„Csak hogy értsem...” – Passzív-agresszív irodai kifejezések kisszótára

passzív-agresszív,iroda Forrás: Getty Images
Az ember, amikor nagyon igyekszik kedves maradni konfrontatív irodai helyzetekben, néha azon kapja magát (vagy a társát), hogy tulajdonképp passzív-agresszívan kommunikál.

Az iroda (akkor is, ha esetenként sok kis home office-ból áll) veszélyes dzsungel tud lenni. Alkalmazott alkalmazottnak farkasa. Mindenki igyekszik végezni a munkáját, közben elejét venni annak, hogy újabb adagot kapjon a nyakába. És persze azon vagyunk, hogy minél kevésbé éleződjenek ki a konfrontációk, mert ha pont rosszkor csúszik ki valami kellemetlen dolog a szánkon, az akár az állásunkba is kerülhet. Úgyhogy a konfrontatív helyzeteket is igyekszünk körmönfontan megoldani. „Mint azt előző emailemben is írtam...”, „Én máshogy emlékszem”... Akár tetszik, akár nem, ezek passzív–agresszív mondatok. Nem állnak bele nyíltan a konfliktusba, hanem udvariasnak látszanak, de sokszor akaratlanul is ellenségesek, sokszor manipulatívak.

A galériában lecsekkolhatjátok a passzív–agresszív irodai kisszótárunkat: