Orvosi leletek egy helyen? Keresse az egészségügyi felhőben!

Borítókép: Orvosi leletek egy helyen? Keresse az egészségügyi felhőben!
Mindannyian azt szeretnénk, ha családtagjainkról minél egyszerűbben és hatékonyabban gondoskodhatnánk. Ehhez nyújt nagy segítséget az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér.

Az EESZT, mely összeköti az összes magyar egészségügyi ellátót, folyamatos kommunikációt biztosítva a szolgáltatók között, függetlenül attól, hogy közfinanszírozott, vagy magánellátásról van szó.

A rólunk született egészségügyi információk, például leletek, zárójelentések, ellátási lapok, rendelt gyógyszerek bekerülnek az egészségügyi felhőbe, így online akár a magunk, akár családtagjaink teljes egészségügyi életútját nyomon követhetjük otthonról.

A betegellátás számára minőségi ugrást jelent a digitális világ minél hatékonyabb igénybevétele, mellyel gyorsabbá és biztonságosabbá válik az ellátás. A közfinanszírozott egészségügyi ellátók 2017. november 1-jei kötelező csatlakozása után, 2020. június 1-jétől már az EESZT-csatlakozásra kötelezett magánellátók is minden ellátással kapcsolatos betegadatot elküldenek az egészségügyi felhőbe. Így akár TB finanszírozott, akár magánellátást veszünk igénybe, az ellátás folyamán keletkezett betegdokumentumok, leletek, zárójelentések, ellátási lapok, rendelt gyógyszerek elérhetővé válnak bármely kezelőorvosunk számára. Többé nem kell arra hagyatkoznunk, hogy megtartottuk-e az összes korábbi papírunkat, vagy jól emlékszünk-e az ellátási eseményeinkre és a számunkra felírt gyógyszerekre, mert kezelőorvosunk - hacsak az önrendelkezésben le nem tiltottuk őt - saját egészségügyi informatikai rendszerén keresztül, ugyanúgy látni fogja ezeket, mikor megjelenünk a rendelőjében, mint mi magunk otthonról a Lakossági Portál online felületén.

A Lakossági portálfelületre ügyfélkapus azonosítással léphetünk be. Az EESZT rendszere mindenki számára csak a legmagasabb biztonsági szintet nyújtó azonosítás mellett érhető el. A portálfelületen nyomon követhetjük az ellátási eseményeinket, a számunkra rendelt eRecepteket, és azt is, hogy kiváltottuk-e azokat, megtekinthetjük és letölthetjük a betegdokumentumainkat. Az önrendelkezés menüpont alatt azt is beállíthatjuk, mely rokonunknak vagy segítőnknek szeretnénk meghatalmazást adni, hogy a Lakossági portálfelületünket elérhesse és adatainkat, betegdokumentumainkat láthassa. Ügyfélkapus regisztráció hiányában ezt a meghatalmazást bármely Kormányablakban el lehet intézni, így családtagjaink megbízhatnak minket akkor is, ha nem használják az ügyfélkapus azonosítást, és nincsenek otthon az internet világában. Több személy számára is lehet meghatalmazást adni, melyeket bármikor vissza is lehet vonni.

A meghatalmazás rendszere lehetővé teszi a hatékony gondoskodást, hogy a családtagok vagy segítők által nyomon követhető legyen az arra rászoruló ellátásának menete. Amennyiben meghatalmazottak vagyunk, saját Lakossági portálfelületünkön van lehetőség kiválasztani, ha valamelyik minket meghatalmazó személy portálfelületét szeretnénk látni. Több személy is meghatalmazhat minket, így akár a teljes családról gondoskodhatunk, hiszen könnyedén követhetjük egészségügyi ellátásukat és betegútjukat, a mellett, hogy az eRecepteket továbbra is egyszerűen, a TAJ számuk megadásával válthatjuk ki számukra.

Kormányablakokban a törvényes képviselet rögzítését is lehet kérni 14 éven aluli gyermekünknél és szülői felügyelet vagy gyámság esetén, valamint gondnokként, a törvényes képviseletet igazoló dokumentum bemutatásával. Ilyen esetben meghatározott időre szóló képviseletet rögzítenek az EESZT-ben, mely csak a Kormányablakban módosítható. A törvényes képviselő minden információt, adatot és dokumentumot elér a képviselt személy Lakossági portálfelületén.

Bővebb információ az EESZT lakossági portálfelületéről a https://e-egeszsegugy.gov.hu/ oldalon található. További tájékoztatást az EESZT Kontakt Centere nyújt a [email protected] e-mail címen, vagy a 06-1-920-1050-es telefonszámon.