Én vasalok, amíg te elmosogatsz: így osztjuk fel a házimunkát!
Elgondolkoztál már azon, nálatok ki vállalja a feladatok oroszlánrészét a háztartásban? A Zewa friss kutatása lerántja a leplet arról, hogyan vélekednek a magyar családok a házimunka felosztásáról: a legtöbb szülő úgy gondolja, hogy a házimunka nem csak a nők kizárólagos feladata. Gyermekeink jövője szempontjából ráadásul igen nagy jelentőséggel bír, milyen mintát közvetítünk feléjük.
Nálatok ki mosogat el?
A Zewa a házimunka témáját körüljárva elkészítette legfrissebb online felmérését*, amelyben 200 kisgyermekes szülőt kérdezett meg arról, hogyan viszonyulnak a háztartáson belüli feladatmegosztás kérdésköréhez. A válaszadók döntő többsége, 75%-a szerint a házimunka nem csak a nők kizárólagos feladata. A számok ezzel szemben azt mutatják, hogy a hazai gyakorlat szerint a nők több mint kétszer akkora részt vállalnak a házimunkából (69%), mint a megkérdezett férfiak (31%).
Tehát akkor mégis, ki mosogat el? A választ egészen biztosan mindenki kitalálta már: a nők szerint a nők, a férfiak szerint pedig a férfiak! A kutatás valóban arról árulkodik, hogy ebben a kérdésben nincsen egyetértés és mindkét nem túlbecsüli az általa végzett házimunka mennyiségét: a nők állítják, az általuk elvégzett otthoni feladatok aránya 80%, míg a férfiak úgy gondolják, a tennivalók közel felét ők intézik. Abban a kérdésben azonban már teljes az összhang, hogy a ház körüli tennivalók a férfiakra, míg a mosás inkább a nőkre hárul, azonban az is kirajzolódik a számokból, hogy ezt a feladatot a hölgyek nem is szívesen engednék át a párjuknak.
A Zewa kutatása mindemellett arra is kitér, hogy a szülők szerint mennyire fontos a gyermekeiknek közvetített minta. A válaszadók döntő többsége, 97%-a szerint gyermekük jövőjét nagyban befolyásolja az, hogy milyen példát látnak otthon. Jellemzően törekszenek is arra, 87%-uk tartja fontosnak, hogy olyan családban neveljék csemetéiket, ahol az otthoni higiéniai feladatok és a gondoskodás a család minden tagjának közös felelőssége, hogy gyermekük egyenlőbb családi környezetben nőhessen fel. A válaszadók közel harmada nem veszi figyelembe gyermeke nemét, ha házimunkáról van szó, így a fiúgyermekeket sem kíméli, ha a takarítás és rendrakás terén kölcsönös munkamegosztásról van szó.
#GondoskodniEgyüttJó
A Zewa termékeivel, innovatív megoldásaival és újdonságaival folyamatosan arra törekszik, hogy elősegítse az otthoni gondoskodást. Sokan még ma is úgy gondolják, a házimunka és az otthoni tennivalók elvégzése csak az édesanyák felelőssége. A gyermekek jövőjét azonban nagyban befolyásolják azok a példák, amelyeket szülőként mutatunk, és amit otthon látnak, azt tekintik természetesnek.
A márka Gondoskodni Együtt Jó témáját olyan elismert szakértők támogatják és erősítik, mint Balatoni József, alias Jocó bácsi, az ország legnépszerűbb történelemtanára, író és blogger, Deliága Éva, ismert gyermekpszichológus és integratív gyermekterapeuta, valamint Szél Dávid, apablogger, pszichológus és egyetemi oktató.
Légy részese annak a kezdeményezésnek, amellyel a Zewa népszerűsíti a közös gondoskodást a családban! Látogass el a Zewa Gondoskodni Együtt Jó kampányának weboldalára és állj ki Te is a közös gondoskodás mellett!
A Gondoskodni Együtt Jó kampányfilmet itt tudod megnézni.
*A Zewa kutatása: online felmérés, 200 fő részvételével, Magyarország, 2018. szeptember 3-18.
A Zewa-ról
A prémium minőségű, legfejlettebb papír-ipari technológiákat alkalmazó piacvezető márka alapjait a 19. század utolsó évtizedében fektették le. A Zewa névadójának a dél-németországi Zellstoff‐Fabrik Waldhof gyárnak a futószalagjáról kerültek le az első Zewa termékek, melyek Magyarországon 1993 óta vásárolhatók meg. Azóta a Zewa márkanév fogalom lett, és piacvezetővé vált a toalettpapírok, papír zsebkendők és háztartási papírtörlők szegmenseiben (Nielsen YTD December 2017, Mo., értékben), valamint a szalvéta piacon is jelen van. A Zewa termékeit a svéd Essity (korábban SCA) cég gyártja és forgalmazza 1995 óta. További információ: www.zewa.hu
Az Essity-ről
Az Essity (korábban SCA), a világ egyik vezető higiéniai vállalata. A stockholmi központtal rendelkező vállalat közel 150 országban végez kereskedelmi tevékenységet 48 000 alkalmazottal, és számos ismert világmárka, mint például a TENA, a Zewa, a Libresse és a Libero tulajdonosa. Az Essity legfőbb célja az egészséges életmód támogatása higiéniai és egészségügyi megoldásai révén. A cég közel 48 000 alkalmazottal rendelkezik, és az eladásai 2016-ban elérték a 101 milliárd svéd koronát (10,5 milliárd eurót).