Molnár Nini: „You are the director of your life – Az életed te irányítod!”

Borítókép: Molnár Nini: „You are the director of your life – Az életed te irányítod!” Forrás: Molnár Nini
Szép, fiatal, intelligens és tehetséges, sokaknak mégis csak annyi maradt meg belőle egy reality show-beli szereplése alapján, hogy elkényeztetett arisztokrata csemete. Hogy ez mennyire nincs így, azt én csak megerősíteni tudom. A közvetlensége, finom intelligenciája, humora és céltudatossága lenyűgözött és azoknak üzenem, akik bántják őt, hogy bizony fényévekre járnak az igazságtól vele kapcsolatban!

Ha jól tudom, Nikoletta a keresztneved. Hogyan lettél Nini?

Nikolett a teljes nevem, de a bátyám, amikor kicsik voltunk, nem tudta kimondani, így lettem Nini és ez rajtam is ragadt.

Nagyon sokan téged a Luxusfeleségek című reality sorozatból ismertek meg. Mennyire vált láthatóvá abban a Te valódi karaktered?

A Luxusfeleségekben a szereplésem tudatos döntés eredménye volt. Nem elsősorban magamat szerettem volna megmutatni, hanem a márkámat ismertebbé tenni, mert bár vannak visszatérő törzsvásárlóim és sokan ismerik a NINI brand-et, de a televíziós szereplés révén úgy gondoltam, még több emberhez eljuthat a híre. A sorozat egy olyan lehetőség volt, amelyet nem utasíthattam vissza a márkám ismertsége, fejlődése érdekében. De azzal is tisztában voltam, hogy ez egy megosztó műsor lesz és a karakteremet nem feltétlenül zárja majd mindenki a szívébe.

Sokan gondolták azt, hogy a Luxusfeleségek egy megrendezett, ál-reality show volt, de ez nem teljesen fedi a valóságot. Mert bár voltak előre megírt részek, de nagyon sok szituáció spontán alakult. A műsor készítői a valódi reakcióinkra voltak kíváncsiak és olykor bedobtak bennünket a méhkasba. Ennyi hölgy között pedig egyébként is elkerülhetetlen a feszültség és a konfliktus.

Persze volt, amikor kicsit rá is segítettek egy-egy kiélezett élethelyzetre, például tudták, hogy konfliktusom van az egyik lánnyal, illetve pontosabban fogalmazva neki velem és egy olyan szituációba csöppentettek bele, ahol nem volt más kiút, csak a konfrontáció.

Sajnáljuk, de a tartalmat időközben eltávolították az Instagram-ról.

Alapvetően milyen a személyiséged?

Amit belőlem láthattak a nézők, az is én vagyok, a személyiségem része, hogy belemegyek a konfliktusokba, nem hátrálok meg, ha úgy érzem, meg kell védenem az igazamat. Tipikus Oroszlánként jellemző rám a harsányság, és hogy én vagyok az igazság bajnoka. Számomra sem az életben, sem a műsorban soha nem volt opció, hogy a háttérben meghúzódjak és engedjem sodortatni magam az árral. Sajnos a finom, nőies, szerethető, kedves, lágy és jól nevelt énemet nem tudtam megmutatni a műsorban, pedig az is épp olyan fontos részem.

Mostanában a Konyhafőnök VIP-ben láthatunk. Mennyire hazai terep számodra a konyha, a főzés?

A főzés hullámzóan van jelen az életemben: hol sokat főzök, hol egyáltalán nem. Szerencsére van hozzá érzékem, de nem árulok el vele nagy titkot, hogy erre a műsorra készülnöm kellett keményen. A versenyszellem és a maximalizmusom hajt, hogy ezt is jól csináljam.

Nézőként is mindig izgulok, látva, hogy mennyire kevés a rendelkezésetekre álló idő. Tényleg olyan borzasztó időszorításban főztök?

Anyukám szokta mondani, hogy még a képernyőn keresztül is átjön, mennyire stresszes az egész. Szerintem nem jön át, annál sokkal keményebb, amikor ott vagy és mindig történik valami, amire nem számítottál. Az az időintervallum, amiben el kell készíteni az ételeket, direkt úgy van kitalálva, hogy alapvetően is szűkös legyen, de az csak tovább tetézi az izgalmat, hogy két Michelin-csillagos séf előtt kell bizonyítanod. Ráadásul olyan dologban kell helytállni, amiben nem vagyunk profik.

Mennyire érződik a versenyszellem a többieken? Vetélytársként tekintetek egymásra?

Egyáltalán nem. Többnyire mindenki próbál a saját feladatára koncentrálni, nem másokat nézegetni, hogy mit tud, mit nem, hol tart. Kerültem olyan szituációba, hogy a mellettem levők kérdeztek, mit, hogyan csináljanak és én maximálisan segíteni akartam, amennyire az időm engedte.

Sajnáljuk, de a tartalmat időközben eltávolították az Instagram-ról.

A kritikát mennyire veszed a szívedre?

Attól függ, hogy mennyire talál be. A Luxusfeleségek előtt az volt a célom, hogy jobban megismerjék a márkámat, és ha olyan kritika jött, hogy ez mekkora ostobaság, az nagyon rosszul esett. De a kinézetemet érintő vagy bagatell kritikák leperegnek rólam. Nincs se időm, se energiám arra, hogy negatív kommenteket olvasgassak.

A Luxusfeleségek sorozat idején anyukám volt az, aki mindig elolvasta a hozzászólásokat és ő mindig nagyon a szívére vette és láttam rajta, hogy nehéz feldolgoznia. Én viszont szerencsére ütésálló vagyok ilyen téren.

Sokan támadnak azzal, hogy neked bezzeg könnyű sikeresnek lenni ilyen családi, anyagi háttérrel. Nekem viszont inkább úgy tűnik, hogy nem elsősorban az anyagiak, hanem az erős családi minták és érzelmi támogatás az, ami segít az utadon és alapvetően önállóan építetted fel a saját márkádat is.

Az az igazság, hogy én már megszoktam, hogy mindig megkapom ezt, de apukám nagyon felháborítónak tartja, hogy folyton mindenki ezzel jön elő. Mert a szüleim látják, hogy sokat dolgozok és hogy mennyire kitartó, elhivatott és alázatos vagyok, ezért sokszor már nekik esik rosszul a szándékos bántás. Pedig azzal sem lenne baj szerintem, ha valakinek jobb módú a családja és segít a fiatal generációnak. Én nagyon sokat köszönhetek a családomnak: a neveltetésem, a hátterem, a szerető környezet, az iskolák, ahová jártam, a külföldi egyetem nagyon sokat hozzátettek az életemhez, de a NINI márkát saját erőből hoztam létre és kezdtem felépíteni az alapoktól. Londonban, ahol egyetemre jártam, marketing asszisztensként kezdtem dolgozni egy luxusszállodában és amit ott kerestem, azt visszaforgattam a márkámba, abból fedeztem az első kollekcióm költségeit.

Mely tulajdonságaidat örökölted édesapádtól és melyeket édesanyádtól?

Az üzleti életben nagyon sok energiát hozok apukámtól, szinte egymás hasonmásai vagyunk: pörgünk, soha nem állunk meg és tényleg imádjuk azt, amivel foglalkozunk. Az édesanyámtól pedig - mivel még nincs saját családom, még nem tudott kiteljesedni, de érzem, hogy bennem van - a jószívűséget örököltem és azt a képességet, hogy képes vagyok otthont teremteni.

Hogy képzeled el az életed, ha már lesz családod? Akkor is pörögni fogsz?

Az a cél az elkövetkezendő pár évben, hogy a márkámat úgy kiépítsem, hogy komoly csapat álljon mögötte, mindenre megfelelő emberem legyen. Jelenleg ugyanis három ember munkáját végzem egy személyben. Még kevesen vagyunk, de cél egy olyan struktúra létrehozása, ami megengedi azt, hogy gyerekeket neveljek és családot alapítsak.

