Online is beindult a strandszezon

Online is beindult a strandszezon

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

C

Csupán három hónap alatt több mint 37 millióért vásároltak be a vaterázók

Strandruházatra és -kiegészítőre átlagosan 5800 forintot áldoztak az online piactér vásárlói idén április és június között. Strandjátékokból és vízi játékokból közel kétszeres mennyiség kelt el idén júniusban az előző hónaphoz képest. A nők beszerzőlistáját a bikini, míg a férfiakét a napszemüveg vezette.

A változékony időjárás ellenére a magyarok töretlen lelkesedéssel készültek az idei strandszezonra: csupán az elmúlt három hónap alatt több mint 37 millió forint értékben vásároltak különböző termékeket az idei nyárra a Vatera felhasználói. Több mint 2700 fürdőruha, illetve strandruházat, közel 1500 napszemüveg, csaknem 700 strandbútor és mintegy 400 medence talált gazdára idén április és június között az online piactéren.

A hőmérséklettel együtt nőtt a forgalom

A hőség beköszöntével bizonyos strandcikkek forgalma csupán egy hónap alatt ugrásszerűen megnőtt az online piactéren: a strandjátékok, vízi játékok esetében több mint kétszeresére, az úszógumik és medencék esetében közel másfélszeresére, míg a fürdőruha, illetve strandruházat kategóriában 35 százalékkal nőtt a tranzakciók száma idén júniusban az előző hónap eladásaihoz viszonyítva.

A legtöbb pénzt medencékre és strandbútorokra szánták a vásárlók: átlagosan valamivel több mint 20.000 forintot tranzakciónként. A napszemüvegek és a hűtőtáskák, autóban működtethető hűtőszekrények nagyjából 5000 forintért keltek el, míg a strandjátékok, vízi játékok átlagosan több mint 3500 forintért találtak gazdára ebben az időszakban.

Kép

A családi medence és a laybag matrac a menő

A hűsítő habokban életkortól függetlenül mindannyian szívesen elidőzünk, akár a saját kertünkben is – legalábbis erre utal, hogy az eladások közel kétharmadát a felnőtt, illetve családi medencék tették ki, szemben a gyermek pancsolókkal.

Míg a felfújható matracok között a legnépszerűbbnek a laybag (levegővel tölthető matrac, levegőágy) bizonyult. De az online piactér kínálatában megtalálható flamingó, unikornis, páva, pálcikás jégkrém, fánk, ananász, sültkrumpli, pizzaszelet, perec és még „poop” emoji formájú felfújható matrac is.

A strandoláshoz kapcsolódó termékek forgalmának közel 58 százalékát az új termékek tették ki, az egyes termékkategóriákon belül azonban már komoly eltérések mutatkoztak. Szinte csak újonnan vásároltak például a strandoláshoz napszemüveget, matracot, polifoamot, (88%), nyugágyat, napernyőt, úszógumit, karúszót (87%) vagy épp hűtőtáskát (80%). Ezzel szemben elsősorban használtan szerezték be a gyermek (81%), női és férfi (74%) fürdőruhákat az online piactéren.

A nők bikinire, a férfiak napszemüvegre költenek

Az online piactér eladási adataiból az is kiderült, hogy a hölgyek elsősorban fürdőruha vásárlással készülnek a strandszezonra: a fürdőruha eladások 64 százalékáért felelnek. Jó hír az urak számára, hogy többségük ezen belül is a keveset takaró bikiniket részesíti előnyben, az egyberészes modellek aránya átlagosan alig 36%. A méretek tekintetében pedig meglehetősen nagy a szórás: az online piactér fürdőruha kínálatában egyaránt elérhető XXS-es és 8XL-es modell is.

Az urak ezzel szemben sokkal kevésbé tartják fontosnak, hogy minden szezonban új „fecskét” szerezzenek be: a fürdőruha eladásokon belül mindössze 6 százalék a férfi strandruházat aránya. Ők inkább a napszemüveget tekintik elsődleges prioritásnak, a nemek szerinti bontásban náluk toronymagasan ez a termékkategória győzött. Emellett szívesen magukra vállalják a családi pancsoláshoz elengedhetetlen medence beszerzését is.

