A 2010-es években is női testekkel adnak el termékeket: hét példa

szexista,reklám

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Alaposan kicsapta a biztosítékot egy magyar élelmiszeráruház-lánc reklámja, amiben bikinis modellek jégkrémet szopogatnak. Sajnos a szexista reklámoknak a #metoo utáni korszakban sem áldozott le, még Nyugat-Európában sem. UPDATE: Az áruházlánc azóta közleményben tudatta, hogy visszavonta a reklámfilmet és elnézést kér.

„Sértő, szexista és ízléstelen” a CBA Piros című reklámfilm, hívja fel a figyelmet közleményében az Egyenlítő Alapítvány. A kisfilmben piros bikinibe öltözött nők „a reklám témájához nem illően vetkőznek…, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak.” Az alapítvány állásfoglalása szerint a meztelenség és a szexualitás a filmben öncélú, mivel a reklám témája nem indokolja a vetkőzést.

UPDATE: Az CBA azóta közleményben tudatta, hogy visszavonta a reklámfilmet és elnézést kér.

A szervezet, amely azért alakult, hogy elősegítse a nők magasabb arányú részvételét a magyar gazdaságban, tudományban és politikában, és amelyet többek közt Heal Edina, a Google Magyarország volt vezetője alapított, állásfoglalásában felhívja a Magyar Reklámszövetséget és más szakmai szervezeteket, hogy vizsgálják ki az élelmiszerlánc hirdetését és állíttassák le a reklámot. Az MRSZ szerdán szintén a társadalomra károsnak minősítette a reklámot és az ő közleményükből az is kiderül, hogy az Önszabályozó Reklámtestület már elindította etikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint.

Mint az állásfoglalásból is kiderül, ma már törvény szabályozza a reklámok tartalmát és képi világát; ez természetesen nem volt mindig így. Nyugat-Európában is egyre több helyen vezetnek be egyre szigorúbb előírásokat a nemi szerepek sztereotip megjelenítése ellen.

Mégis újra és újra felbukkannak szexista hirdetések külföldön is – ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
A 2010-es években is női testekkel adnak el termékeket: hét példa
Tovább olvasok
Megjelent a szeptemberi Éva!

Bukott háziasszonyok főzőkurzust tartanak. Miért vágyunk annyira a sematikus romantikus történetekre? Gyereklányok változtatják meg a világot. Olvasd el ízelítőnket a szeptemberi Éva magazinból!

Tiniként választották az anyaságot, majd jöhetett a karrier

Persze régen nagy divat volt, hogy nagyon fiatalon szülnek a nők, mára ez már megváltozott. Összeszedtük hát azokat, akik nagyon fiatalon váltak édesanyává, mára pedig már világsztárokká váltak.

Új divat hódít, avagy legyen minden MENTES!

Ha belépünk egy boltba, hiperbe vagy bármilyen élelmiszerekkel foglalkozó egységbe, biztos, hogy azonnal feltűnik, hogy külön elkülönített rész van fenntartva az úgynevezett MENTES dolgoknak. Mert ételallergiával élni nem egyszerű és főleg nem költséghatékony. De ma már divat lett mindenből a MENTES élelmiszereket keresni.

Ebből tudtam, hogy véget ért a házasságom – elvált férfiak vallomásai

Nehéz pontosan meghatározni, mikor jön el az a pillanat, ahonnan egy házasság menthetetlenné válik. Általában utólag tisztul ki a kép.

Az olimpiai bajnoknő kiharcolta, hogy a Nike megváltoztassa szponzorációs alapelveit a terhes sportolók esetében

A hatszoros olimpiai bajnok sprinter Allyson Felix szerint a sportolónőket „többé nem szabadna büntetni azért, mert gyerekük születik”. Ezt követően a Nike megváltoztatta a terhes sportolókkal való együttműködési szerződését.

Nálam beváltak! Négy tipp makacs dallamtapadás ellen

Gyakran előfordul, hogy nem tudunk kiverni egy számot a fejünkből, pláne, ha olyan fülbemászó dalok csendülnek fel a rádióban, mint Pharrell Williams slágere, a Happy vagy akár a Baby One More Time még 1999-ből, Britney Spearstől.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Nem kell választanod! Két kedvenc magazinodat most egy áráért kapod meg. Fél év (5 lapszám) Éva + ajándék fél év (5 lapszám) InStyle 7950 Ft helyett 3180 Ft

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem