Az etikus kávéfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Starbucks

Borítókép: Az etikus kávéfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Starbucks
A Föld napja alkalmából szervezett kávészemináriumot a Starbucks magyarországi leányvállalata, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet az etikus és felelős kávéfogyasztás fontosságára. A környezetbarát megoldásokat támogató vállalat a fenntartható kávétermesztésben- és fogyasztásban látja a jövőt.

Etikus kávétermesztés A Starbucks számára kiemelten fontos, hogy a kávéfelvásárlás során tiszteletet tanúsítson a kávétermesztő közösségek és farmerek felé. Éppen ezért dolgozta ki az etikus beszerzésre vonatokozó irányelveit (C.A.F.E.), amelyek kiterjednek a termékminőség, a gazdasági átláthatóság, a közösségi felelősségvállalás és az aktív környezetvédelmi intézkedések területére. Már a vállalat által forgalmazott kávék 99 százaléka rendelkezik tanúsítvánnyal, a Starbucks pedig tovább dolgozik a teljesen etikus kávéellátás megteremtésén. A Starbucks 2000 óta vásárol Fair Trade Certified™ kávét, amely lehetővé teszi a kisebb kávétermelőknek, hogy befektessenek saját ültetvényeikbe és tovább építsék közösségeiket, óvják a környezetüket, és elsajátítsanak a boldoguláshoz szükséges üzleti készségeket is. A vállalat emellett nagy hangsúlyt fektet a tanúsítottan organikus kávé beszerzésére, amelyet olyan eljárásokkal készítenek, amelyek kisebb hatást gyakorolnak a környezetre. A termesztési eljárások segítik a talaj termőképességének helyreállítását és fenntartását, csökkentik a műtrágya felhasználást, valamint elősegítik a biológiailag sokszínű mezőgazdaság létrehozását. A vállalat hisz abban, hogy a tanúsított kávék beszerzése mellett az egészséges fákon múlik a kávé jövője, éppen ezért 2015 óta több mint 21 millió fát adományozott a farmereknek, 2025-ig pedig további közel 80 millió kávéfa eljuttatását tervezi a termelőkhöz.

Zöld kávézók A Starbucks fontos célkitűzése, hogy kávéházai „zöldebbek” legyenek, mind a felhasznált energia, mind pedig az evőeszközök és csomagolás tekintetében. A vállalat 10.000 zöld üzlet működtetése mellett kötelezte el magát, amelyet 2025-ig tervez teljesíteni. A hazai kávézókban is kiemelet szerepe van a tudatos fogyasztásnak, amelyet a Starbucks minden lehetséges eszközzel támogat. Az elviteles papírpoharak újrahasznosított anyagokból készülnek, 2020-tól pedig teljesen szívószálmentessé válik minden kávézó, ezzel is elősegítve a hulladéktermelés csökkentését. Az újrahasznosítható anyagok felhasználása mellett a vendégek maguk is hozzájárulhatnak az üzletek kizöldüléséhez. Amennyiben a vásárlók kávéjukat saját tumblerbe vagy termoszba kérik, a környezetkímélő megoldás mellé 160 forint kedvezményt kapnak.

A Starbucks elkötelezett az etikus viselkedés mellett a vertikum minden szintjén. A farmerek és a kávétermő területek támogatása mellett partnereink képzése és az egyenlő esélyek megteremtése is hangsúlyos szerepet kap. A vállalat emellett részt vesz a NextGen Cup Challenge nevű kezdeményezésben, amely az újrahasznosítás kihívásaira keres megoldást. A Starbucks a Closed Loops Partners nemzetközi szervezettel közösen indította a Kihívást, amelynek végső célja egy teljesen lebomló bögre megalkotása, amely éves szinten 600 milliárd műanyagpoharat válthat ki világszerte. – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brand managere.