Sajnáljuk, de a tartalmat időközben eltávolították az Instagram-ról.

Az emblematikus táskákon és a fürdőruha-kollekciódon kívül milyen irányban terjeszkedsz?

Jelenleg a táska-vonal a legmarkánsabb és ezt meg is szeretném tartani, de nyitottunk más irányba is: százszázalékosan újrahasznosított anyagból készült fürdőruha-kollekciónk is van és most mutattuk be a divathéten NINI ACTIVE kollekciónkat is. Szeretnék mindennap hordható, kényelmes, mégis nőies alapdarabokat tervezni és gyártani azoknak a nőknek, akik mindig mozgásban vannak, pörögnek, akárcsak én. Ezek a ruhák, amellett, hogy kényelmesek és lehet bennük rohangálni, szexisek és nőiesek is. Ezen kívül tervben van termékportfóliónk igazán ütős kiegészítőkkel való bővítése is.

A kollekciókat egyedül álmodod és tervezed meg vagy van melletted segítség?

Én vagyok a kreatív vezető, én találom ki az új termékeket, amelyeket behozunk a kollekciókba, de van mellettem egy stabil ember, akivel meg tudom beszélni a terveimet, gondolataimat és támaszkodhatok rá ízlés dolgában is.

Mikor tervezel egy táskát, magadnak készíted vagy előtted van a célcsoportod és az ő igényeikre szabod, az ő fejükkel próbálsz gondolkozni, nekik mi tetszhet?

Mindkettő, de alapjáraton mindig abból indulok ki, hogy én ezt felvenném-e, szívesen hordanám-e, nehéz lenne teljesen elvonatkoztatni magamtól. A NINI egy énmárka, az én életemre van szabva, onnan inspirálódik, de közben figyelembe veszi a vásárlói igényeket is. Beszélgetek a törzsvásárlóimmal, követőimmel is, megkérdezem őket, ők mit gondolnak egy-egy új tervemről.

Kíváncsi vagy a NINI táskákra és a NINI ACTIVE kollekcióra? A galériára kattintva megnézheted!

A divattervezés egy rendkívül kreatív szakma. Te honnan merítesz ihletet? Előfordul, hogy elakadsz?

Amikor nagyon le vagyok terhelve, akkor nem tudok kellő mértékben lelazulni és áramoltatni az alkotó energiákat, ezért is tartom fontosnak, hogy idővel egy erős csapatom legyen. London, ahol hét évig éltem, fontos inspirációs forrás volt a maga multikultiságával. A táska alapötlete is onnan jött: még diákként a Harrodsban nézelődtem és a szebbnél szebb, jó minőségű és iszonyatosan drága táskát látva arra gondoltam, miért ne lehetne olyan darabot piacra dobni, ami trendi, jó minőségű, de mégis megfizethető.

Ezen kívül az utazásaimból is sokat inspirálódok, de édesanyám öltözködése, stílusa, nőiessége is fontos ihletadó forrás. Az elmúlt két kollekció tervezési folyamatában pedig nagyon erős az emóció és a nosztalgia. Ott anyukám kilencvenes évekbeli nyaralós képeit nézegettem és a ruhái indították el a fantáziámat.

Hogyan szoktál lazítani? Úgy tudom, hogy rendszeresen meditálsz. Ez most is a mindennapjaid része?

Volt egy időszak, amikor minden reggelemet meditálással indítottam, de rájöttem, hogy ezt is, mint oly sok minden mást, teljesítendő feladatnak tekintettem, ezért nem is működött. Most már tudatosan törekszem arra, hogy ne akarjak mindent egy napba sűríteni, és elfogadom, hogy vannak olyan időszakok, amikor nem fér bele minden az időmbe.

Persze vannak nekem is rossz napjaim. Legutóbb amikor ilyen volt, akkor letettem a munkát és elkezdtem azon gondolkozni, mi az, ami feltölt és arra döbbentem rá, hogy nem tudom. A munkám tart flowban.

