Ez vár az elektromos rollerezőkre
Gyerekek és felnőttek körében is sok rajongója van az elektromos rollereknek, viszont sokan azt is felvetik, hogy az e-rollerezés szabályozása azért még hagy kívánnivalót maga után. Ezt, mármint a pontosabb szabályozást szolgálhatja egy új KRESZ-módosítás is, amely ha életbe lép, a 25 kilométer/órás maximum sebességű rollereket biciklinek, az ennél gyorsabbakat segédmotoros kerékpárnak minősítené át. A tervezet már a közlekedési minisztérium előtt van – írja az Eduline.hu, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkárt idézve, aki a Magyar Nemzetnek nyilatkozott.
A francia példa
A rollerezéssel kapcsolatos szabályozások több helyen is napirenden vannak. A francia kormány a közelmúltban emelte 12 évről 14 évre az elektromos rollerhasználat alsó korhatárát, és ott kötelező az e-rollerekre féklámpát és irányjelzőt is szerelni. A bukósisak még nem kötelező, de ezzel kapcsolatban is lehetnek fejlemények hamarosan a franciáknál – foglalja össze a napi.hu .
És a végére még egy érdekesség: cikkünk születésével nagyjából egyidőben jött a hír, hogy Párizsban megszavazták a bérelhető elektromos rollerek betiltását. Így a három nagy szolgáltató, a Lime, a Tier és a Dott szerződésének lejárta (augusztus 31.) után a francia fővárosban várhatóan nem lehet majd e-rollereket bérelni – írja a penzcentrum.hu.