Negyedszázados lett az első hipermarket

Borítókép: Negyedszázados lett az első hipermarket
A SPAR honosította meg Magyarországon a negyed évszázada még ismeretlen hipermarket-formátumot. 25 évvel ezelőtt, Győrben nyílt meg az első INTERSPAR, azóta már 34 üzlet szolgálja ki a vevőket országszerte. Az üzletformátum sikerét a széles és minőségi árukínálat, a többletszolgáltatások, a jó megközelíthetőség, a családbarát megoldások és a folyamatos modernizáció alapozta meg.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1995-ben nyitotta meg az első olyan önkiszolgáló kiskereskedelmi létesítményét, amely nagy területen az élelmiszerek és egyéb cikkek széles választékát kínálta – a vállalat ezzel az úttörő kezdeményezésével honosította meg hazánkban elsőként a hipermarket-formátumot. Az elmúlt időszak visszaigazolta a SPAR döntését, illetve a beruházásait és a – folyamatosan alakuló vásárlási trendek szerinti – modernizációit. A hipermarketek sikeréhez hozzájárult az is, hogy a SPAR folyamatosan követte és megértette a változó fogyasztói igényeket, szokásokat. Figyelembe vette például, hogy a gazdasági válság alatt az árral kapcsolatos döntési szempontok voltak a jellemzőek, ma viszont már a vásárlási élmény, a környezet, az ár-érték arány és az időtényező is fontossá vált. A vevők jelentős része szívesen tér vissza az INTERSPAR áruházakba, hogy a minőségi kiszolgálás és a bő áruválaszték mellett olyan egyedi szolgáltatásokat is igénybe vegyen, mint amit az INTERSPAR to Go-k kínálnak, vagy amit az önkiszolgáló kasszák biztosítanak, illetve amit a fenntarthatóság mellett elkötelezett vállalat elektromosautó-töltőállomásai jelentenek” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Hozzátette: „Az elért eredmények különösen annak fényében értékesek, hogy míg a hipermarket-szegmens Európában visszaesett, addig a SPAR hazánkban növekedést tudott elérni. Az üzletlánc célja, hogy a fejlődés ütemét, a fogyasztók érdeklődését megtartsa, ennek érdekében vásárlási élményt és minőségi szolgáltatásokat biztosít a régebben épült INTERSPAR-ok esetében is. Az év során az áruházlánc számos izgalmas és extra kedvezményeket, értékes nyereményeket kínáló promócióval örvendezteti meg a vásárlóit, hogy együtt ünnepelhessék a jubileumot. Ennek első állomása a 2020. március 5-ével induló különleges promóció, amely az egész éves születésnapi kampány nyitóakciója. Az INTERSPAR áruházak vevői legalább 7000 forint értékű vásárlás esetén egy olyan kupont kapnak, ami 5%-os blokkvégösszeg-kedvezményre jogosítja őket, de ha a szerencse melléjük szegődik, ez 10%, 15%, 25%, de akár 50% is lehet. Azaz: ennyivel olcsóbban vásároltak, akár féláron.

Folyamatosan megújuló széles árukínálat

Egyre népszerűbbé vált a vevők körében az INTERSPAR, hiszen gazdag és minőségi élelmiszer-választéka, illetve frissáru kínálata mellett az áruházakban elektromos és egyéb háztartási cikkek, játékok, konyhai cikkek, papír- és írószeráruk, textíliák és szezonális cikkek is kaphatók. A hipermarketekben található üzletsoroknak köszönhetően egy helyen lehet megejteni a napi- és a nagybevásárlást is. A legjellemzőbb szolgáltatások között szerepelnek a gyógyszertárak és drogériák, lottózók, posták, illetve éttermek és kávézók.

Az INTERSPAR áruházakban a vásárlók mindenkori igényeit maximálisan figyelembe veszik, akik így mindig számíthatnak a minőségi termékkínálatra és szolgáltatásokra. Az üzletekben több mint 30 ezer árucikk érhető el, a saját márkás termékek száma pedig közel 3 ezer. A SPAR hipermarketjeiben a vegán, bio, laktóz- és gluténmentes termékekkel is folyamatosan bővül a speciális igényű táplálkozáshoz szükséges kínálat. Az élelmiszertermékek több mint 90%-a pedig hazai beszállítóktól származik, magyar családoknak, gazdáknak, vállalkozásoknak biztosítva ezzel stabil megélhetést. A hazai agráriumot támogatta az is, hogy a SPAR az Agrármarketing Centrum támogatásával a legkiválóbb, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból 2019-ben. A Hungaricool by SPAR verseny nyertes termékeivel pedig 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcain találkozhatnak a vásárlók.

Minőségi termékek, változatos saját márka választék

Az INTERSPAR áruházakban a Regnum Húsüzem termékei mellett a teljes baromfiszortiment is megtalálható: a klasszikus húsok mellett tanyasi csirke, GMO-mentes vagy bio csirke és pulyka, pecsenyekacsa, hízott liba, tyúk, szezonálisan kakas, jérce és gyöngytyúk, illetve nyúltermékek is kaphatóak. Változatos a kínálat füstölt, fűszerezett és sózott halakból, olyan haltermékekből, mint a lazac-, és ruszlikészítmények valamint kaviárok. A magyar vásárlók által leginkább kedvelt frisshal-választék is folyamatosan bővül.

