok terén. Érdemes néhanapján beszélgetni vele, arról kérdezősködni, hogy kivel van jóban, kit tart jó barátjának; és persze, hogy mit gondol a tanárokról, milyen velük a személyes viszonya. Ne támadjuk le, csak érdeklődjünk, engedjünk teret a barátságok kibontakozásának például azzal, hogy többször megvendégeljük a kölyköket, hiszen ezáltal mi is jobb képet kapunk a gyerekünk baráti és érdeklődési köréről, és segíthetünk nekik még jobban összekovácsolódni.

Forrás: europress

4. Mi a kedvenc tárgya, és mit utál leginkább?

Nagyon fontos, hogy mi is ismerjük a gyerekünk erősségeit, gyengeségeit, tanulásban elért sikereit, esetleg nehézségeit. Tudjuk meg, hogy amit nem szeret, azt valójában miért nem kedveli annyira, hiszen az is lehet, hogy segíthetünk mérsékelni, vagy megszüntetni az okokat. Adjunk neki ösztönzést arra, hogy még többet foglalkozzon a kedvelt tantárggyal, mert a későbbiekben arra tud majd legtöbbet építeni, amint szükség lesz rá, - például továbbtanulásnál.

5. Milyen a magatartása az iskola falai között?

Ki mástól tudhatnánk meg ezt, mint a tanáraitól? Szülői értekezlet után, fogadó órán érdemes kicsit beszélgetni a tanárokkal, és érdeklődni a gyermekünk iskolai hangulatáról, viselkedéséről, kapcsolatairól. Ez nem kémkedés, mindössze ahhoz szükséges információgyűjtés, hogy megbizonyosodjunk róla: a gyerekünk jó kezekben, jó társaságban éli iskolai, és iskolán kívüli mindennapjait; egészséges, és normális ütemben halad a fejlődése.