Kipróbáltuk az új közautó szolgáltatást, hogy neked már ne kelljen azon pánikolnod, például miért nem tudsz elindulni

Borítókép:  Kipróbáltuk az új közautó szolgáltatást, hogy neked már ne kelljen azon pánikolnod, például miért nem tudsz elindulni Forrás: Mol
Január közepe óta lehet használni a Mol carsharing szolgáltatását, így már azok is autóval mehetnek be dolgozni, akiknek egyébként nincs saját kocsijuk. Mint nekem! Igaz, nekem még jogsim nincs, viszont van egy erre (is) alkalmas fickóm, aki elvezeti helyettem az autót, ha épp szükség van rá. A napokban együtt próbáltuk ki, hogyan is működik ez a szolgáltatás az életben. Mert épp szükségünk volt rá…

Mivel a héten igencsak sokszor esett az eső, nem is lehetett volna jobb alkalom arra, hogy esernyőként is leteszteljük, és kiderítsük, vajon megéri-e igénybe venni elektromos, vagy épp hagyományos autóikat.

A rendszer baromi egyszerű (lenne): regisztrálsz a mollimo.hu-n, vagy az appon keresztül: megadod saját és bankkártyád adatait, feltöltöd a jogosítványod fotóját és vársz. 24 órán belül kapsz egy emailt, hogy aktiválva van a profilod, használhatod a szolgáltatást. Elvileg!

Jelenleg jobb, ha felkészülsz arra, hogy ennél jóval több időt fog igénybe venni, mire a postafiókodban landol az értesítés, nekünk például hat teljes napot kellett várnunk rá.

A hosszú átfutási idő a regisztráció és az aktiválás között állítólag nem lesz általános probléma, csak jelenleg óriási az érdeklődés a szolgáltatás iránt és nem bírják a tempót az adminisztrátorok.

Onnantól, hogy aktiválták a profilodat, már csak annyi a dolgod, hogy találj egy szabad autót! Mi kicsit aggódtunk, hogy lesz-e a környékünkön, aztán konstatáltuk, hogy mivel a Mol-székház közvetlen közelében lakunk, talán nem lesz gond. Az appon belül találsz egy térképet, ami megmutatja a tartózkodási helyed, és hogy hol találsz a környéken kocsit. Kiválasztod amelyik szimpatikus (szempont lehet például, hogy benzines vagy elektromos, és hogy mennyi benzin ill. töltöttség van benne), lefoglalod és onnantól összesen 20 perc áll a rendelkezésedre, hogy átvedd. Érdemes azzal is számolnod, hogy van egy Limo zóna, amin belül találsz autót, és amin belül ott kell hagynod, ha már nincsen rá szükséged.

Forrás: Mol Limo

Ha megtaláltad a kölcsönjárgányt, nyisd meg az appot, majd nyisd ki az ajtót a segítségével. Mielőtt beülnél, nézd végig, hogy nincs-e sérülés: karcolás, horpadás a kocsin - erre az app figyelmeztet. Ha van, vidd fel az applikációba, ha nincs, indulhatsz úti célod felé. Reméljük olyan szerencsésen jársz, mint mi, és egyből mehetsz is. Viszont kíváncsi lennék, hogy mi történik abban az esetben, ha van?

Mi van ha a kocsin van egy horpadás? Mi van ha belülről tiszta kutyaszőr, ha valaki belerókázott? Beviszed az infót az applikációba. Világos. De hogy találják meg a tettest? Be kell menned hozzájuk emiatt egyeztni? Mi van, ha mégiscsak rajtad verik le?

Nálunk eddig a pontig minden simán ment. Boldogan beültünk, a kulcsot kivettük a kesztyűtartóból és indultunk. Volna, de a kocsi valamiért nem indult el többszöri próbálkozásra sem! Az érdekes, hogy még most sem tudjuk, hogy végül, hogy sikerült elindítanunk az elektromos autót, talán az app nyomogatása segített.

Mivel abszolút tanácstalanok voltunk, előkaptam a telefonom, és felolvastam a használati útmutatót, amitől kezdtük úgy érezni magunkat, mintha egy játékban, szabadulószobában vagy hasonlóban lennénk. (Utólag tudtuk meg, hogy a napellenző belső oldalán kis ikonok segítenek az elindulásban) Követtük az utasításokat, ide-oda kapcsoltunk, nevettünk, kétségbeestünk, majd újra nevettünk és végül gurult is a kisautó.

Innentől megint minden simán ment. Ahogy beértünk a célba, megnéztük, hogy nem hagyunk-e semmit a kocsiban, majd visszatettük a kulcsot a kesztyűtartóba, bezártuk a kocsit az app segítségével és távoztunk.

A kocsi tiszta volt és annyira új, hogy autószalon illata volt (összesen 700 kilométert mentek vele). Nagyon élveztük a vele való haladást, utasként különösen tetszett, hogy párosíthatjuk a telefonunkat a hifivel, így hallgathatjuk saját zenéinket, és gond nélkül beszélhetünk telefonon, de a halk működés és az esőérzékelős ablaktörlő is tetszett. Na de beszéljünk magáról a szolgáltatásról, amiről egyelőre csak pozitívan tudok nyilatkozni, habár tény, hogy azért felmerült bennünk jó pár kérdés a használatával kapcsolatban.

Forrás: saját

Előnyei

  • 990 forintos havi tagdíjért, majd 66 forint/percdíjért használhatod (februári akcióban regisztráció nélkül, 33 forintos percdíjért)

  • A Limo zónán belül ingyen parkolhatsz vele. Félő, hogy ezt sokan fogják támadni, így van rá esély, hogy csak ideig-óráig marad ingyenes a parkolás.

  • Nem neked kell takarítani.

  • Nem neked kell tankolni bele, és vagy nem neked kell feltölteni. Elvileg! De mi van, ha A-ból B-be utaznál az autóval, és csak 30%-on van a töltöttségi szintje, amivel már nem érnéd el a kívánt célállomást. Addig mész vele amíg tudsz? Vagy ha találsz töltőállomást te is feltöltheted a járgányt?

  • Nem kell súlyadót, cascót, autószerelőt fizetned.

  • Ezekkel az autókkal kevésbé szennyezzed a környezetet: egyrészt mert van köztük elektromos, másrészt mert megosztod másokkal.

Jól jön, ha nincs kocsid, és nem is szeretnél, de néha szükséged lenne rá: ha valamit cipelned kell, vagy vinni kell valahova a gyereket, ha rossz idő van, ha fáj a lábad, ha nincs kedved méregdrága taxival utazni, és még hosszasan sorolhatnám, de nem teszem. Teszteld le te is!