"A legnagyobb kihívás nem hazavinni a munkát és fenntartani a munka-család közti egyensúlyt" - interjú a studiOh alapítóival
Meséltek először picit magatokról, honnan jöttök, mivel foglalkoztatok a studiOh előtt?
Inez: Én 2016-ban kezdtem el az első kisfiam mellett freelancer-ként dolgozni. Először social media menedzsment és styling feladatokat láttam el, később ez kinőtte magát és már brand kreatívként kezdtek el alkalmazni. Ez a brand teljes arculati világának és megjelenéseinek kézben tartását foglalja magában.
Duska: Én pedig közel 10 évig dolgoztam itthon reklámügynökségeknél márka stratégaként, ahol mind szakmailag, mind emberileg rengeteget tanulhattam. Én is a kisfiam születése után váltam szabadúszóvá és a stratégia mellett több étterem is megbízott a közösségi felületeik kezelésével. Sajnos ekkor jött a Covid és egy szempillantás alatt átalakította az életünket, pont a vendéglátást érintve a legsúlyosabban. Ekkor keresett meg Inez a közös munka ötletével és így fordult át számomra egy borzasztó időszak egy szuper lehetőséggé.
Honnan és mióta ismertétek egymást?
I: Közel 10 éve, a férjeink által ismerjük egymást, de a közös munka csak 7 évvel később fogalmazódott meg bennünk, amikor mindketten egy olyan élethelyzetben voltunk, amikor változtatni szerettünk volna és egy kicsit nagyobban gondolkozni.
D: Igen, és hozzá kell tenni, hogy szerencsések vagyunk, hogy a közös múlt miatt a szimpátián túl a bizalom is megvolt már, így nem volt nehéz dolgunk belevágni.
Ezután nem is volt kérdés, hogy milyen irányba mentek közösen tovább?
I: 2020-ban egy olyan ponthoz érkeztem, amikor úgy éreztem, hogy egyedül nem tudom tovább jó minőségben elvégezni a munkáimat. Duskát első körben az ügynökségi tapasztalataival kapcsolatban kerestem meg, azon belül pedig leginkább az érdekelt, hogy szerinte érdemes-e ebbe az irányba lépnem. Azt hiszem a beszélgetésünk végén kérdeztem meg tőle, hogy nincs-e kedve összeállni és csinálni egy boutiq ügynökséget, ami kettőnk tapasztalatait gyúrná össze. Szerencsére ő is egyből látott benne fantáziát és gyakorlatilag másnap elkezdtünk ezen a közös projekten dolgozni - amiből megszületett végül a studiOh.
Kikkel dolgoztok együtt?
I: Jelenleg 7 állandó ügyfelünk van, akiknél teljeskörű marketing feladatokat látunk el és viszonylag sok alkalmi megkeresésünk. Arculattervezéstől kezdve, termékfotózáson át, weboldal fejlesztésig, elég sok különböző feladatot látunk el a kezdetek óta.
D: Nagyon szerencsések vagyunk, hogy márkáink révén több iparágban láthatunk bele és folyamatosan megújulhatunk.
Említettétek, hogy mindketten édesanyák vagytok. Mi a legnehezebb számotokra a munka-család közötti állandó kötéltáncolásban?
I-D: Nem hazavinni a munkát és fenntartani az egyensúlyt.
D: Szerencsések vagyunk, hiszen a munkánk örömöt okoz és pont ezért nehéz néha nem válaszolni este egy e-mailre vagy teljesen "letenni" a munkát, hogy az otthon töltött idő száz százalékig a családé legyen.
Mindketten elég maximalisták vagyunk, ezért néha nagy a nyomás rajtunk, hogy mindkét szerepben teljes mértékben megfeleljünk. Szerencsére már félszavakból is megértjük a másik mentális állapotát, így egymásra nem helyezünk nyomást, ez is sokat segít az egyensúly fenntartásában.
Mi a tanácsotok a hozzátok hasonló dolgozó, vállalkozó anyukáknak a balance megtartásához?
I: Ami talán a legfontosabb, hogy olyan munkád legyen, amit szeretsz és ami nem csak elvesz belőled.
D: Emellett fontos megtanulni azt is, hogy nem kell mindent egyedül csinálnunk, lehet és kell is segítséget kérni néha.
Mivel töltekeztek munkán, családon, anyaságon kívül?
I: Mindketten nagyon szeretünk utazni. Ezt a hobbinkat szerencsére egészen sokszor van lehetőségünk összekötni munkával is. Mivel nagyon sok olyan külföldi kiállítás van, ami nekünk szakmailag fontos, így sokszor munka közben is tudunk/próbálunk töltekezni.
Hogyan tovább, mik a jövőbeni terveitek?
I-D: Bizonyos szempontból szeretnénk majd “visszatérni” az alapokhoz, amikor is nagyobb hangsúlyt kapnak azok a munkák, amiket eredetileg is szerettünk csinálni. A legjobban a kreatív folyamatokat élvezzük, azon belül is, amikor egy márkának kialakul az üzenete és vizuális világa.