A műanyag barát vagy ellenség? Mit kezdjünk a csomagolással?

Borítókép: A műanyag barát vagy ellenség? Mit kezdjünk a csomagolással? Forrás: PR
Mindannyian hallunk a műanyag csomagolások káros hatásairól, a mikroműanyag szennyeződésről, a felfoghatatlanul hosszú időről, míg egy-egy klasszikus műanyag szatyor, vagy egyéb műanyag csomagolás lebomlik. Mit kezdhetünk a műanyaggal, ami rohanó életünk részévé vált? Adjunk le a kényelemből és vásároljunk csomagolásmentes termékeket? Vagy egyáltalán ne fogyasszunk ilyen csomagolású terméket? A mindennapi életben tapasztalhatjuk, hogy ez egyáltalán nem könnyű. De kis lépésekkel bárki tehet azért, hogy alternatív megoldásokat keressen.

120 évvel ezelőtt még nem létezett műanyag. Az ember fából, fémből, papírból vagy üvegből készítette a használati tárgyakat, és azok csomagolásait. Aztán 1907-ben Leo Baekeland amerikai-belga kémikus szabadalmaztatta a nyúlós barnás-feketés masszát, ami a bakelit nevet kapta. Innen indult el műanyag forradalom. Műanyag világban élünk. A használati tárgyaink többsége ebből készül. Ma már tudjuk, hogy ez egyszerre áldás és átok is. Mert fantasztikusan sok oldalú matériáról beszélünk.

De érdemes lenne megtanulnunk kezelni, újra átgondolnunk a vele való együttélést.

Nem kérdés, hogy a mai világunkban a szállítás során a műanyag csomagolásnak fontos szerepe van abban, hogy az egyébként sérülékeny termék a boltok polcaira jusson sérülésmentesen, ne romoljon meg az út során és szennyeződések se érjék. Ugyanakkor ma már sok vállalat keresi a megoldást fenntarthatóbb, alternatív csomagolások irányában.

Ha műanyag flakonok nélkül szeretnénk környezetbarát termékeket vásárolni, akkor ezt ma már könnyedén megtehetjük: szilárd samponok, tusfürdők, dezodorok, fogkrémek, de akár tisztítószerek is megtalálhatók már a kínálatban, mely folyamatosan bővül. Mivel a termék szilárd, jelentős mennyiségű csomagolóanyagot és műanyagot lehet megspórolni a papírcsomagolással. Az csomagolásmentes és utántölthető termékekkel is nagy lépést tehetünk a fenntarthatóság felé.

Hazánkban példátlan módon két évvel ezelőtt a dm a drogériapiacon elsőként utántöltő állomást vezetett be és azóta is igyekeznek vásárlóinknak fenntartható alternatívákat adni a környezetbarátabb hétköznapi döntésekhez. A cégnél társadalmi, kulturális és gazdasági felelősségvállalás mellett hisznek abban, hogy a fejlődés lehetséges a környezet megóvása mellett is.

Sok szó esik a mikroplasztikról, azonban a túl általánosan használt, de nem igazán megmagyarázott fogalom mögötti összefüggések komplexebbek, mint elsőre látszik, ugyanis például a mai napig nincs általánosan elfogadott definíciója a "mikroműanyag"kifejezésnek. Emiatt a dm márkák termékmenedzsmentje a Német Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség nyilatkozatát veszi alapul, amely a "mikroműanyagokat" szilárd, vízben oldhatatlan, öt milliméteres (mm) vagy annál kisebb mikrorészecskékként írja le, ennek megfelelően a dm márkás termékek 2014 óta mentesek a mikroplasztiktól.

Ezt meghaladóan most a SEINZ. mélytisztító sampon kapcsán minden eladott termék után a dm támogatja a Plastic Bank szervezetet. A szervezet célja az óceán műanyagszennyezésének megállítása, és új lehetőségek nyújtása a szegénységben élők számára. A Plastic Bankot azzal a céllal alapították, hogy az összegyűjtött hulladékot hasznosítsák, miközben javítják a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életszínvonalát.

Forrás: PR
Kattins a képre és tudj meg többet a dm környezettudatos törekvéseiről!

A dm hisz abban, hogy a mindennapi szokások megváltoztatásával nagy eredményeket lehet elérni – azonban mindenki máshol tart a környezettudatos életmód kialakításában, ezért fontos, hogy egymást is segítsük, jó példát és erőt adjunk azoknak, akik még csak az út elején járnak. Csatlakozzon Ön is a dm zárt Facebook csoportjához, gyűjtsön tippeket, ossza meg tapasztalatait másokkal!

A galériánkban 7 tippel szeretnénk segítséget nyújtani a környezettudatosabb életmód kialakításához.