Említetted, hogy szeretsz utazni. A pandémia idején is volt rá lehetőséged?

Szerencsére igen. De nem kell nagy dolgokra gondolni, engem már az is feltölt, ha egy napra kimehetek Bécsbe és sétálgathatok. Pár száz kilométerre van csupán Budapesttől, mégis annyira más a hangulata, a levegője. Egyszerűen imádom. A kedvenc helyem azonban Olaszország. A tájak, az emberek, az életstílusuk, ahogy élnek, öltözködnek, az ételeik. Igazi szerelem.

Ha nem Magyarországon élnél, hol tudnád még magad elképzelni?

Hét évig éltem Londonban, azt nagyon szerettem. De látva, hogy mi zajlik most ott, egy kicsit megingott ez a szerelem. Sokáig vágytam rá, hogy kipróbáljam az életet máshol is, de most úgy érzem, a helyemen vagyok itthon. Itt annyi érték vesz körbe és a márkámat is itt szeretném befuttatni. Szeretem Magyarországot.

Régebben sokat modellkedtél, még most is aktív vagy ezen a területen?

Már csak nagyon ritkán vállalok modellkedést, maximum a saját márkámnak. Sokkal jobban érdekel a kamera mögötti élet. Szeretem nézni a nálam tíz évvel fiatalabb modelleken a termékeimet és jobban örülök nekik, mintha a saját arcomat látnám.

Milyen a szépséghez és a saját külsődhöz való viszonyod?

Nagyon perfekcionista vagyok önmagammal szemben, magasak az elvárásaim és tudom, hogy sokszor nem látom reálisan magamat. Sok mindent megteszek, hogy egészséges legyek: étkezés, sport, arcápolás téren is. Másokkal nem vagyok ilyen kritikus, számomra az a fontos, milyen az energiája, kisugárzása az illetőnek. Lehet, hogy klisé, hogy a szépség belülről fakad, de én abszolút igaznak tartom.

Nagy követőtáborod van, ez felelősséggel jár. Tudatosan fogalmazod meg a feléjük kimenő üzeneteket a közösségi média felületeiden keresztül?

A követőim két nagy csoportra oszthatók: vannak a tizenévesek, a 16-25 közöttiek és az érettebb korosztály. És teljes mértékben tudatos, hogy mit kommunikálok feléjük. Fontosnak tartom, hogy jó példát mutassak. Nem szeretném, ha csupán annyit látnának belőlem, hogy milyen szuper, csillogó életem van. Azt próbálom sugallni, hogy tulajdonképpen mindegy, hogy mi a célod, mindent el lehet érni, amit kitűzöl magadnak, viszont konzisztensen és keményen kell érte dolgozni. Nagyon magaménak érzem azt az amerikai szlogent, hogy „You are the director of your life” vagyis te irányítod az életed.

Annak idején én is megszállottan kerestem a választ arra a kérdésre, hogy mi a siker titka. Ma már tudom, ez nagyon egyszerű: kitartónak kell lenni és konzisztensnek.

Mit gondolsz a csillogó, csupán a felszínt mutató Insta világról?

Egyre jobban zavar maga a platform és az a hamis kép, amit közvetít, ezért is tértem át TikTok-ra, ami egy sokkal lazább közeg. Több olyan dolgot megmutatnak az emberek, amit Instagramon nem. Készítettem én is egy videót arról, hogy a látszatcsillogás mögött mennyi munka, stressz van. Senki se higgye azt, hogy másnak sokkal könnyebb. A lényeg, hogy dolgozzunk azért, amit szeretnénk elérni.

Közeleg a karácsony, te karácsonyrajongó vagy?

Teljes mértékben. A családunkban a karácsony nagyon fontos ünnep és édesanyám személyiségét tükrözi, aki süt-főz és terülj-terülj asztalkámmal vár bennünket. Olyankor kicsit megpihenhetünk és együtt lehetünk a szeretteinkkel.

Számodra mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak karácsonykor?