Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint

Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint
Forrás: Fotó: HFDA / TheFulldog Tervezők balról jobbra: Tomcsányi, Romani, Cako

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A napokban tartották meg a régió egyik legnagyobb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) a Várkert Bazárban. A szervezők legnagyobb örömére a 2019 / 20 – as őszi-téli kollekciókra minden eddiginél nagyobb volt a hazai és a nemzetközi érdeklődés.

Az olasz szakemberek mellett Budapesten járt a divatvilágot kritikus szemmel illető Diet Prada, a Vogue magazin több külföldi munkatársa, a nagy divatfővárosok bemutatóinak első sorából ismert japán Amiaya ikrek illetve New Yorkból érkezett a Fashionista.com újságírója és egy neves márkatanácsadó is.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Ferencz Borbála (Young Talents)

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Ferencz Borbála (Young Talents)

Bemutatta legújabb kollekcióját többek között az a nyolc magyar márka – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear - akik részt vesznek az olasz divatkamara mentorprogramjában és a milánói divathéten is prezentáltak februárban.

De bemutatott több más népszerű magyar és régiós márka is, akik szerint a nemzetközi trendekhez hasonlóan a következő hűvös szezonban menő lesz a ruhával vagy szoknyával kombinált a nadrág, a zakó, a kockás minta, a feltűnő vállmegoldások illetve a bőr egy kis grunge -al, disco stílussal és minimalizmussal keverve. A vezető színek várhatóan a fekete, a fehér, a bézs, a piros és a kék különféle árnyalatai lesznek.

Fotó: HFDA / TheFulldogkiállítótér: Tipton Eyeworks

Fotó: HFDA / TheFulldog

kiállítótér: Tipton Eyeworks

A látványos bemutatók és prezentációk mellett egy sajtótájékoztató keretében jelentették be a Hiventures valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai megállapodását, melynek értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Mérő Péter

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Mérő Péter

Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Fotó: HFDA / TheFulldogTervező: Sentiments

Fotó: HFDA / TheFulldog

Tervező: Sentiments

A divathét alatt hirdették ki a MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, Fresh Corner formaruhatervező pályázatának eredményét. A zsűriben a MOL és az MDDÜ munkatársai mellett részt vett a Glamour főszerkesztője, Maróy Krisztina illetve a Nemzeti Múzeum főmuzeuológusa, Simonovics Ildikó. A szakmai zsűri mint tervezői, mint funkcionális szempontból a friss diplomás divattervező, Vass Aranka Adelina egyszerre elegáns, hétköznapi és játékos kapszulakollekcióját tartotta a legjobbnak a beérkezett pályaművek közül.

Annak ellenére, hogy a fenntarthatóság divatos szó, a divat sajnos még nem válik automatikusan fenntarthatóvá. Pedig a divatvilág és ipar egyik legközpontibb kérdése a fenntarthatóság. A Magyar Divat & Design Ügynökség dolgozói kiemelten fontosnak tartják, hogy a főváros a turisztikai látványosságok mellett a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben, ezért egy hosszútávú együttműködésben állapodott meg a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvánnyal, akik az ügynökséghez hasonlóan elengedhetetlennek tartják a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek fejlesztését és annak hatásaival szemben való fellépést. Idén mellőztük a divathétről a műanyag poharakat és a szívószálat és behoztuk az újrahasznosított papírt. A következő szezonra várhatóan elkészül a hazai divatipar fenntarthatóságát vizsgáló, átfogó tanulmány, melynek megállapításait beépítjük a rendezvényeinkbe is. – jegyezte meg a divatipari divízió igazgatója, Forintos-Szűcs Anita, aki reméli, hogy a fiatalabb generációnak már természetes lesz ez a fajta gondolkodás.

Tématámogatás. Készült a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. támogatásával.

Tovább olvasok
Híres emberek egészen ritka testi hibákkal

A hírességekről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy tökéletesek, boldogok és mindenük megvan. Ez majdnem igaz is, hiszen van, amiből több van egyesek sztároknak, például lábujjból vagy mellbimbóból.

Híres emberek, akik eltitkolták rákos diagnózisukat

Senki sem szereti mások orrára kötni, hogyha valamilyen problémája adódik az életben, főként, ha az ember egészségéről van szó. Ezért nem lepődünk meg, amikor egy-egy hírességről kiderül: eltitkolták, hogy rákkal diagnosztizálták őket.

Hogyan nyaraltak régen az emberek?

A nyaralás a 20. század elején még egész nyáron át tartott. Hogy csinálták?!

Kávés-csokicsipszes keksz, amitől rendesen felébredsz

Csokoládé és kávé porhanyós kekszbe zárva, de úgy is mondhatnánk cukor és koffein, ami ad egy kis lendületet kora reggel vagy akár ebéd után.

Napi horoszkóp július 20.: a Szüzek nem bíznak semmit a véletlenre, a Vízöntőknél az őszinteség alapfeltétel

Hétvégén is érdemes elolvasnod a csillagok üzeneteit, mert izgalmas részleteket rejtenek az egyes csillagjegyek!

Csókmágnes nyári rúzsok

Nyári hőségben és strandolás közben sem szeretnél lemondani a csábító szájfényekről, rúzsokról? Megmutatjuk a legjobb fényvédős termékeket!

12 híres ember, aki divatmárkájával is kaszál

A hírességek számára mindig is különösen fontos volt a divat. A különböző fellépések, a sok fotózás, a mindig makulátlan megjelenés számukra elengedhetetlen. Így hát nem csoda, hogy sokan döntenek úgy: saját márkát alapítanak.

A szemétcsökkentés új fegyvere a mosható papírtörlő

Ha kiömlik az üdítő, lecsöppen a mustár, kifröccsen a paradicsomszósz te is automatikusan a papírtörlőért nyúlsz? Mutatunk helyette egy költséghatékonyabb és környezetkímélőbb megoldást.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Vesd bele magad a nyárba és fizess elő 40% kedvezménnyel 1185 Ft-ért!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem