Egy hónapon keresztül minden nap 5 percig haslaposító gyakorlatokat végeztem – ez lett az eredménye

Egy hónapon keresztül minden nap 5 percig haslaposító gyakorlatokat végeztem – ez lett az eredménye
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Micsodaaa? Napi 5 perc tornával négy hét alatt lapos lehet a hasam? Ezt az edzésprogramot nekem találták ki, hát nem? Sajnos az eredmény – mily meglepő – elmaradt a várakozásaimtól, de maga a folyamat annál tanulságosabbnak bizonyult. Most leírom, mi az a 8 dolog, amit leszűrtem le abból, hogy minden nap öt percig plankingeltem és felüléseket csináltam.

Találtam egy ilyen tök menő videót a youtube-on, amely azt ígéri, hogy mindössze 4 hét alatt elérhetjük az álomalakot, méghozzá napi 5 perc mozgással.

Napi öt perce mindenkinek van, hát nem? De! Még nekem is! Úgyhogy lelkesen belevágtam az egyhónapos kihívásba, amely a következő edzéstervből állt:

Kép

Ezt le is tölthetitek és kinyomtathatjátok magatoknak, ha puskázni szeretnétek,...

Letöltöm

… bár a magam részéről elég könnyen megjegyeztem. Az első héten 20 másodperc / 3 darab, a negyediken 1 perc / 10 darab és a kettő között fokozatosan növekednek az adagok. Márpedig a fenntartható edzés titka az egyszerűség, a könnyen megjegyezhetőség és persze az is, hogy mindig kéznél legyen a polifoam (ezt az íróasztal alatt tartom azóta is összetekerve). Az ember felébred reggel, beállítja a telefonján az időzítőt, betesz valami jó zenét és már csinálja is.

Ja és hogy a lényegre térjünk… laposabb lesz-e tőle a has vajon? Gondolom, ti is erre vagytok a legkíváncsibbak. Nos, a következő 8 tanulsággal lettem gazdagabb:

1.Napról napra erősebb lettem és egyre jobban követelte a testem az újabb kihívást.

2. Ugyanakkor a negyedik héten már, amikor az egyperces plankek kerültek sorra, nagyon-nagyon kellett a zenére koncentrálnom, annak minden finomságára, basszusszólamaira és zongorafutamaira, hogy ne adjam fel.

3. Hovatovább odaadóbb zenehallgató lettem, mint valaha. (És olyan zenéket hallgattam, amilyenekhez épp kedvem volt, ellentétben a zsírégető órákkal a fitneszteremben.)

4. Egy-egy ötperces reggeli szeánsz hatékonyabban felébresztett, mint a legprofibban megpörkölt és ledarált kávé.

5. A derékvonalam hangsúlyosabb lett, sőt, még a hasam is kisebb valamivel. (Mintha. Vagy nem? Vagy nem ettől?) Főleg mert legalább heti kétszer futottam is reggelenként, és a parkban csináltam a haslaposító gyakorlatot, nem pedig otthon.

side plank,planking,otthoni edzés,cica
forrás: Getty Images
Az oldalsó planking nagyon hatékonyan edzi a törzsizmokat, haladók a fölsö lábukat is felemelhetik hozzá. Akinek kényes a csuklója, alkartámaszban is végezheti.

6. De az „álomalakot” nem értem el, bár, mint a fentiekből kiderülhet, egyrészt nem is számítottam rá komolyan (vagy inkább nem hittem benne komolyan??), másrészt nem tudom, mi az az álomalak.

Vagyis újabb tanulság: ne vágj bele egy edzésprogramba anélkül, hogy fel ne mérnéd, mit szeretnél elérni egész pontosan.

- ami persze régi közhely, de mindegy.

7. Még az én mércémmel mérve is nagyon hektikus időszakon mentem keresztül, összevissza ettem és aludtam, honnan tudjam tehát, hogy ez a napi 5 perc mennyit nyomott a latban? Arra biztos, hogy jó volt, hogy ha semmi másra nem volt időm, erre akkor is, tehát megtanultam, hogyan kell 5 percet szakítani sportra, bármennyire el vagyok is havazva. Pontosabban nem is azt, hogyan kell, hanem azt, hogy lehet. És hogy igenis nagyon sokat számít a napi öt perc, bizonyos tekintetben többet, mint a heti háromszor egy óra, mert kiszámíthatóbb a szervezet számára.