Strandolós rekordok

A „legstrandolósabb település” címet a tranzakciószám alapján nem meglepő módon Budapest nyerte el az online piactéren, ahonnan az elmúlt egy év során 3825 adásvétel történt. A vidéki városok között az első helyet Debrecen érdemelte ki 350 tranzakcióval, az ezüstérmet Szeged vitte el (289 tranzakció), és Nyíregyháza is dobogós helyen végzett (265 tranzakció).

„Az elmúlt évek legeredményesebb strandtermékes napja 2015. július 6-án volt a Vaterán, amikor 391 adásvétel történt, összesen 1.247.096 Ft értékben. Ez azt jelenti, hogy 3 perc 40 másodpercenként kötöttek ekkor sikeres tranzakciót ezekben a kategóriákban. Az idei év csúcstartója pedig az eladási ár tekintetében egy merev, acélfalú medence volt, ami még a főszezont megelőzően, április 30-án talált gazdára, nem kevesebb mint 469.000 forintért” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Információk a Vatera.hu oldalról

A Vatera Magyarország legnagyobb online piactere, a hazai elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb szereplője. Az aukciós és kereskedelmi portál többször is elnyerte az év internetes kereskedője címet. Az online piactér 2000-ben kezdte meg működését, azzal a céllal, hogy eladók és vevők egymásra találását segítse. Mára a több mint kétmillió felhasználó havonta több százezer sikeres adás-vételt bonyolít. Piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, valamint a felhasználók ismereteinek bővítésére is nagy hangsúlyt fektet.

Tovább olvasok
Elmondjuk, hol hallgass szarvasbőgést idén

Jó pár éve már jártam a gemenci erdőben szarvasbőgést hallgatni, ezért is örültem meg amikor megláttam, hogy most Budapest közelében is lesznek ilyen túrák…

Nem is olyan nehéz rendet tartani a gyerekszobában – mutatjuk, hogyan

Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amivel ha ideig-óráig is, de úrrá tudunk lenni azon az őskáoszon, ami a gyerekszoba.

13 híres ember, aki vitatható külsővel érkezett a reptérre

A hírességeknek nem csak a vörös szőnyegen kell tündökölniük. A papparazzik bármikor lencsevégre kaphatják őket és erre mindig készen kell állniuk – még utazás közben is.

Mennyire vagy felnőtt? Teszteld magad

Kőkeményen tartod a kezedben az életed vagy most is szalad a lakás? Válaszolj néhány egyszerű kérdésre és tudd meg, hogy milyen mélyen jársz már benne a felnőttkorban.

Milyen távolságra ideális lakni a rokonaidtól?

Nem jó, ha messze van a család, de úgy tűnik, az sem, ha túl közel...

Tejmentes, kalóriaspórolós csokis puding

Mesterséges adalékanyagok nélkül is isteni pudingot készíthetsz, ráadásul ez egy olyan desszert, ami egy fogyókúrába is nyugodtan beilleszthető.

Szuper a növényi étrend, de vigyázz, mert nélkülözhet egy létfontosságú tápanyagot

Egyre többen választják ezt a fajta táplálkozást az egészségük vagy a húsfogyasztás visszaszorítása miatt. Arra viszont érdemes figyelni, hogy a legfontosabb tápanyagokat bevidd a szervezetedbe, ha ugyanis ez nem történik meg, akkor a növényi étrend bizony káros is lehet.

Mi a különbség a faszenes és a gázgrill között?

Amikor mi még boldogan sütöttük a húst és a zöldséget a faszenes grillen, addig Amerikában és Kanadában már tombolt a grillforradalom. Noha nálunk egy ideig megrekedt a grillevolúció, manapság már egyre több gázüzemű grillsütő kígyózik be az országba és lopja be magát az emberek szívébe. Ez a fejlődés pedig nemcsak új grillsütőket, hanem új és kifinomult grillezési módszereket, technikákat és recepteket is magával hozott.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem