Őrizd meg a magad és a családtagjaid ép elméjét online családi meditációval – októberben indul, és ingyenes

Őrizd meg a magad és a családtagjaid ép elméjét online családi meditációval – októberben indul, és ingyenes
Forrás: Unsplash / @dearseymour

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Herczegh Tímea pszichológussal az elmúlt években számos témában készítettem már anyagokat. Tudom, hogy fáradhatatlanul pörög az agya, és biztos voltam benne, hogy az embert próbáló karanténos időszak is valami újra inspirálja majd. És íme: Forgács Eszter pszichológussal közösen kidolgozták a tízhetes online családi meditáció anyagát, amely tavasszal debütált, a siker (és a várhatóan közelgő újabb karantén) pedig ismétlésért kiált.

Honnan jött az ötlet?

Láttam és a saját bőrömön is éreztem, mennyire megvisel szinte mindenkit egyéni és családi szinten is a járványtól való szorongás és a bezártság. Egyre erősebben motoszkált bennem a gondolat, hogy valahogyan segítséget kellene nyújtani a családoknak, hogy ne őrüljenek meg – természetesen ingyenesen.

Mi ez tulajdonképpen?

Hetente egy órát együtt töltünk az online térben. A cél az, hogy a kapott munícióval mindenki képes legyen más minőségben kapcsolódni önmagához, a társához és a gyerekéhez is. A résztvevőknek megtanítjuk azt a meditációs technikát, amit mi magunk is nap mint nap gyakorlunk.

Hogyan zajlik egy ilyen óra?

Az alkalmakat a testünk megmozgatásával és ellazításával kezdjük, mivel enélkül a lelkünk és az elménk is nehezebben nyugszik meg. Az általunk tanított technikák egyébként könnyen beépíthetőek a napi rutinba, segíthetnek lecsengetni vagy gördülékenyebben indítani a napot.
A test játékos ellazítása után légzésfigyelő technikákat tanítunk. Ezek előkészítik a meditációt, de önmagukban is fontos gyakorlatok, mert valójában a nap bármely pillanatában segítségül hívhatjuk őket, ha éppen egy-egy stresszes helyzetben kell magunkat megnyugtatnunk, összeszednünk az erőnket vagy összpontosítanunk valamire.
Ezek után jön a meditáció. Az általunk gyakorolt meditációs technika során a testünk három pontjára, az erő-, a szív- és a bölcsességközpontra fókuszálunk. Az alkalmak témája is ezek köré a fókuszpontok köré szerveződik. Az első három alkalom során a lelki erő témáját járjuk körbe, majd a szeretet és együttérzés, végül a bölcsesség témakörei következnek. Az egymásra épülő témákat mindig játékosan, családi és csoportos, online játszható játékokkal, egyéni vagy családi alkotással mélyítjük el.

Alkotással?

Igen. Volt például olyan, hogy megkértük a résztvevőket, hogy alkossák meg az „erőállatukat”: azt az állatot, amely az ő számukra az erőt jelképezi, amilyen állatnak magukat elképzelik az erőt kívánó szituációkban. Ezután különféle történeteket találtunk ki az erőállattal, sőt, arra is megkértük a családokat, hogy osszák meg velünk a közös „erősztorijukat”.

Online családi meditáció

Tartják: Herczegh Tímea és Forgács Eszter - gyermekpszichológusok
Időpont: csütörtökönként este f6-f7-ig, kezdés 2020. október 8.
Helyszín: Zoom
Jelentkezni és kérdezni emailben lehet: csaladimeditacio@gmail.com

Most komolyan, a gyerekek is részt vesznek ebben?

Naná! De persze az életkoruktól is függ, hogy milyen módon. Elsősorban a 7-14 éves gyerekekre gondoltunk, de ha az ötévesedet odaülteted a laptop elé, az is oké. Lehet, hogy ő közben izegni-mozogni fog, a lábát emelgeti, kimegy a képből, majd visszajön: semmi gond. Mellesleg egy kicsi gyerek már abból is táplálkozik, amikor te meditálsz: egyszerűen fürdik a megemelkedett energiaszintedben. De tudunk olyan kamaszokról is, akik nagyon komolyan veszik a dolgot. Volt olyan családunk, ahol a tinédzser külön szobába ment, külön laptoppal, a meditáció alatt kikapcsolta a kameráját, de attól még tudtuk, hogy komolyan végzi a feladatokat. Egy szülő elmesélte, hogy egyszer a gyereke közölte: „most senki ne zavarjon!”, bevonult a szobájába, majd húsz perc múlva mosolyogva kijött. Ő már valószínűleg birtokolja az önmegnyugtatás képességét.

Ha a technikát is segítségül hívnád ahhoz, hogy a meditáció beépüljön a mindennapjaidba:

Nézd meg a galériánkat>5 kép
Ezek a legjobb appok meditációhoz
Tovább olvasok
Kép
5 dolog, ami minden jól működő házasságban közös

Pszichológiai kutatások szerint néhány apróságon múlik a hosszú, tartós együttélés – és egyik sem olyan evidens, mint a szex.

Kép
A karfiol egy igazi szuperzöldség, rengeteg jótékony hatással!

Telis-tele van tápanyagokkal, sokféleképp felhasználható, és rengeteg jótékony hatása van, amik miatt érdemes rendszeresen fogyasztani.

Kép
Napi horoszkóp október 19.: az Ikreket gyengéd szálak fűzik valakihez, a Skorpiók büszkék lehetnek magukra

A hét első napján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét üzentek!

Kép
Hogyan hat a párkapcsolatra, ha a nő pornót néz?

A pornófogyasztók harmada nő: milyen hatással van a pornó a párkapcsolatukra?

Kép
Vásárolj tudatosan: 10 bőrhatású darab, ami van olyan jó, mint az igazi

El is érkeztünk a bőrhatású darabok igazi szezonjához, mert bár a melegebb hónapokban is bevethető egy-egy ilyen darab, az igazi sikerszériájukat mindenképpen a hűvösebb időszakban élik.

Kép
Hogyan lett a fiam szobatiszta egy nap alatt?

Ahogy idén beléptünk az óvodakezdés évébe, több fronton is kezdtem kapni a hol vicces, hol pedig nyomatékos megjegyzéseket, hogy lassan el kellene hagyni a pelenkát a fiamnál. Volt, hogy teljesen jól fogadtam a kotnyeleskedést, volt, hogy magamban fortyogtam. De azért én is tudtam, hogy eljött az idő. Igaz az az “idő” még potom 9 hónap volt akkor, szóval nem hajt senkit a tatár.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem