Hogyan lehet sétálva meditálni és miért jó ez testednek, lelkednek?

meditációs séta,séta
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Most őszintén: a kemény edzések és az állandó rohanás mellett mennyire hagysz magadnak időt a lelassulásra? A meditációs séták egészen fantasztikus hatással vannak a szervezetre, és naná, hogy a teljesítményt is fokozzák!

A runnersworld.hu cikke.

Mi is az a meditációs séta?

A buddhizmusból ered, mára pedig a mindfullness része lett a meditációs séta. Ez valójában egy tudatos jelenlétet jelent, amely során egy egyenes vonalon vagy egy labirintusban járkálunk oda-vissza, de akár egy hosszabb távon is kipróbálhatod. Ez egy viszonylag lassabb tempójú séta, amit általában két ülő meditáció között érdemes elvégezni, tartalmazhat légzőgyakorlatokat és mantrákat is. Általában minden egyes lépést 6 részre bontanak benne, de valójában az is tökéletes, ha csak tudatosan sétálsz a térben.

Ha eddig is kacérkodtál a meditációval, érdemes ezt a fajtát is kipróbálnod, már csak a következő pozitív hatások miatt is!

Javítja a keringést

A meditációs sétát gyakran olyanok alkalmazzák, akik sokat ülnek: ez a gyakorlat ugyanis segíti a véráramlását, különösen az alsó végtagokban. Ha ülő munkát végzel, ezért is érdemes kipróbálni, sőt, az energiaszinted is javulni fog!

Javítja az emésztést

Kiváló a székrekedés és az evés utáni telítettség érzése ellen a meditációs séta, ami az emésztést is serkenti!

Csökkenti a szorongást

Remek stresszűző módszer a meditációs séta. Már maga az ülő meditáció is sokat segít akár edzés előtt vagy után, ám a meditációs séta egy 2017-es tanulmény szerint még hatékonyabban csökkenti a szorongást.

séta,meditáció
forrás: Getty Images

Javítja a vércukorszintet és a vérkeringést

Egy 2016-os tanulmány szerint ezek a séták remek hatással vannak a vérkeringésre, és a 2-es tipusú diabétesz ellen is hatékonyak. A tanulmány kimutatta, hogy azok, akik heti párszor 30 perces meditációs sétát végeztek, sokkal jobb eredményeket értek el minden területen, mint azok, akik 12 hétig csak sétáltak - ugyanennyit.

Hasznos a depresszió ellen

A kor előre haladtával fokozottan fontos, hogy aktívak maradjunk: a gyakori testmozgás pedig erre tökéletes. Egy 2014-es tanulmány szerint azoknál az idősebbeknél, akik 12 hétig heti 3 alkalommal végeztek meditációs sétát, jelentősen csökkentek a depressziós tüneteik, javult a vérnyomásuk és emelkedett az általános fittségük.

Egyszerűen jobban leszel tőle

Mivel ez nem csak sima meditáció, hanem kint vagy a természetben, ez már alapvetően rengeteget számít. Hiszen a fák, a növények, a természet közelsége már önmagában javítja a kedélyállapotunkat!

A cikk további részét a linkre kattintva olvashatod!


Ezek a legjobb appok meditációhoz

Nézd meg a galériánkat>5 kép
Ezek a legjobb appok meditációhoz

healthline

Tovább olvasok
Kép
Hancúr karantén idején: "Az alvásidőben lezavart együttlét végére kelt fel a lányunk, aki nem értette, miért vagyunk meztelenek délután 3-kor"

Soha nem látott hévvel faljátok egymást, sutyiban, netán a gyerekek elől bujdokolva csókolóztok, vagy a fáradtságtól egyszerűen gondolni se tudtok a szexre? Miközben sok házaspár már egymás puszta létezésétől is a falra mászik a karanténos mindennapokban, mások boldogan élvezik ki a szoros közelséget, attól függően, kinek milyen hatással van a jelenlegi helyzet a libidójára. Megkérdeztünk néhány anyát, hogy áll a szexuális életük a karantén alatt.

Kép
Ez történik a testeddel, ha nincs szex

Erősíti az immunrendszeredet, mérsékli a stresszt, és a vérnyomásod is alacsonyabb lesz, ha rendszeresen hancúroztok a pároddal. Ha viszont csak kevés, vagy egyáltalán nincs szex, a tested ahhoz fog alkalmazkodni és problémák sora jelentkezhet.

Kép
Mikor kezdhető újra a sport a koronavírus fertőzés után?

Bár a koronavírus fertőzöttek többsége szerencsére teljesen felgyógyul, bizonyos esetekben viszont komolyabb szövődmények alakulhatnak ki, akár hónapokkal később is. Sportolók esetében különösen fontos lenne egy kardiológiai ellenőrzés.

Kép
Jelek, melyek arra utalhatnak, a gyerekedet is nagyon megviseli a jelenlegi helyzet

Amíg te kibeszélheted a feszültséget; egy gyereknek ez közel sem ennyire egyszerű. Pedig őt is biztosan nyomasztja, hogy egyik napról a másikra fölfordult a kis élete. S ha szavakkal nem is biztos, hogy ki tudja fejezni, ez a viselkedésén keresztül talál kiutat. Olvass a néma üzenetekből.

Kép
Napi horoszkóp november 29.: az Oroszlánok érdekes tapasztalatokkal gazdagodhatnak, a Mérlegekre nagy meglepetés vár

A hét utolsó napján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok mára is izgalmas üzeneteket küldtek!

Kép
Szabályok, amiket Diana hercegné és Meghan Markle is megszegtek

Diana hercegné és Meghan Markle egyaránt híresek arról, hogy időnként megszegik a királyi család szabályait. Most összegyűjtöttünk néhány szabályt, ami ellen mindketten fellázadtak már.

Kép
Még mindig nagyon kevés a családbarát munkahely

Bár elméletileg visszavárják dolgozni a kisgyermekes anyákat, többségük nem érzi igazán családbarátnak a munkahelyét. Van, aki inkább eltitkolja, hogy szült; sokuk feleslegesnek érzi magát a munkaerőpiacon. Az is gyakori, hogy a gyerek miatt eleve nem mernek magasabb pozícióban gondolkodni.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem