A rasszizmusellenesség átformálja a szépségipart is

Borítókép: A rasszizmusellenesség átformálja a szépségipart is Forrás: Getty
A rasszizmusellenes tüntetések elérték a szépségipart is.

Az instyle.hu cikke.

A jelenleg is zajló, eddig példátlan erejű Black Lives Matter, vagyis a A Fekete Élet Számít” mozgalom hatására nem várt fordulat következett be a szépségiparban.

A gyógyszerek és gyógyászati eszközök gyártása mellett kozmetikumokat is gyártó Johnson & Johnson leányvállalata, a Band-Aid az elsők között állt ki a békés tüntetők mellett, majd kezdeményezett apró, de jelentős változtatásokat termékkínálatában: bőrtónushoz igazodó ragtapaszt dobtak a piacra az egyenlőség előmozdítása, a tolerancia és a sokszínűség elismerése jegyében.

Emellett bejelentették, hogy beszüntetik keresett, bőrfehérítő termékeik értékesítését Ázsiában és a Közel-Keleten, valamint pénzzel is támogatják a „Black Lives Matter” mozgalmat.

A világosabb, fehér bőr iránti áhítatosság mélyen gyökeret vert az indiai kultúrában, ahol a világosabb bőrszín magasabb kaszthoz való tartozást jelent.

Ezzel párhuzamosan a L’Oréal is támogatásáról biztosította a mozgalmat, és az Unilever után úgy döntött, hogy átnevezi bőrfehérítő kozmetikumait, valamint a jövőben tartózkodik a „fehérítés”, „fehér”, és „világos” szavak használatától termékeinek kommunikációjában.

Soha nem változott még ekkorát a szépségipar néhány nap leforgása alatt. Vajon nem lenne itt az ideje, hogy mérlegeljék a szoláriumok bezárását is?