gif

A legnagyobb meglepetés

8. Amire a legkevésbé számítottam, ez volt: testtudatom fejlődött attól, hogy egy hónapon át minden nap ugyanazokat a gyakorlatokat csináltam. Megpróbálom elmagyarázni. Már sokat hallottam arról, hogy milyen fontos „a központunk”, a testünknek a “core”-ja, ahogy a művelt angol mondja, az a rész, ami a test központi izomzatát alkotja. Nem csak a hasizmokról van szó, hanem a medencefenék izmairól, a farizmokról és a széles hátizomról is. Ezért szokták javasolni a legtöbb edzésen, hogy szorítsuk össze a fenekünket és húzzuk be a hasunkat, mintha egy cipzárt próbálnánk felhúzni egy valamelyest szűk farmernadrágon. Persze mint mindenki, aki rendszeresen edzőtermi edzésre jár, magam is évek óta figyelem és edzem a core-izmaimat, de most már sokkal jobban érzem és tudom, hol vannak ezek. Ettől valahogy a központomra is sokkal jobban tudok fókuszálni, ami nem csak fizikailag, hanem pszichésen is segít abban, hogy akármilyen nehéz helyzetben egyben tartsam magam. Lehet, hogy csak beleképzelem, de tényleg nagyon sokat segítettek a planking gyakorlatok abban, hogy kevesebbet stresszeljek nap mint nap, és jobban tudjak fókuszálni arra, amit épp csinálok. És ha kemény támadás, kritika ér (akár jogos, akár nem), akkor is elég megfeszíteni a központomat és megkérdezni magamtól, hogy miképp szeretnék reagálni erre, ha egyáltalán. Vagyis mióta napi 5 percet edzek, sokkal kevésbé fúj el az első szél, mentálisan is. Azt hiszem, ez a legfontosabb dolog, amit ennek a programnak köszönhetek.

Akik pedig fogyni és/vagy erősödni próbálnak, azoknak is ajánlom ezt a napi 5 perc kemény edzést, ami elég rövid ahhoz, hogy másnap is rászánja magát az ember, és ily módon kialakul egy minden nap fenntartható „minimálprogram”, ami nagyon jó egyfajta alapozásnak, és az esetleges további edzést így már van mire építeni.


Még több tipp a lapos hasért (ha valakinek ez a célja):

Nézd meg a galériánkat>4 kép
4 tipp, hogy örökre megszabadulj az úszógumitól
Tovább olvasok
Kép
A Hyaluron lehet a megoldás minden bőrtípusra?

Kibeszéltük a terméket, ami több bőrproblémát is megold.

Kép
"Nem születtem egykönnyen anyának..."

Öt évvel ezelőtt egy keddi hajnalon csupán két perces különbséggel két, fejenként két kilós kislány sírt fel egy fővárosi kórházában hajnal fél egykor. Az ő születésükről illene írnom az ötödik születésnapjuk alkalmából, de rendhagyó módon másról mesélnék most....

Kép
A legegészségesebb karácsonyi fűszerek

Jellegzetes illatuk az igazi, békebeli ünnepet; a forralt bort és a mézeskalácsot idézi; ezek a fűszerek azonban nem csak a lelkedre, a testedre is rendkívül jó hatással vannak. Gyógyító erejük miatt nem csak az őszi-téli időszakban kellene fogyasztanod belőlük.

Kép
Utasított a szomszéd, hogy ne merjek hangos lenni

Zoltánnak komoly fejtörést okozott egy társasházi minikonfliktus. A probléma egyszerű: ne folytasson bizonyos tevékenységeket a saját lakásában, mert az mindenkit zavar. A szószóló hölgy 65 év fölötti. A vádlott pedig Zoltán – és hiába volt az elmúlt 50 évben számos idős szomszédja, most, a Covid-kiszolgáltatottságban más a helyzet.

Kép
5 karácsonyi ajándék, aminek garantáltan minden nő örül

Ha tanácstalan vagy, mivel lepd meg családod hölgytagjait, íme 5 ajándék tipp, aminek egyetlen nő sem tud ellenállni, a JOY NAPOK Xmas Special alkalmából pedig kedvezményesen beszerezheted!

Kép
2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép
Második babáját és 2020 történéseit gyászolja Meghan Markle

A New York Times-ban jelent meg Meghan őszinte vallomása a vetélésről és fontos dolgot üzent minden nőnek!

Kép
Napi horoszkóp november 30.: a Bakoknak érdemes nyitottabbnak lenniük, a Halak diplomáciát gyakorolnak

A hónap utolsó napjára is üzentek a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem