Ilyen egyszerű gyakorlattal tette tanulóit elfogadóbbá egy tanárnő

Borítókép: Ilyen egyszerű gyakorlattal tette tanulóit elfogadóbbá egy tanárnő Forrás: Getty images
Még nem volt gyerekem, amikor valahol hallottam azt a mondatot, hogy a gyerek nem hülye csak kicsi. Már akkor is nagyon tetszett, de aztán édesanyaként még inkább villog szemeim előtt, amikor kérdeznek vagy szimplán magamtól próbálom bemutatni nekik a világ működését. Mégis vannak olyan témák, amiket nehezen lehet nekik elmondani vagy példákkal demonstrálni. Erre talált megoldást egy amerikai tanárnő és csodálatosan egyszerű módon magyarázta el kisiskolás tanítványainak mi is az a méltányosság.

A tanárnő nem használt más a magyarázathoz mint egy adag sebtapaszt. A videó, amiben elmeséli ezt a kedves kis módszert azóta, már több milliós megtekintésnél jár Amerikában, de úgy gondoljuk, hogy számos szülőnek segíthet a gyerekéből egy figyelmesebb, szociálisan érzékenyebb felnőttet varázsolni.

Forrás: @aimeesadventures/TikTok

“Első nap bementem az osztályterembe egy marék sebtapasszal és megkértem a tanulóimat, tegye fel az a kezét, aki már horzsolta fel a könyökét. Kisiskolás gyerekek lévén majdnem mindenki feltette a kezét. Kiválasztottam egyikőjüket, megkértem mesélje el hogyan ütötte be a könyökét, majd kapott egy sebtapaszt a könyökére. A második napon is vittem magammal a sebtapaszokat és megkérdeztem, hogy ki az, aki ütötte már be a fejét. Újra sok kis kéz jelent meg a levegőben, kiválasztottam egyet, végig hallgattuk a történetet, majd mondtam neki, hogy nagyon sajnálom, ami vele történt itt egy ragtapasz a könyökére. A gyerekek természetesen furán néztek, de aztán ment tovább a napunk. A harmadik napon megkérdeztem ki ütötte már be a térdét? Sokan jelentkeztek, egy gyereket végig hallgattunk majd ő is kapott egy sebtapaszt a könyökére. Ekkor a gyerekek már teljesen össze voltak zavarodva. Ezért megbeszéltük a gyerekekkel, hogy bár mindenki ugyanazt kapta ugyanúgy, mégse volt mindenkinek segítségére. Konklúzióként levontuk, hogy fairnek lenni nem azt jelenti, hogy mindenki ugyanazt kapja, hanem azt, hogy mindenki azt kapja, amire szüksége van.”

A tanárnő beszámolója szerint ezután a lecke után a gyerekek sokkal elfogadóbbak társaikkal, és sokkal inkább megértik, hogy ha például egy diabéteszes osztálytársuk ehet egy falattal az órán, vagy az ADHD-s csoporttársuk fidgetspinnerezhet, míg ők esetleg nem. Mindenben sokkal nyitottabbak lettek a gyerekek az osztályban és sokkal könnyebben tudnak perspektívát váltani másik kis társuk helyébe képzelni magukat.

Amennyiben kisiskolás korú a gyereked és iskola után sokszor fáradt, nézd végig galériánkat arról, hogyan is tudsz neki segíteni az átlendülésben!