Te mire használod a tűzpiros Ferraridat?

Borítókép: Te mire használod a tűzpiros Ferraridat?
Az emberi elme fantasztikus dolgokra képes, kihasználtsága valószínűleg a mai tudásunkkal megtömve is csak töredéke a benne rejlő lehetőségeknek. Sokkal többre képes – ha jól használjuk! Ott duruzsol a fejünkben egy minden képzeletet felülmúló szuperszámítógép, ám a program frissítése, sajnos, gyakran elmarad. Úgy 150 évvel… Mintha lenne egy csodaszép, tűzpiros Ferrarink, de csak a hátsó udvarban használnánk arra, hogy előreguruljunk vele 5 métert, majd visszatolassunk.

„Édes gyerekem, a hülyeséget előbb megjegyzed, ugye?” Az a helyzet, hogy igen. Nem csak a gyerek, a felnőtt is. Igen, mindannyian így vagyunk vele. Hogy miért? Azért, mert a hülyeséghez, azaz a vicchez, a nevetéshez egészen más lelkiállapot kapcsolódik, mint a görcsös tanuláshoz, a magoláshoz. Mert a tréfa élvezet, forrása a kreativitás.

Miért van az, hogy a kisgyereket minden érdekli? Hogy minden új dolog örömforrás számára, hogy állandóan fűti a megismerés vágya? Hogy amerre néz, mozdul és a kezével ér, az minden érdekes. Az iskolapadban ülve viszont már semmi sem. Talán a sikerélmény hiánya, az elvárások és a kudarcok okozzák, hogy elveszítjük a lelkesedésünket, az önbizalmunkat, így a kedvünket is. Hogy minden egysíkú, szürke és érdektelen lesz.

Lantos Mihály tanulásmódszertani trénert, egyetemi oktatót nem hagyta nyugodni ez a kérdés. Saját bőrén tapasztalta, milyen kínszenvedés lehet a tanulás. A válasz után kutatva a rossz tanulóból kétdiplomás egyetemi tanár és tanulás-módszertani szakértő lett. Mást akart és másképp. Felfedezte magának, majd továbbfejlesztette a villámolvasás technikáját.

Ezen az úton haladva egy olyan tanulási módszert dolgozott ki, ami az emberi agy működésén alapul, figyelembe véve a jobb és a bal agyfélteke funkcióit, tulajdonságait.

„A megoldás tehát az, hogy újra kapcsold be a tanulási folyamatba mindkét agyféltekédet! Ahogy az oviban csináltad, és ahogyan a tanuláson kívül olyan sok területen teszed! Ezt hívjuk úgy, hogy TELJES ELMÉS TANULÁS.”

Ne feledd, tanulni nemcsak az iskolapadban kell. A Lépéselőny® módszerének a munkahelyeden is fantasztikus hasznát veheted. Élvezd a feladatod, rajzolj, készíts elmetérképet, használd a technikákat! És miközben te magad is sikeresebb leszel, mellesleg megtaníthatod a gyerekeidnek!

Hiszen a legtöbb, amit tehetünk a gyerekünkért, az az, hogy nem engedjük elveszíteni a tanulási képességeit! Ha hagyjuk, hogy vidáman, játékosan fedezze fel ő maga a világot, és ha kell, mutatunk neki olyan tanulási eszközöket és módszereket, amelyek az elménk működéséhez igazodnak, nem pedig az elméjét akarjuk rákényszeríteni értelmetlen szabályok alkalmazására. Ha ezt megtettük, elvégeztük a vállalt feladatunkat!

Tanulni, de nem gondolkodni: hiábavaló fáradság; Gondolkodni, de nem tanulni: veszedelmes! – Konfuciusz

További könyvekért látogass el a https://bioenergetic.hu/ weboldalra.