Még több magyar és nemzetközi tervező a Budapest Central European Fashion Week divathéten

Borítókép: Még több magyar és nemzetközi tervező a Budapest Central European Fashion Week divathéten
Közép-Európa egyik legnagyobb divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) ezúttal is rengeteg magyar és nemzetközi tervezőt, illetve fiatal tehetséget vonultat fel. A divat mellett idén tavasszal kiemelt szerepet kapnak Budapest turisztikai látványosságai is.

Április 27. és 29. között a Várkert Bazárban mutatja be a 2018/19-es őszi-téli kollekcióját közel 30 magyar, illetve kelet-közép-európai dizájner márka – köztük olyan, világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise. Az eseményen számos kiemelkedő nemzetközi, nyugat-európai és regionális divatsajtó képviselő is jelen lesz, valamint számos újságíró és több mint 30 blogger nem csak Magyarországról, hanem Olaszországból, Franciaországból, Oroszországból és a V4 tagországokból is. A divathét egyik legnagyobb nemzetközi sztárja a cseh Jiri Kalfar lesz, aki évek óta fenntartja a szakma érdeklődését: munkáit egyszerre inspirálja a népművészet, a viktoriánus divat és a modern vonalak. Továbbá bemutatkozik az ukrán Omelya meseszerű parti ruháival.

A rendezvény a fiatal tehetségeket is támogatja: a Young Talents show-n és prezentáción hazai divatiskolák végzős tervezői mutathatják be vizsgamunkáikat. Az ezt követő napokban pedig a divatbemutatók mellett különböző társrendezvényeken, illetve egy multibrand pop-up store-on vehetnek részt az érdeklődők.

A divatbemutatókat az UNESCO Világörökség részét képező felújított Várkert Bazárban szervezi a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ezzel is hangsúlyozva a divathét turisztikai jellegét. A divathét társrendezvényeit Budapest ikonikus helyszínein tartják, bevonva a turisztikai attrakciókat. „A célunk az, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. A divat és turizmus kapcsolódása azért is kézenfekvő, mert a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk és az életstílusunk” – tette hozzá.

A BCEFW divathét fő célkitűzése a tehetséges divattervezők segítése. A hazai tervezők együttműködése hatással lehet a hazai és külpiaci értékesítésre is: miközben kivételes alkalmat ad arra, hogy a hazai divattermékeket itthon még ismertebbé tegye, bemutatja a magyar tervezőket a nemzetközi piacokon is. Felismerve a régiós összefogásban rejlő potenciált, a BCEFW a kelet-közép-európai országok közti szakmai kapcsolatokat is erősíteni kívánja, ezért a tervezők mellett a divatipar más szakembereit is vendégül látja.

Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, valamint kiemelt támogatóként jelenik meg a MOL, melynek hozzájárulásával valósul meg a MOL Pop-up Store a belváros szívében lévő Ybl Palotában.

A részletes program és jegyek itt elérhetők: http://www.bcefw.com/#schedule