Borítókép: Érzések krízis idején – Hogyan éljük meg jól? Forrás: Getty Images

Érzések krízis idején – Hogyan éljük meg jól?

Aggodalom, zavarodottság, szorongás, bizonytalanság. Csak néhány érzés azok közül, amelyek eluralkodhattak most rajtunk a körülöttünk zajló események miatt.

Köztük kiemelkedik bizonyára legtöbbünknél a félelem, amely átitatta a napjainkat. A félelem a túlélés egyik eszköze, egyfajta védelmi mechanizmus, így mindenkiben jelen van. De nem hagyhatjuk, hogy eluralkodjon rajtunk!

Mit tehetünk, hogy legyőzzük a félelmet?

Ha már képesek vagyunk rájönni, mitől félünk, és szembenézünk a félelmünkkel, bátorság, büszkeség, önbizalom tölthet el bennünket, amelyek pozitív érzések, és helyébe léphetnek a kellemetlen érzéseknek.

Legyünk tudatosak! Figyeljünk meg rendszeresen, hogy mi okoz félelmet és miben nyilvánul meg? Van-e testi tünetünk? Amit épp teszünk, inkább megnyugtat vagy szorongást kelt? Ha utóbbi, akkor hagyjunk fel vele, ha lehet. Pl. ha a hírek olvasása vagy a határon való segítés lejjebb húz minket, akkor kevesebbet olvassunk híreket és segítsünk másként (rendeljünk online ételt és küldessük a szeretetszolgálatoknak, segítsünk pénz adománnyal).

Adjunk szeretetet! Legyenek szeretetteljes kapcsolataink! Sokszor a puszta fizikai jelenlétünk megnyugtatóan hat a másikra és elég ahhoz, hogy elcsitítsa a másik félelmeit. Nem hiába tulajdonítják sokak gyógyulását Teréz anyának, aki sok esetben nem adott mást, mint feltétel nélküli szeretet.

A félelem mellett persze sok más érzés is kavaroghat bennünk, sokszor akár egy időben élhetünk meg kellemetlen és kellemes érzéseket is. Lehetünk akkor is boldogok, amikor épp katasztrófa zajlik a világban, mert pl. a családunkban épp örömteli események történnek, de le is blokkolhatunk a tőlünk több ezer km-re lévő események miatt.

Ha kíváncsi vagy, mit javasol a szakember, hogyan kezeld az érzéseidet nehéz helyzetben, KATTINTS IDE a cikk folytatásáért és a tippekért!

Így tegyél az érzelmi kimerültség ellen!