A 2010-es években is női testekkel adnak el termékeket: hét példa

szexista,reklám
Alaposan kicsapta a biztosítékot egy magyar élelmiszeráruház-lánc reklámja, amiben bikinis modellek jégkrémet szopogatnak. Sajnos a szexista reklámoknak a #metoo utáni korszakban sem áldozott le, még Nyugat-Európában sem. UPDATE: Az áruházlánc azóta közleményben tudatta, hogy visszavonta a reklámfilmet és elnézést kér.

„Sértő, szexista és ízléstelen” a CBA Piros című reklámfilm, hívja fel a figyelmet közleményében az Egyenlítő Alapítvány. A kisfilmben piros bikinibe öltözött nők „a reklám témájához nem illően vetkőznek…, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak.” Az alapítvány állásfoglalása szerint a meztelenség és a szexualitás a filmben öncélú, mivel a reklám témája nem indokolja a vetkőzést.

UPDATE: Az CBA azóta közleményben tudatta, hogy visszavonta a reklámfilmet és elnézést kér.

A szervezet, amely azért alakult, hogy elősegítse a nők magasabb arányú részvételét a magyar gazdaságban, tudományban és politikában, és amelyet többek közt Heal Edina, a Google Magyarország volt vezetője alapított, állásfoglalásában felhívja a Magyar Reklámszövetséget és más szakmai szervezeteket, hogy vizsgálják ki az élelmiszerlánc hirdetését és állíttassák le a reklámot. Az MRSZ szerdán szintén a társadalomra károsnak minősítette a reklámot és az ő közleményükből az is kiderül, hogy az Önszabályozó Reklámtestület már elindította etikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint.

Mint az állásfoglalásból is kiderül, ma már törvény szabályozza a reklámok tartalmát és képi világát; ez természetesen nem volt mindig így. Nyugat-Európában is egyre több helyen vezetnek be egyre szigorúbb előírásokat a nemi szerepek sztereotip megjelenítése ellen.

Mégis újra és újra felbukkannak szexista hirdetések külföldön is – ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.