Fenntarthatósági törekvések egy márka életében - Nu Skin

Borítókép: Fenntarthatósági törekvések egy márka életében - Nu Skin
Klímakutatók már hosszú évek óta kongatják azt a bizonyos vészharangot, jelezvén bolygónk állapota a kritikus szintig romlott. Annak érdekében, hogy élhető minőségben adhassuk tovább a Földet a következő generációknak, mielőbb tennünk kell.

Fontos megérteni, hogy mindenki hozzájárulhat a negatív folyamat megállításához. Tudatos döntésekkel és aprónak tűnő, ám végül nagyon is sokat számító tettekkel mindenki tehet a szebb holnapért. Szerencsére egyre többen cselekszenek körültekintően akár a hulladékgazdálkodás vagy épp a bevásárlás során is - például a csomagolóanyagok tekintetében.

Érdemes kicsit utánanézni, melyik márka miként gondolkodik és tesz a fenntarthatóság érdekében. Ennek jártunk utána a Nu Skin esetében is.

Az amerikai székhelyű, globálisan több mint 50 piacon jelen lévő vállalat esetében elmondható, hogy régóta tudatosan próbálja a környezetre gyakorolt negatív hatásait csökkenteni. A Force For Good Foundation (Jobbító Erő Alapítvány) révén számos olyan projektet támogat, ami a fenntartható gazdálkodás tanítását, a gazdasági növekedés fejlődés elősegítését, az újrahasznosítás fontosságának hangsúlyozását vagy a szigeteken élő emberek és ősi kultúrák megóvását teszi lehetővé.

Mindennek a kultúrának pedig a termékfejlesztés és termékértékesítés folyamatában is látható bizonyítékait találjuk. A vállalat 2019-ben egy pontrendszert dolgozott ki annak érdekében, hogy mérhetővé tegye termékeinek környezetre gyakorolt hatását. Egy évvel később már a 20 legnépszerűbb termékük esetében ezen hatások felmérése, besorolása és csökkentése is sikerrel zárult. A folyamat pedig nem áll meg: 2030-ra azt a célt tűzték ki, hogy az összes csomagolóanyag újrahasznosított, újrahasznosítható, újrahasználható, csökkentett vagy megújítható legyen.

Ha nagyon alaposan szemügyre vesszük, elmondható, hogy az újrahasznosított műanyagok sosem olyan fényesek, mint az újonnan előállított társaik, azonban ezt az apró kompromisszumot érdemes megkötni a nemes cél érdekében.

Amelyik termékükön ezt a 3 fából álló logót találod, már átesett a felmérésen és a megújuláson.

Jó példája a megújulásnak a Nutricentials termékcsalád is. A tavaly teljes koncepciójában és termékeiben is megújult termékcsalád 13 olyan új termékkel indult el, amelyek palackjai már 100%-ban PCR (vagyis fogyasztói felhasználás után újrahasznosított műanyagból készültek.) Az értékek számolása során a kupakot nem vették figyelembe. Ehhez hasonlóan, a legtöbb tubus 34-35%-ban PCR műanyagból készül.

Nemrég pedig három új termékkel bővült a Nutricentials, hiszen megérkezett az Eye Love Bright Eyes könnyű szemkörnyékápoló krém, a Complexion Protection ásványi 50 faktoros fényvédőkrém arcra illetve a Pillow Glow éjszakai hidratáló arcmaszk. Előbbiek esetében a tubus már 40, illetve 61%-ban fogyasztói felhasználás után újrahasznosított.

Számos egyéb példát is tapasztalhatunk környezettudatos megoldásokra, ha a Nu Skin háza táján körül nézünk- a szó szoros és átvitt értelmében is:

Azon termékek esetében, ahol erre lehetőség van, a többszörös csomagolás elhagyása mellett döntött a cég. Így az utóbbi időben számos termék már a korábban megszokott kartondoboz nélkül érkezik. Azokban az esetekben, ahol mégis szükséges, a csomagoláshoz felhasznált karton az FSC hitelesítésével (FSC™ C107989) rendelkezik. Ez is mutatja a cég azon törekvését, hogy hulladékmentes létesítményekből álló hálózatot hozzanak létre.

Az egész európai régiót logisztikailag kiszolgáló raktárközpont Venloban már zöldenergiával és alacsony fogyasztású LED világítással üzemel. Sőt, a raktár körül immár három méhkaptár és néhány rovarszálló is helyet kapott a kertben. 😊

A fejlődés pedig, akárcsak a stratégiában, a gyakorlatban is folyamatos. Lássuk, mire számíthatnak a fogyasztók a közeljövőben!

Az év második felében újabb, a fogyasztók által régóta kedvelt termékek csomagolása újul meg a fenntarthatóság jegyében.

A csomagolástechnika terén is izgalmas fejlesztések várhatóak, hiszen hamarosan egy olyan csomagológép kerül üzembe a raktárban, melynek segítségével a standard szállító dobozok mérete a benne található termékek méretéhez igazítható, ezáltal csökkentve a töltőanyagok és a dobozban található fölösleges levegő mennyiségét.

Mi már nagyon várjuk az új híreiket!