Hogyan ne dőlj be a kamu Facebook-hirdetéseknek? Mutatjuk az egyetlen biztos módszert

online vásárlás,fake hirdetés Forrás: Getty Images
Nap mint nap ömlenek ránk a hirdetések az online térben, a legnagyobb közösségi portálokon is. Legyen ez egy szolgáltatás, magazin reklámhirdetése, filmelőzetes vagy éppen egy termék: a nagy kérdés az, honnan tudjuk kiszűrni, mi az, ami kamu és mi az, amire nyugodtan rákkatinthatunk, megnézhetjük, netán meg is rendelhetjük.

Facebook hírfolyamomat görgetve vagy Messenger üzeneteimben tallózva lépten-nyomon hirdetésekbe botllom. Látszólag minden tökéletes, a szöveg és a kép láttán sem fogunk gyanút. Nem is csoda, hiszen az ál-hirdetések általában arra utaznak, hogy minél valóságosabbnak tűnő tartalmakkal húzzanak csőbe. (A másik bevetett módszer, hogy népszerű hírességekkel próbálnak meg terméket eladni. Úgy, hogy az a celeb mondjuk soha nem mosott még hajat a hirdetett samponnal, ette azt az álomalakot hazudó fogyasztószert; és még sorolhatnánk.)

Kamu hirdetéseket gyakran dobnak föl külföldi, tengerentúli kereskedők a Facebookon is. Ám a fotón minőségi selyemnek látszó ruháról csak a csomagolást kibontva derül ki, hogy olcsó utánzattal van dolgunk. Kétes hátterű kereskedők előszeretettel lopkodnak profi termékfotókat másoktól, hogy ezekkel próbálják meg eladni rossz minőségű árucikkeiket.

online hirdetés,kamu hirdetés

Viszont azt, hogy egy fotó valóban a hirdetett terméket ábrázolja, magad is le tudod ellenőrizni úgy, hogy lefuttatsz rá egy keresést a Google képkeresőjében. Ki fog derülni, ki volt az eredeti forrás, s hogy szerepel-e már ugyanaz a kép másnál is.

Ezen kívül a következő szempontok segíthetnek kiszűrni a kamu hirdetéseket:

  • Mindig nézd meg alaposan a fényképet és a termékleírást is. A rossz minőségű termékfotó már eleve gyanús. Egy korrekt eladó általában jó minőségű, többféle szögből készült fotókkal hirdet. De vigyázat, a fentiekből kiindulva még egy profi termékfotó sem garancia arra, hogy minden rendben van.
  • Figyelmesen olvasd el a szállítási feltételeket, fontos szempont, hogy rendelésünk nyomon követhető legyen, és bizonyosodjunk meg róla, hogy az árut adott esetben lesz is kinek visszaküldeni.

  • Bár a Facebooknak is vannak saját programjai a kamu hirdetések kiszűrésére, túlságosan sokan vannak azok, akik valahogy mindig megtalálják a rést a pajzson. Ezért is nagyon fontos, hogy mindig legyen benned egy egészséges szkepticizmus, kezeld kellő körültekintéssel a töméntelen mennyiségű netes reklámot.

Tanulj mások kárából! 15 fotó, ami után kétszer is meggondolod, hogy rendelsz-e ruhát a netről: