Élmény az iskolában
Ma a gyerekek egyre kevesebb kézzel fogható alkotást hoznak létre, így kiemelt szerepük van az oktatásban az ilyen jellegű feladatoknak. Itt a tanárok olyan korszerű, gyerekek figyelmét kreativitását, logikai készségét, fantáziáját fejlesztő munkadarabot készítettek el, amit mindenki megvalósíthat a saját iskolájában. Az új tankönyvekhez is igazodik, és egyszerű eszközökkel minden iskolában elkészíthető. Az ilyen jellegű tudásmegosztásnak óriási szerepe van az oktatásban. A művészeti munkaközösség felvállalta az ének, vizuális kultúra, drámapedagógia mellett a technika tantárgyat is, mert egyre nagyobb szerepet kap a kreativitás a tantárgy oktatásában.
STEM kompetenciák fejlesztését lehetővé tevő robot-modell elkészítése volt a technika tantárgyat oktató tanároknak szervezett műhelyfoglalkozás témája, melynek a Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium adott otthont.
A STEM a felfedezés és a megismerés iránti vágyat tartja ébren, miközben gyakorlatias alkotó módszerével fejleszti a csapatmunkát és a kitartást, valamint azt, hogy a megszerzett ismereteket új, korábban nem tapasztalt helyzetekben is alkalmazni tudják a gyerekek.
A STEM mozaik szó az angol elnevezés rövidítéséből együttesen STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics
Az alkotó munka megbeszéléssel zárult, amiben a résztvevők a jövőbeni további jó gyakorlatok megosztását tűzték ki célul. Nagyon jó hangulatú esemény volt, volt olyan aki már másnap megvalósította diákjaival.
Wágner Rita Zsuzsa, a VIII. kerületi Művészeti Munkaközösség vezetője volt az esemény fő szervezője, aki vizuális kultúra szakos tanár, és a technika tervezés tantárgyat is tanítja. Pogonyi Attilát kérte fel a szakmai program vezetésére, aki mérnöktanár-technika tanár, mesterpedagógus, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános iskola technika tanára.