31 kérdés a „mi volt ma az iskolában?” helyett

Borítókép: 31 kérdés a „mi volt ma az iskolában?” helyett Forrás: éva magazin / europress
Minden alkalom, amikor csak egymásra figyeltek, erősíti az összetartozást, mélyíti a kapcsolatot. Bárcsak egy nap se múlna el jóízű beszélgetés nélkül!

Ez a cikk az Éva egy régebbi számában jelent meg.

Egyes számú szabály: lehetőleg ne legyenek a közelben bekapcsolt számítógépek, telefonok, tévé. De azért ne próbáld kierőszakolni, hogy kikapcsoljanak mindent, mert cserébe akkora ellenállást kapsz, hogy azt semmiféle leleménnyel nem tudod áttörni.

[cikk=48162]

1–7. Mi volt ma?

A formálisan érdeklődő, valójában jelentés nélküli „mi volt ma az iskolában?” helyett tegyél fel személyes, konkrét kérdéseket hazatérő csemetédnek – ha van aktuális probléma, arról (Hogy viselkedett ma veled Dalma? Kibékültetek? Hány intőt osztott ma ki Éva néni?), ha nincs, próbáld kicsalni belőle az aznapi érdekeset: volt ma valami jó a suliban? Mi vicces, szokatlan történt? És rossz, kellemetlen volt-e? Ha valamit meg nem történtté tehetnél, mi volna az?

8–10. Görbe tükör

Néhány olyan kérdés kisebb gyerekeknek, amely más megvilágításba helyezi a dolgokat, meghökkent vagy megnevettet:
Ha állatok volnánk, a családunk milyen állatokból állna?
∙Az osztályban ki milyen állathoz hasonlít leginkább?
∙Ha varázsló lennél, mikor avatkoztál volna bele amai nap menetébe?Miket varázsoltál volna, hogy minden jól végződjön?

11–19. Fontos dolgok

Ne félj olyasmit kérdezni, ami segít, hogy a gyerek megossza veled a legfontosabb érzéseit:
∙Ha valamit megváltoztathatnál az életedben, mi volna az?
∙Melyik tulajdonságodra vagy a legbüszkébb?
∙Melyik lennél szívesebben: híres filmsztár vagy orvos, pilóta vagy tanár?
∙A barátod, testvéred, osztálytársad mely tulajdonságát irigyled? Melyiket nem?
∙Ha valamit megváltoztathatnál bennem, mi volna az?
∙Hazudnád azt, hogy 2 évvel fiatalabb vagy, ha így olcsóbb jeggyel juthatnál be a vidámparkba? Van olyan helyzet, amikor elfogadható, hogy hazudunk?

20–23. Álmodozni jó!

Mókás dolog bátrakat és képteleneket gondolni és átlépni saját határainkat. Hátha egyszer a valóságban is megtesszük majd! Néhány ösztönző kérdés:
∙Ha nyernél a lottón, mit kezdenél a pénzzel?
∙Ha találkozhatnál egy hírességgel, kit választanál?
∙Nyersz egy utazást, magaddal vihetsz bárkit, és te választhatsz célországot. Hová utazol, és kivel?
∙Tegyük fel, visszamehetsz a múltba vagy eljuthatsz a jövőbe. Melyiket szeretnéd inkább és miért?

24–27. Mesélős játék

Találjatok ki együtt meséket. Sorban mindenki mondjon egy mondatot, és élvezzétek, hogyan alakul a sztori. Kezdjétek például így:
∙Egyszer elmentem az erdőbe, és amint ott sétáltam, megláttam egy… ∙Ma reggel, amint beléptem az iskolába, észrevettem, hogy az osztályfőnököm átváltozott egy…
∙Kinyitottam a tízórais dobozom, és halálra rémültem, mert…
∙Akkor tudtam meg, hogy apám földönkívüli, amikor…

[cikk=45504]

28–31. Emlékezős

Gyerekek és felnőttek egyaránt szeretnek a saját élményeikről mesélni, és élvezik másokéit meghallgatni. Pár emlékidéző kérdés:
∙Emlékszel még az első iskolai napodra?
∙Fordult már elő, hogy olyasvalaki bántott, akit szeretsz?
∙Emlékszel életed első barátságára?
∙Mi a legkedvesebb családi emléked?