Egy értékteremtő márka története - interjú az ANJA márka megálmodójával, Bagi Renátával

Borítókép: Egy értékteremtő márka története - interjú az ANJA márka megálmodójával, Bagi Renátával Forrás: pexels
Magyarországon (is) egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az emberek arra, hogy tudatosan éljenek, minőségi és ismert forrásokból származó táplálékokat és kozmetikumokat vegyenek magukhoz. Egyre kíváncsibbak vagyunk a termékek összetételére, egyre gondosabban válogatjuk meg azokat a készítményeket, amikkel körbevesszük magunkat, amiket adott esetben a bőrünkre kenünk, vagy beengedünk a testünkbe étel vagy táplálékkiegészítő formájában. Pontosan ezt a személyes kíváncsiságot meglovagolva jött létre az ANJA márka, aminek ötletgazdájával, Bagi Renátával készítettünk interjút.

Mindig jó hallani, hogy hogyan alakult egy sikeres márka története. Mi vezetett a márka születéséhez?

Az ANJA márkát megelőzte egy másik márka az életemben, a Dora Natura, ami leginkább baba- és anya termékeket foglal magába, és már 8 éves. Régóta motoszkált bennem a vágy, hogy szeretnék egy másik „vonalat” az életembe, vagyishogy szeretnék alkotni valamit, ami a felnőtteknek szól.

Meg tudod fogalmazni, hogy konkrétan mi volt az a bizonyos szikra, ami elindította a márkát?


Régóta ismerem már a táplálék-kiegészítők piacát. Feltűnt, hogy milyen sok olyan termék kapható, aminek a hatására semmilyen tudományos bizonyíték nincsen.

Ilyen például a biotin, amit évek óta árulnak különféle márkák haj-vitaminként, pedig egy tévedés, nem nő tőle a haj. Ez egy pontos példa arra, hogy ez egy tévhit, nem sikerült bizonyítani a hatását. Sajnos előfordul az is, hogy olyan mennyiségben teszik ezt egy-egy termékbe, ami a vérképet már akár negatívan is befolyásolhatja.

Én azokra a hatóanyagokra fektetek hangsúlyt, amelyek sorozatos laboratóriumi vizsgálatokon bizonyították a hatásukat.

Egy szó mint száz, úgy éreztem hogy az emberek ennél sokkal jobbat érdemelnek. Ebből az igazságérzetből fakadt, hogy szerettem volna olyan márkát létrehozni, ami egyrészt klinikailag bizonyított alapokon nyugszik, másrészt átlátható és feddhetetlen az összetétel, a származás, vagy éppen a csomagolás szempontjából.

A fejlesztés nem volt könnyű folyamat, mert az idő előrehaladtával újabb és újabb kritériumokat állítottam fel, aminek meg kellett felelni. Ilyen például, hogy az adott hatóanyag bőrbarát legyen, valamint a lehető legkisebb mértékben szennyezze a természetet, különösen bolygónk vízkészleteit.


Kemény fába vágtad a fejszédet, amikor egyszerre kötelezted el magad a tudatos életforma és a kifogástalan minőség mellett. Emlékszel esetleg, melyek voltak az első lépéseid az új termék felé?


Igen, a klinikai tesztek, szakági rovatok és cikkek olvasása mellett nagyon sok amerikai tudományos podcastot is meghallgattam, és hamarosan egyértelműen kirajzolódott az utam. Az általam felkutatott tudományos nézetek, a már bizonyított eljárások és a gondosan megválogatott hatóanyagok valóban segítenek egy-egy probléma leküzdésében.

Forrás: ANJA

Nem tudok elmenni a tény mellett, hogy mennyire szépek a csomagolások, és milyen igényes az egész vizuális megjelenítés. Hogy született meg a dizájn?

Őszintén hiszem, hogy ami az ember szemének tetszik, az a lelkének is jót tesz. Nagyon fontos volt számomra, hogy az ANJA márka megjelenésben is tükrözze azt a színvonalat és törődést, amit a színfalak mögött beleteszünk. Gondoskodni akartam róla hogy bárki otthonában szépen mutasson a termék.

Priger Inezzel a StudiOH-tól már régebbről ismertük egymást, dolgoztunk már együtt. Örömmel bíztam rá a kezdeti arculat megtervezését. Fontos megjegyeznem, hogy a csomagolás tekintetében is szem előtt tartottuk a fenntarthatóságot, így számos termékünk üvegben kapható, ami később könnyedén felhasználható otthonunkban és természetesen szelektíven gyűjthető is.


Dolgoztok esetleg azon, hogy újratölthető legyen egy-egy terméketek?

Közeli terveink között szerepel egy olyan rendszer kialakítása, amiben a
vevőket ösztönözni fogunk arra, hogy ne dobják ki ezeket a tégelyeket, hanem jutassák vissza hozzánk.

Ha valaki most szeretne belevágni egy tudatosabb életmódba, milyen segítséget tudtok nyújtani neki?

Az ANJA weboldalán több edukatív cikk található, ami jó kiindulópont lehet. Nagyon fontosnak tartom azonban, hogy az adott problémát teljes körűen és alaposan vizsgáljunk meg, például a lelkünk irányából is.

Ezért is indítottam el egy problémafókuszú podcastot, aminek Tudatos a neve. Kéthetente jelenik meg egy-egy új 25 perces adás, amiben szakemberekkel beszélgetek a tudatos egészségmegőrzésről. A beszélgetések alatt igyekszünk mindig több irányból is megvizsgálni egy adott témát. Természetesen mindezt könnyen érthető módon, de a tudomány legújabb eredményeivel alátámasztva tesszük.

Mit kívánnál a márkának a jövő évre?

Mindenféleképpen szeretnék még több terméket létrehozni. Szívügyem az előbb említett podcast és a blog is, szóval mindenképpen szeretném folytatni és bővíteni ezeket a bárki számára könnyen elérhető tartalmakat. A legnagyobb terveim között szerepel többek között bemutatkozni külföldön, hogy így minél több ember ismerhesse meg a márkát. Azt az értékrendet, amit mi az ANJA-nál képviselünk.

Köszönjük szépen az interjút!

Ha tovább olvasgatnál olyan termékekről, amik természetesek és jót tesznek a bőrödnek nézegesd meg galériánkat!