A sokszínű és minden egységben azonos saját márka választék mellett – SPAR Premium, SPAR Natur* pur Bio, SPAR Vital, SPAR free from, DESPAR, SPAR és S-Budget – a regionális vevőigénynek tesz eleget, hogy a helyi pékmesterek és cukrászműhelyek kedvelt készítményei is szép számmal szerepelnek a kínálatban.

Saját márkáink közül kiemelkedő és egyedülálló a Simpex brand, ami több almárkával van jelen a háztartási kisgép, konyha és barkács területen. A SPAR magas minőségben, akár 3 év garanciával kínál versenyképes termékeket.

Az alkoholmentes italok 700 fajtája szerepel a hipermarket választékban, kávékból, teákból 600, míg sörből 250-féléből lehet választani. A vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a kézművestermék-választék megerősítésére és kibővítésére, főleg az INTERSPAR-okat illetően, ahol jelenleg több mint száz kézműves terméket és sörspecialitást lehet fellelni a kínálatban.

A SPAR enjoy. convenience üzem kényelmi termékei a hipermarketekben

Több INTERSPAR áruházban az INTERSPAR to Go frissen előállított meleg és hideg étel kínálata is várja a vásárlókat. Az üzletlánc egyedülálló, kényelmi termékeket gyártó SPAR enjoy. üzeme 15-féle szendvicset és 15-féle majonézes salátát készít, mellyel az INTERSPAR-okat ellátja. A SPAR enjoy. márkanév alatt a beszállítópartnerek közel 40-féle termékkel erősítik a SPAR saját márkás választékát: leveseket, készételeket, kávékat, smoothie-kat, desszerteket, gyümölcsleveket és friss salátákat szerezhetnek be a vásárlók. A vevői igényeket és a piaci trendeket folyamatosan figyelve a kínálatot pedig glutén- és laktózmentes, illetve szénhidrátszegény szendvicsek gazdagítják.

Könnyen megközelíthető áruházak, közel a vásárlókhoz

A kiskereskedelmi áruházlánc hipermarketjeit – más nagyáruházakkal ellentétben nem a városszélek ipari vagy szolgáltatóparkjai szomszédságában, hanem többnyire lakóövezetekben, a települések belsőbb kerületeiben, frekventált közösségi találkozópontoknál építette. Ennek köszönhetően az INTERSPAR-ok gyalogosan és tömegközlekedési eszközzel is jól megközelíthetők, az autós vásárlókat pedig több száz ingyenes parkolóhely várja. A gyermekekkel érkező családok számára több hipermarket már játszóteret is biztosít.

Pozitív vásárlói visszaigazolás: minőségi áruk, széles választék és jó ár-érték arány

A SPAR a negyedszázados jubileum kapcsán a 18-65 éves magyar lakosság körében felmérést készített a magyarországi vásárlók és a hazánkban fellelhető üzletek kapcsolatáról. A kutatás egyik legfőbb megállapítása, hogy a SPAR gyűjtőmárkához tartozó üzleteket a megkérdezettek kétharmada tartja jól elérhetőnek. Az INTERSPAR áruházakat a vásárlók a bőséges frissáru- és az egyéb élelmiszer-kínálat szempontjából tartották különösen jónak, kifejezetten a minőséget, a választékot és az ár-érték arányt emelték ki. Fontos hangsúlyozni, hogy a minőségi kereskedelem egyik pillérét a felkészült munkatársak jelentik. A SPAR éppen ezért nagy hangsúlyt fektet munkatársai folyamatos képzésére.

Középpontban a fenntarthatóság

A vállalat üzletpolitikájának egyre meghatározóbb eleme a fenntarthatóság. Minden új és átépült INTERSPAR-ba környezetbarát és energiatakarékos hőkezelési és világítási technológiát telepítettek. A vásárlást az új egységek mindegyikében és a korszerűsített régebbiekben is önkiszolgáló kasszák gyorsítják. Az üzletlánc szakmai partnerével 17 áruházához 33 villamos járműtöltő egységet is telepít.

Az INTERSPAR 2020-ban az ideális bevásárlóhely

A folyamatosan átalakuló vásárlási trendek szerint módosultak az INTERSPAR-ok eladóterei is. A 2000-es évek elején az áruháztípus viszonylagos kis mérete és fekvése mára előnnyé változott: a vásárlók korábban a 4000-6000 m² közötti belterű áruházakat preferálták, jelenleg már a négyezer négyzetméter alatti, komfortosabb, könnyebben bejárható nagyságot részesítik előnyben. A SPAR hipermarketjei 3000 m² és 3800 m² közötti eladótérrel épülnek, illetve újulnak meg. A terület kialakításakor a tervezők kiemelten kezelik az aktuális és helyi vásárlói igényeket.

A pozíciója megőrzése érdekében a vállalat új áruházépítéseket és korszerűsítéseket tervez, további fejlesztéseken – mint a házhoz szállítás és a Drive-In szolgáltatás bővítése – dolgozik, régebbi és újabb termékkategóriákban is fejleszti a saját márkáit, kemencecserékkel is erősíti a helyben sütött pékáruk szegmensét, illetve gazdagítja a gasztronómiai kínálatát.